عدم رعایت اصول پدافند غیر عامل در ساخت وسازهای اردبیل تورج مهدی زاده

عدم رعایت اصول پدافند غیر عامل در ساخت وسازهای استان اردبیل

تورج مهدی زاده در حاشیه برگزاری گردهمایی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال بیان کرد: اکنون و با وجود تاکید بر رعایت اصول فنی جهت مقاوم سازی و ایمن سازی سازه ها در برابر حملات هوایی احتمالی دشمن متاسفانه این مسئله در طرحهای عمرانی دولتی ،بخش خصوصی وساخت وسازها رعایت نمی گردد.

کد خبر: 960808003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ آبان ۹۶ - ۷:۳۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، تورج مهدی زاده در حاشیه برگزاری گردهمایی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال بیان کرد: اکنون و با وجود تاکید بر رعایت اصول فنی جهت مقاوم سازی و ایمن سازی سازه ها در برابر حملات هوایی احتمالی دشمن متاسفانه این مسئله در طرحهای عمرانی دولتی ،بخش خصوصی وساخت وسازها رعایت نمی گردد.عدم رعایت اصول پدافند غیر عامل در ساخت وسازهای اردبیل

عدم رعایت اصول پدافند غیر عامل در ساخت وسازهای اردبیل

عدم رعایت اصول پدافند غیر عامل در ساخت وسازهای اردبیل

عدم رعایت اصول پدافند غیر عامل در ساخت و سازهای استان اردبیل

مهدی زاده از تهیه طرح و گرداوری فرم مربوط به مبحث بیست و یک مقررات فنی ساختمان در استان اردبیل خبر داد و افزود: اجرای این طرح بعد از تصویب ونهایی شدن در جهت افزایش مقاومت سازه ها در برابر حملات هوایی وحفظ جان مردم ضروری والزامی خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به این که بالغ بر هفتاد درصد از امور مربوط به پدافند غیر عامل مربوط به مهندسی ساختمان وافزایش مقاومت سازه ها در برابر حملات هوایی بمبهای مختلف انفجاری، الکترومغناطیسی وشیمیایی احتمالی دشمن میباشد لذا اهمیت این موضوع دو چندان میشود.
در این نشست داود بحری راست سازمان نظام مهندسی خلخال نیز با ابراز نگرانی از افزایش قارچ گونه ساخت وسازهای بدون پروانه عنوان کرد: در حالیکه صدها ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق مختلف حاشیه شهر گزارش شده نظام مهندسی این شهرستان تنها به صد و چهارده مورد از آن ها نظارت داشته است.
وی گفت: اکنون اکثر طرحهای عمرانی از جمله ساختمان ادارات ، نهادها و نیز مساجد واماکن مذهبی شهرستان به دور از نظارت مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان این شهرستان اجرا می گردد و همین اماکن بیش ترین ضریب آسیب پذیری را دارند.

عدم رعایت اصول پدافند غیر عامل در ساخت وسازهای اردبیل


بحری تصریح کرد: با هدف حمایت مالی از صاحبان ساخت و سازها در مناطق مختلف این شهرستان سازمان نظام مهندسی خلخال هشتاد درصد از هزینه های مربوط به نظارت فنی ساختمان را برای ساختمانهای شهر خلخال و پنجاه درصد را برای سازه های مراکز بخشها ومناطق روستایی این شهرستان اعمال میکند .
در این گردهمایی که به مناسبت گرامی داشت هفته پدافند غیر عامل برگزار گردید فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز با بیان اهمیت پدافند غیر عامل در کاهش تلفات مالی وجانی حملات هوایی احتمالی دشمن تاکید کرد: طبق تاکید مقام معظم رهبری رعایت اصول ایمنی وحفاظتی اماکن مسکونی شهرها، صنایع از وظایف مسئوولین کارگروههای پدافند غیر عامل بوده و این وظیفه به نحو احسن باید از طرف هرکدام از اعضای این کارگروه انجام گردد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد .
منبع : جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آبان ۹۶
1053 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0