تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن

تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن

تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن ، در استان همدان از طرف رئیس اداره نظام مهندسی ساختمان استان همدان خبر داده شد

کد خبر: 000202003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ اردیبهشت ۰۰ - ۱۱:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن ، در استان همدان از طرف رئیس اداره نظام مهندسی ساختمان استان همدان خبر داده شد

تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن

تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن
رئیس اداره نظام مهندسی ساختمان استان همدان از تخفیف پنجاه درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در این استان خبر داد.
ابوالقاسم ابراهیمی ورکانه، رئیس اداره نظام مهندسی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: بمنظور اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن، طبق تصمیم مصوب، خدمات نظام مهندسی به پروژه‌های این طرح با پنجاه درصد تخفیف ارائه می‌ گردد.
پروانه ادامه داد: شهرداری‌های استان همدان نیز به منظور پیشبرد هرچه سریع‌تر این طرح، پنجاه درصد تخفیف عوارض برای طرح اقدام ملی و تولید مسکن را در نظر گرفتند.
وی با عنوان اینکه کار‌ها در طرح اقدام ملی مسکن، متناسب با معماری ایرانی اسلامی پی‌گیری می‌ گردد، گفت: بمنظور نظارت بر اجرای این طرح، در هر کدام از شهرداری ‌های شهرستان‌ های استان، ۱ نفر بعنوان نماینده ویژه شورای تامین مسکن در رابطه با طرح اقدام ملی مسکن معرفی شده است.
رئیس اداره نظام مهندسی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه پیش‌پروانه، اجرای این طرح توسط اداره کل راه و شهرسازی تعیین تکلیف می ‌گردد، گفت: در پی دریافت گزارش‌ها و شکایات زیادی از تحویل زمان رسیدگی به نقشه‌ها در سازمان نظامی مهندسی استان جلسه بررسی موضوع شکایات و پی‌گیری آن‌ ها با حضور معاونت عمرانی استانداری همدان برگزار و دستورات لازم صادر گردید.
ورکانه، در رابطه با ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، افزود: بازدید از ساختمان‌های در حال ساخت و نظارت بر رعایت ماده‌های ۲۲گانه مقررات ملی بصورت مداوم صورت می‌گیرد.
وی گفت: این ماده‌ها شامل مجموعه‌ای از ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی لازم در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی همچون تخریب، نوسازی، توسعه بنا، تعمیر و نوسازی اساسی، تغییر کاربری و بهره‌برداری از ساختمان است که بمنظور تامین ایمنی، بهره‌دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی فرد و جامعه اجرا می ‌گردد.
طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، استان همدان با قریب به بیست هزار کیلومتر مربع وسعت، حدود یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار نفر جمعیت دارد که تراکم نسبی هشتاد و هشت نفر در هر کیلومترمربع، این استان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌ های کشور قرار داده است.
در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است چهارصد هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد دویست هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید، صد هزار واحد در بافت‌ های فرسوده شهری و صد هزار واحد نیز در شهر‌های کوچک احداث می‌ گردد.
در مراحل مختلف ثبت نام این طرح، بیش از بیست و یک هزار متقاضی در استان همدان، برای دریافت امتیاز مسکن ملی ثبت نام کردند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اردیبهشت ۰۰
402 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0