نادرست بودن اتهاماتی همچون امضا فروشی و پروانه فروشی به مهندسان نادرست بودن اتهاماتی همچون امضا فروشی و پروانه فروشی به مهندسان

نادرست بودن اتهاماتی همچون امضا فروشی و پروانه فروشی به مهندسان

نادرست بودن اتهاماتی همچون امضا فروشی و پروانه فروشی به مهندسان ، از زبان عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مطرح شد

کد خبر: 001220001 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ اسفند ۰۰ - ۱۰:۰۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نادرست بودن اتهاماتی همچون امضا فروشی و پروانه فروشی به مهندسان ، از زبان عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مطرح شد

نادرست بودن اتهاماتی همچون امضا فروشی و پروانه فروشی به مهندسان

نادرست بودن اتهاماتی همچون امضا فروشی و پروانه فروشی به مهندسان
عضو هیات مدیره نظام مهندسی تهران بیان کرد:
اتهام امضافروشی مهندسان ناظر را قبول نداریم
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران وارد کردن اتهاماتی چون امضا فروشی و پروانه فروشی به مهندسان را نادرست دانست.
غلام‌رضا خوش گفتار منفرد در همایش تشخیص صلاحیت طراح و ناظر اصلاح شیوه نامه تشخیص صلاحیت مهندسان ناظر را خواسته عموم مهندسی عنوان کرد و گفت: این شیوه نامه اسفند سال گذشته تصویب و ابلاغ گردید و قرار است تا فروردین ۱۴۰۱ بعنوان شیوه نامه اجرایی تشخیص صلاحیت مهندسان ناظر حقوقی مورد استفاده قرار گیرد ولی عمده تشکل‌های مهندسی با این شیوه نامه مخالف و خواستار اصلاح آن هستند.
خوش گفتار با بیان اینکه برای تدوین این شیوه نامه از تشکل ‌های مهندسی نظرخواهی نشد تصریح کرد: خدمات مهندسی خدمات فردی نیست اما با گرداوری شیوه نام به دنبال آن هستند تا خدمات نظارت در ساخت و ساز را بین حقیقی و حقوقی بصورت متفرقه توزیع کنند که این اتفاق مسئولیت پذیری را بشدت کاهش می‌دهد.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تاکید بر اینکه مقررات می‌ بایست در چارچوب قوانین تجارت برای تشکل ‌های حقوقی گرداوری و ابلاغ گردد، تصریح کرد: شیوه نامه ابلاغیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مورد تشخیص صلاحیت مهندسان طراح و ناظر باید اصلاح گردد.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بخشی از اتهاماتی که به جامعه مهندسی وارد می گردد را یادآور شد و ادامه داد: وارد کردن اتهام پروانه فروشی و امضا فروشی به مهندسان و شرکت‌ های مهندسی نادرست است و ما آن را قبول نداریم. جامعه مهندسی باید در برابر این اتهامات موضع بگیرد و به سادگی از کنار آن عبور نکند.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اسفند ۰۰
484 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0