جشنواره تدوین ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی (سیپا) برای تالاب انزلی جشنواره تدوین ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی (سیپا) برای تالاب انزلی

جشنواره تدوین ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی (سیپا) برای تالاب انزلی

جشنواره تدوین ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی (سیپا) برای تالاب انزلی ، در سالن اجتماعات محیط زیست گیلان برگزار شد. برداشتهای شن و ماسه خسارت  های زیادی به محیط زیست وارد کرده است

کد خبر: 000402002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ تیر ۰۰ - ۸:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جشنواره تدوین ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی (سیپا) برای تالاب انزلی ، در سالن اجتماعات محیط زیست گیلان برگزار شد. برداشتهای شن و ماسه خسارت  های زیادی به محیط زیست وارد کرده است

جشنواره تدوین ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی (سیپا) برای تالاب انزلی

جشنواره تدوین ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی (سیپا) برای تالاب انزلی
یک مسئول بیان کرد:
تالاب انزلی مورد بی مهری های فراوان قرار گرفته است
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان بیان کرد: به تالاب انزلی رحم نکردیم و مورد بی مهری های فراوان قرار گرفته است.
محمد کازرونی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در جشنواره تدوین ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی (سیپا) برای تالاب انزلی که در سالن اجتماعات محیط زیست گیلان برگزار شد، تصریح کرد: برداشتهای شن و ماسه خسارت  های زیادی به محیط زیست وارد کرده است و این کار طی سی سال گذشته موجب شده است که ذخایر آبزیان به مخاطره بیفتد.
کازرونی ادامه داد: امروز در این همایش مخاطبان ما بیشتر کودکان و نسل جوان هستند که باید برای حفاظت از این منبع ارزشمند آگاه تر شوند.
وی افزود: در گذشته به تالاب انزلی رحم نشد و شاهد هستیم حال تالاب اصلا انزلی خوب نیست باید کاری کنیم که شاهد بدتر شدن حال این اکوسیستم ارزشمند نباشیم.
کازرونی اظهار داشت: تالاب انزلی مورد بی مهری های فراوان قرار گرفته و گزارشاتی وجود دارد که عمق این تالاب در برخی از مناطق از یازده متر به دو متر رسیده است و این وضعیت برای تالاب انزلی نگران کننده است.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان گفت: نسل امروز درد تالاب انزلی را حس کرده اند و دغدغه شان این است که گرفتاری تالاب هورالعظیم از تالاب انزلی دور نیست.
وی افزود: باید به خطراتی که تالاب انزلی را تهدید می کنند به جد توجه کنیم تا مبادا از تالاب انزلی امروز فقط مرداب انزلی باقی بماند.
در ادامه این مراسم عباس عاشوری دبیر تالاب‌های گیلان با اشاره به اینکه حال تالاب انزلی خوب نیست و نباید آن را به حال خود رها کرد، تصریح کرد: بهره برداری از تالاب باید خردمندانه باشد و برای تحقق این امر سیپا می تواند کمک کند.
عاشوری افزود: در گیلان سیپای تالاب امیر کلایه آماده شده است و سیپای تالاب انزلی به همت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در مراحل پایانی کار است.
وی با بیان اینکه باید حواسمان باشد و وارد برخی از جریان ها و حساس سازی ها نشویم، گفت: تالاب های ساحلی نظیر تالاب  انزلی بازیچه دست دریا هستند و باید بدانیم که هر گونه دستکاری در تالاب ها سخت و خطرناک است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ تیر ۰۰
573 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0