تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه های طرح اقدام ملی مسکن تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه های طرح اقدام ملی مسکن

تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه های طرح اقدام ملی مسکن

تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه های طرح اقدام ملی مسکن ، اعلام شد. از این پس تمامی پروانه‌های صادره در سطح شهر تهران به صورت چهار ناظره اجرا می‌ گردد

کد خبر: 990728013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ مهر ۹۹ - ۵:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه های طرح اقدام ملی مسکن ، اعلام شد. از این پس تمامی پروانه‌های صادره در سطح شهر تهران به صورت چهار ناظره اجرا می‌ گردد

تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه های طرح اقدام ملی مسکن

تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه های طرح اقدام ملی مسکن
تخفیف پنجاه درصدی نظام مهندسی به طرح ملی مسکن
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه های طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.
سعید سعیدیان در جلسه خبری تشریح برنامه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با عنوان این که با شهرداری تهران توافق کرده ایم تا از این پس برای کلیه پروژه‌ها و ساختمان ‌ها، شناسنامه فنی -ملکی صادر گردد، بیان کرد: از این پس تمامی پروانه‌های صادره در سطح شهر تهران به صورت چهار ناظره اجرا می‌ گردد.
سعیدیان، در مورد تعرفه خدمات نظام مهندسی عنوان کرد: تعرفه فعلی کفاف انطباق با واقعیت ‌های امروز تهران را ندارد و به دنبال بروز رسانی آن هستیم.
وی ادامه داد: اگر تعرفه‌ها با واقعیت منطبق نباشد یا بر کیفیت کار اثر می ‌گذارد یا حرفه‌مندان واقعی از این حرفه دور می‌ شوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی تهران، در مورد گودهای ساختمانی پایتخت بیان کرد: دویست و هشتاد گود رها شده در تهران داریم که صد گود آن پرخطر است و ضرورت دارد هر چه سریع ‌تر برای آن فکری شود. شهرداری وارد این ماجرا شده و به صاحبان این املاک هشدار جدی داده است.
سعیدیان در مورد ریزش گود خیابان ابوذر منطقه ۱۷ تهران افزود: متأسفانه ریزش این گود ساختمانی خسارات جانی و مالی داشت. مهندس ناظر کاری جز گزارش دادن نمی ‌توانست انجام دهد و هنگام ریزش نیز در محل پروژه حضور داشته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی تهران، ۳ بار پیش از این هشدار داده بود، این در حالی است که مهندس ناظر ابزاری چون اطلاع دادن به شهرداری ندارد، اما مهندس ناظر را دستگیر کرده اند و در زندان است.
سعیدیان ادامه داد: وقتی گودی برداشته می ‌شود همه مهندسان ناظر اصرار دارند که هر چه سریع ‌تر پروژه از حالت گود خارج شده و وارد ساخت شود، اما در این پروژه، مالک درخواست تجمیع با واحدهای دیگر را داده بود که شهرداری موافقت کرده بود، لذا پروژه در حالت گود، طولانی مدت باقی ماند.
سعیدیان، در مورد تخلف چهل میلیارد تومانی سال نود و چهار، بیان کرد: این مبلغ را هیئت مدیره وقت سازمان نظام مهندسی تهران برای یک پروژه بافت فرسوده در بانک خصوصی وابسته به شهرداری تهران سرمایه گذاری کرده بود که این پروژه با شکست مواجه گردید و بانک مذکور نیز این پول را بعنوان وثیقه برداشت کرد. در حال دادگاه چهل میلیارد تومان را بلوکه کرده و نه بانک مذکور می ‌تواند آن را برداشت کند و نه نظام مهندسی؛ با این حال هم‌چنان سود متعلقه به این چهل میلیارد تومان به حساب سازمان نظام مهندسی تهران واریز می ‌شود.
وی با عنوان این که پانصد و پنجاه هزار مهندس عضو نظام مهندسی کشور هستند، عنوان کرد: این سازمان بزرگ‌ترین NGO کشور بوده و در تهران صد و بیست هزار مهندس عضو آن هستند اما عرصه کار برای آنها فراهم نیست و اکثراً در خارج از حیطه تحصیلی خود اشتغال دارند.
سعیدیان در مورد امضا فروشی بیان کرد: این تخلف به معنای مصطلح آن وجود ندارد و دستورالعمل ‌ها و شیوه نامه‌هایی که داریم مبنی بر واگذاری پروژه‌های بزرگ‌تر و متراژ بیشتر منجر به امضا فروشی شده است، لذا با همکاری معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اصلاحاتی در شیوه نامه‌ها در دست اقدام داریم تا افراد طبق سوابق کاری پروژه دریافت کنند، نه طبق تعداد مهندس بیشتر.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تخفیف خدمات نظام مهندسی برای پروژه‌های طرح ملی مسکن بیان کرد: تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی امضا شده و کسانیکه در این پروژه‌ها وارد شوند، پنجاه درصد تخفیف خدمات دریافت می ‌کنند ولی در ازای آن پنجاه درصد از ظرفیت آن شرکت اشغال خواهد شد. ضمن اینکه مهندسان ما در طرح اقدام ملی مسکن حضور دارند و مردم می ‌توانند تفاوت کیفیت مسکن مهر با طرح اقدام ملی را به علت مهندسی سازی این طرح مشاهده کنند.
منبع: صبحانه

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مهر ۹۹
774 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0