عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

کاهش پنجاه درصدی پروانه‌های ساختمانی/ دست و پا زدن درکف منحنی ساخت وساز

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره برکود ساخت وساز بیان کرد: اکنون درکف منحنی رکود ساختمان قرار داریم که باید چاره‌ای برای آن بی اندیشیم.

کد خبر: 10972 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ اردیبهشت ۹۶ - ۳:۵۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره برکود ساخت وساز بیان کرد: اکنون درکف منحنی رکود ساختمان قرار داریم که باید چاره‌ای برای آن بی اندیشیم.کاهش پنجاه درصدی پروانه‌های ساختمانی

کاهش پنجاه درصدی پروانه‌های ساختمانی

کاهش پنجاه درصدی پروانه‌های ساختمانی

کاهش پنجاه درصدی پروانه‌های ساختمانی

مهدی روان شادینا عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به این که رکود در بازار مسکن از سال نودودو آغاز شده است، تصریح کرد:  این رکود در بازار مسکن هم چنان ادامه دارد و تنها یک تغییر مثبت ،کم تر از ده درصد در سال گذشته ایجاد شده است.

روان شادنیا ادامه داد: گزارشها در بازار مسکن حاکی از آن است که این رشد ده درصدی در بخش معاملات و افزایش قیمتها بوده است.

رکود ادامه دار ساخت وساز در کشور

روان شادینا در ادامه بکاهش تعداد پروانه‌های ساختمانی طی ۳ سال اشاره کرد و تصریح کرد: در طول سالهای نودو دو تا نود و چهار روند کاهشی ساخت و ساز در پروانه‌های ساختمانی را داشته ایم بطوری که میزان صدور پروانه‌های ساختمانی کاهش پنجاه درصدی نسبت بسال نودو یک داشته است.

وی افزود: در سال نودوپنج میزان صدور پروانه ساختمانی نسبت به سال نودوچهار بهبود پیدا کرد، اما  میتوان اذعان کرد که بازار ساخت وساز در شرایط رکود بسر میبرد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به این که درحال حاضر در کف منحنی رکود ساختمان قرار داریم، تصریح کرد: تجربه سالهای گذشته نشان میدهد که عرضه، کمترین تأثیر را در بحثهای رکودی داشته و تعیین کننده بازار ساخت وساز در مسکن تقاضا است.

این مقام مسئول اظهار داشت: با تقویت بازار تقاضا میتوان برونق پیدا کردن بازار مسکن امیدوار شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

دانلود رایگان راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اردیبهشت ۹۶
1216 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0