جلسه داوری نهایی مطالعات شناسایی، تدقیق و تعیین حرایم گسلهای شهر مشهد جلسه داوری نهایی مطالعات شناسایی، تدقیق و تعیین حرایم گسلهای شهر مشهد

جلسه داوری نهایی مطالعات شناسایی، تدقیق و تعیین حرایم گسلهای شهر مشهد

جلسه داوری نهایی مطالعات شناسایی، تدقیق و تعیین حرایم گسلهای شهر مشهد ، برگزار شد. هر گونه ساخت و ساز بر روی گسل به علت امکان پدیده گسلش ممنوع است

کد خبر: 001029005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ دی ۰۰ - ۱۰:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه داوری نهایی مطالعات شناسایی، تدقیق و تعیین حرایم گسلهای شهر مشهد ، برگزار شد. هر گونه ساخت و ساز بر روی گسل به علت امکان پدیده گسلش ممنوع است

جلسه داوری نهایی مطالعات شناسایی، تدقیق و تعیین حرایم گسلهای شهر مشهد

جلسه داوری نهایی مطالعات شناسایی، تدقیق و تعیین حرایم گسلهای شهر مشهد
جلسه داوری نهایی مطالعات شناسایی، تدقیق و تعیین حرایم گسلهای شهر مشهد برگزار شد
داوری نهایی مطالعات سطحی و زیر سطحی شناسایی، تدقیق و تعیین حریم گسل های شهر مشهد به دعوت اداره کل راه شهرسازی خراسان رضوی از سایر ارگانهای مرتبط ۳ شنبه بیست و یکم دی ماه جاری در محل سالن جلسات سازمان برگزار گردید.
در این جلسه که با حضور مهردوست عضو هیات مدیره سازمان، نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، مدیریت بحران استان، دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دانشگاه فردوسی برگزار گردید، مهردوست عضو هیات مدیره سازمان بیان کرد: مشهد دارای چهار گسل اصلی با مختصات جغرافیایی مشخص است.
مهردوست ادامه داد: مطالعات شناسایی این مهم از سالهای قبل در استان با محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و توسط اداراه کل راه و شهرسازی استان شروع شد و در همین راستا مطالعات موجود و در حال ارتقای اداره کل زمین شناسی بعنوان مبانی پیشبرد طرح و موضاعات جلسه مد نظر قرار گرفت.
قابل ذکر است کلیات مصوبه شورای فنی در سال نود و هفت استان به شرح ذیل می‌باشد که در جلسه داوری مدنظر قرار گرفت.
محل استقرار گسلها که ۳ گسل کشف رود، توس، سنگ بست شاندیز قطعی و گسل جنوبی بخشی قطعی و مابقی به صورت پیش فرض (خط چین در نقشه) که با تکمیل مطالعات در دست اقدام به زودی تدقیق می شود.
حریم گسل ها صد و پنجاه متر از هرطرف(مجموعاً ۳۰۰ متر)
هر گونه ساخت و ساز بر روی گسل به علت امکان پدیده گسلش ممنوع است. در محدوده حریم گسلها، احداث ساختمان با اهمیت خیلی زیاد و مدارس ممنوع است. در خارج از این محدوده و در مجاورت گسل احداث ساختمان با انجام مطالعات و تمهیدات ویژه مجاز است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۰۰
271 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0