سامانه شناسنامه کشاورز، جایگزین مناسبی برای سامانه های جهاد کشاورزی سامانه شناسنامه کشاورز، جایگزین مناسبی برای سامانه های جهاد کشاورزی

سامانه شناسنامه کشاورز، جایگزین مناسبی برای سامانه های جهاد کشاورزی

سامانه شناسنامه کشاورز، جایگزین مناسبی برای سامانه های جهاد کشاورزی ، می تواند باشد. شناسنامه بهره برداری کشاورزی در استان کرمان وارد فاز عملیاتی گردید

کد خبر: 000726002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ مهر ۰۰ - ۶:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سامانه شناسنامه کشاورز، جایگزین مناسبی برای سامانه های جهاد کشاورزی ، می تواند باشد. شناسنامه بهره برداری کشاورزی در استان کرمان وارد فاز عملیاتی گردید

سامانه شناسنامه کشاورز، جایگزین مناسبی برای سامانه های جهاد کشاورزی

سامانه شناسنامه کشاورز، جایگزین مناسبی برای سامانه های جهاد کشاورزی
شناسنامه بهره برداری کشاورزی در استان کرمان وارد فاز عملیاتی گردید
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شمال کرمان بیان کرد: سامانه شناسنامه کشاورز می تواند جایگزین مناسبی برای سامانه های جهاد کشاورزی باشد.
“محمدرضا پورخاتون” امروز بیست و ششم مهرماه در نشست با کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، بیان داشت: سامانه شناسنامه کشاورز می تواند جایگزین مناسبی برای سامانه های جهاد کشاورزی باشد و باتوجه به لزوم چنین طرح هایی، باید بسترهای عملیاتی شدن این مدل کارها فراهم گردد و براساس توافقی که با نظام مهندسی داشتیم قرار شد سامانه طراحی شده بعد از تایید نهایی در دو شهرستان به صورت پایلوت اجرایی گردد.
پورخاتون با تاکید برهمکاری با سازمان نظام مهندسی کشاورزی افزود: این سامانه در آینده می تواند خدمات زیادی به بخش کشاورزی ارائه کند و هزینه خوبی که نظام مهندسی برای این طرح در قدم اول انجام داده، نشان از اعتماد سازی در این سازمان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شمال کرمان گفت: طرح شناسنامه بهره برداری کشاورزی در آینده میتواند به نوعی جایگزین سندمالکیت زمینهای کشاورزی باشد.
“محسن کمال الدینی” رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان نیز در این جلسه با معرفی سامانه شناسنامه بهره برداری کشاورز بیان کرد: شناسنامه طراحی شده سند مالکیت نیست؛ این سند طبق خود اظهاری کشاورز در سامانه بارگذاری می شود و در آن قید شده که این برگه سند مالکیت نیست و برای هر اقدام عملیاتی باید از مراجع ذیصلاح استعلام گردد.
کمال الدینی ادامه داد: اگر فرایند اجرای کار سامانه در کل استان اجرایی گردد می توان حتی صدور حواله های کود را نیز براساس این سامانه انجام داد؛ ضمن اینکه تعرفه انجام کار با تخفیف بالا لحاظ شده و انتظار میرود جهادکشاورزی در این راستا حمایت لازم را انجام دهد.
وی افزود: انتظار داریم مسئولین جهاد کشاورزی استان در نهایت توافق درون استانی برای اجرای این طرح انجام دهند، ما در مراحل بعدی کار به دنبال اشاعه دادن این سامانه به دیگر نقاط کشور هستیم چرا که این سامانه میتواند جایگزین یا قابل اتصال به برخی سامانه های جهاد کشاورزی در حوزه معاونت برنامه ریزی گردد.
کمال الدینی افزود: کلیه دارندگان زمین زراعی و باغی در آینده نزدیک میتوانند نسبت به ثبت مشخصات زمین کشاورزی خود اقدام و شناسنامه ای برای زمین خود دریافت کنند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ مهر ۰۰
668 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0