عدم اجرای بخشنامه تعطیلی پروژه ها توسط کارگاه های ساختمانی جهت پیشگیری کرونا عدم اجرای بخشنامه تعطیلی پروژه ها توسط کارگاه های ساختمانی جهت پیشگیری کرونا

عدم اجرای بخشنامه تعطیلی پروژه ها توسط کارگاه های ساختمانی جهت پیشگیری کرونا

عدم اجرای بخشنامه تعطیلی پروژه ها توسط کارگاه های ساختمانی جهت پیشگیری کرونا ، گلایه ی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است

کد خبر: 990114008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ فروردین ۹۹ - ۵:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم اجرای بخشنامه تعطیلی پروژه ها توسط کارگاه های ساختمانی جهت پیشگیری کرونا ، گلایه ی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است

عدم اجرای بخشنامه تعطیلی پروژه ها توسط کارگاه های ساختمانی جهت پیشگیری کرونا

عدم اجرای بخشنامه تعطیلی پروژه ها توسط کارگاه های ساختمانی جهت پیشگیری کرونا

عدم اجرای بخشنامه تعطیلی پروژه ها توسط کارگاه های ساختمانی جهت پیشگیری کرونا ، گلایه ی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است

ریاست نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: کارگاه های ساختمانی بخشنامه تعطیلی پروژه ها را اجرا نکردند

سعید سعیدیان بیان کرد: علی‌رغم صدور بخشنامه تعطیلی کارگاه های ساختمانی برای جلوگیری از شیوع کرونا، ولی بخش عمده ای از پروژه ها به فعالیت خود ادامه داده اند.

وی در مورد توقف پروژه‌ها و کارگاه‌های ساختمانی در تهران گفت: در اسفند ماه سال گذشته سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران طی نامه‌ای به شهرداری تهران درخواست کرد تا کارگاه‌های ساختمانی بعنوان یکی از مراکز احتمالی تکثیر و شیوع ویروس کرونا، تعطیل گردند.

سعیدیان ادامه داد: سازمان نظام مهندسی صرفاً می ‌تواند نقش پیشنهاد دهنده داشته باشد و دستگاهی که می ‌تواند بعنوان نهاد صادرکننده پروانه ساختمانی، از ادامه فعالیت ساخت و ساز جلوگیری کند، شهرداری ‌ها هستند؛ ناظران ساخت نیز می‌ توانند فقط گزارش تخلفات را به شهرداری ‌ها ارائه دهند.

وی اظهار داشت: در این وضعیت به علت آنکه مصوبه‌ای در مورد حمایت از مشاغل ساختمانی در زمان تعطیلی کارگاه ‌های ساخت و ساز نداریم، ناظران ساختمانی نیز به ما خرده می ‌گیرند که نظام مهندسی می‌گوید در خانه بمانید اما پیمان‌کاران پروژه را تعطیل نمی‌کنند؛ اگر تخلفی رخ دهد، چه کسی مسئول نظارت بر کارگاه هاست؟

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: نظام مهندسی پیشنهاد تعطیلی کارگاه ‌های ساختمانی را به شهرداری تهران ارائه داد و شهرداری این موضوع را پذیرفت و طی بخشنامه‌ای به همه پروژه‌های ساختمانی دستور داد تا پانزدهم فروردین تعطیل باشند مگر این که نکات ایمنی و بهداشتی بطور کامل رعایت گردد.

وی گفت: طبق بررسی ‌هایی که ما در نظام مهندسی داشتیم، متأسفانه کارگاه‌ های ساختمانی این بخشنامه را رعایت نکردند و هم‌چنان بخش زیادی از آن ها فعال هستند و مهندسان ناظران ما نیز این تخلف را گزارش کرده اند و به شهرداری هم اعلام شده است.

سعیدیان ادامه داد: مشکل ما این است که پیمان‌کاران و صاحبان پروژه می‌ گویند ما به سرمایه گذار یا مالک تعهد داریم که باید پروژه را ظرف زمانی خاصی به اتمام برسانیم و در غیر اینصورت، باید جریمه پرداخت کنیم؛ چون این موضوع در ستاد مبارزه با کرونا تصویب نشده که اگر پروژه‌های ساختمانی متوقف گردد، مالک حق دریافت جریمه از پیمانکار یا سازنده را ندارد.

وی ادامه داد: جامعه مهندسان مشاور و انجمن پیمانکاران و انجمن انبوه سازان به رئیس جمهور نامه زده اند که اگر در این مورد، مشکل حقوقی بوجود آمد و مالکان پروژه‌های ساختمانی، به علت توقف پروژه در پی شیوع کرونا، از پیمانکار یا سازنده شکایت کند، دولت از آن ها حمایت کند و مصوبه ستاد مبارزه با کرونا بعنوان پشتیبان حقوقی از سازنده مورد استفاده قرار گیرد.

این مقام مسئول در سازمان نظام مهندسی گفت: معاونت منابع انسانی شهرداری تهران اعلام کرده که فعالیت دوایر و ادارات شهرداری با یک سوم نیروها، تا بیست و یکم فروردین ادامه یابد. ما هم بعنوان نظام مهندسی هشدارهای خود را داده ایم اما امکان اعمال قوه قهریه نسبت به کارگاه‌ها را نداریم چون ممکن است مالکان پروژه‌ها از سازمان نظام مهندسی شکایت کنند و این سازمان محکوم گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ فروردین ۹۹
516 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0