تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی حسین کامران دیسفانی مطرح کرد:

عدم موفقیت نظارت و کنترل مهندسین در پروژه ها

عدم موفقیت نظارت و کنترل مهندسین در پروژه ها / مالکان از عدم حضور مهندسان ناظر در ساخت و سازها گلایه مند هستند

کد خبر: 960916002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ آذر ۹۶ - ۸:۵۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  عدم موفقیت نظارت و کنترل مهندسین در پروژه ها / مالکان از عدم حضور مهندسان ناظر در ساخت و سازها گلایه مند هستند عدم موفقیت نظارت و کنترل مهندسین در پروژه ها

عدم موفقیت نظارت و کنترل مهندسین در پروژه ها

عدم موفقیت نظارت و کنترل مهندسین در پروژه ها

عدم موفقیت نظارت و کنترل  مهندسین در پروژه ها

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: در طول سالهای اخیر با توجه به گسترش ساخت و سازها و بلند مرتبه سازی در کلانشهرها نظارت و کنترل مهندسان در پروژه ها موفق نبوده و همواره مالکان از عدم حضور مهندسان ناظر در ساخت و ساز گلایه میکنند.
وی، در جمع روسا و اعضای هیئت رئیسه دفاتر نمایندگی شهرستان های نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی عنوان کرد: با گذشت بیست و شش سال از فعالیت سازمان‌ های نظام مهندسی و اجرای قانون مقررات ملی ساختمان متأسفانه جای بازرسی و کنترل ساخت در شیوه ‌نامه خالی است.
کامران ادامه داد: اجرای شیوه نامه نظارت و کنترل مهندسین ناظر در پروژه‌ها برای شهرهای زیر پنجاه هزار نفر خیلی خوب است، زیرا یک مهندس پاره وقت می ‌تواند با حضور در پروژه ها مهندسان را در کارگاه رصد کنند و گزارش دهد.
وی افزود: در طول سال‌ های اخیر با توجه به گسترش ساخت و سازها و بلند مرتبه سازی در کلانشهرها نظارت و کنترل مهندسان در پروژه ها موفق نبوده و همواره مالکان از عدم حضور مهندسان ناظر در ساخت و ساز گلایه میکنند.
وی تصریح کرد: برای بهبود و ارتقاء کیفیت و نظارت در ساخت و سازها در شهرهای بزرگ مانند شهرداری ‌ها دفاتر منطقه ای برای کنترل بیش تر ناظران حقوقی ایجاد نماییم.

عدم موفقیت نظارت و کنترل مهندسین در پروژه ها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به حوادث غیرمترقبه از جمله وقوع زمین لرزه در مناطق زلزله خیز در شهرها و روستاها اظهار داشت: بسیاری از ساختمانها با سقفهای سنگین ساخته شده که باید بار ساختمانها را کم کنیم و از مصالح سبک، ستونهای قوی استفاده کنیم و به سقفهای مهندسی روی بیاوریم.
وی در خاتمه به مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیشنهاد کرد که درس اخلاق حرفه ای در واحد درسی دانشگاه بصورت یک واحد اجباری و اختیاری گنجانیده گردد.
منبع : مسکن و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آذر ۹۶
1188 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0