رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان خبر داد:

صادرات جزیره ای بزرگ ترین مشکل تجارت سنگهای تزئینی

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان با اشاره به تعطیلی حدود سی و چهار درصد معادن سنگهای تزئینی کشور بدلیل رکود، بیان کرد: تا زمانیکه در صادرات سنگهای تزیینی به صورت جزیره ای و یا شخصی عمل کنیم در این صنعت بموفقیت نخواهیم رسید.

کد خبر: 960225010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۶ - ۲:۴۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان با اشاره به تعطیلی حدود سی و چهار درصد معادن سنگهای تزئینی کشور بدلیل رکود، بیان کرد: تا زمانیکه در صادرات سنگهای تزیینی به صورت جزیره ای و یا شخصی عمل کنیم در این صنعت بموفقیت نخواهیم رسید.صادرات جزیره ای بزرگ ترین مشکل تجارت سنگهای تزئینی

صادرات جزیره ای بزرگ ترین مشکل تجارت سنگهای تزئینی

صادرات جزیره ای بزرگ ترین مشکل تجارت سنگهای تزئینی

صادرات جزیره ای بزرگ ترین مشکل تجارت سنگهای تزئینی

شهرام مبصر ظهر امروز در گردهمایی سنگ و چالشهای صادراتی که به بهانه برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار گردید، با اشاره به این که در مورد سنگهای تزیینی کار ما با کل معادن است، گفت: متاسفانه یک سری چالشهایی در مورد صادرات سنگهای تزیینی وجود دارد.


مبصر ادامه داد: تا زمانیکه در صادرات سنگهای تزیینی به صورت جزیره ای و یا شخصی عمل نماییم در این صنعت بموفقیت نخواهیم رسید.
وی با اشاره به این که ذخایر سنگهای تزیینی دنیا چهارده میلیارد تن است، افزود: ایران با داشتن چهار میلیارد تن از ذخایر سنگهای تزیینی در مقام اول دنیا قرار دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان با بیان این که هزاروپانصد معدن سنگ تزیینی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه بدلیل رکود اقتصادی این صنعت، حدود سی وچهار درصد معادن ما تعطیل شده اند.
وی با اشاره به این که در حال حاضر در کشورهای ایتالیا و آمریکا استخراج سنگهای تزیینی بدلیل وجود فرسایش معادن و زمین بصورت زیرزمینی انجام میشود،تاکید کرد: ایران نیز در سنگهای مرمریت نیز قابلیت اینگونه استخراج را دارد.
مبصر با اعلام این که در معادن سنگهای تزیینی ایران هاواچ گران نیست، مطرح کرد: عدم استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا و هم چنین بی توجهی بقوانین و آیین نامه های نظام معادن از جمله مشکلات سنگهای تزیینی است.
منبع: ایمنا

 

راهنماي مبحث سيزدهم طرح واجراي تاسيسات برقي ساختمانها

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اردیبهشت ۹۶
1244 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0