معاون وزیر نیرو گفت:

صادرات برق کشور ۶٫۷ میلیارد کیلووات ساعت است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بیان کرد: در سال نودوپنج ایران توانست بیش از 6.7 میلیارد کیلووات ساعت برق بکشورهای مختلف صادر نماید.

کد خبر: 10734 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ فروردین ۹۶ - ۱۱:۴۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بیان کرد: در سال نودوپنج ایران توانست بیش از ۶٫۷ میلیارد کیلووات ساعت برق بکشورهای مختلف صادر نماید.صادرات برق کشور ۶٫۷ میلیارد کیلووات ساعت

صادرات برق کشور 6.7 میلیارد کیلووات ساعت

صادرات برق کشور ۶٫۷ میلیارد کیلووات ساعت

صادرات برق کشور ۶٫۷ میلیارد کیلووات ساعت

هوشنگ فلاحتیان در حاشیه نمایشگاه کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیروی برق در دانشگاه گفت: ایران بکشورهای مختلف و همه کشورهایی که از راه مرز زمینی به ایران متصلند برق صادرات میکند.

فلاحتیان تصریح کرد: ایران بکشورهایی مثل عراق ، پاکستان و افغانستان برق صادر میکند و ازنظیر کشورهای ترکمنستان و ارمنستان برق وارد میکند،ولی در مجموع، تراز صادرات برق ایران نسبت به واردات بنحو قابل توجهی بیش تر است.

وی با اشاره به این که در پرتو اجرای این چنین کنفرانسهایی شاهد این هستیم که سال به سال خدمات شرکتهای برق بهبود می یابد،عنوان کرد: درصد خودکفایی در بخش توزیع برق کشور نسبت بگذشته افزایش پیدا کرده است بگونه ای که صد درصد از تجهیزات مورد نیاز برای توزیع نیروی برق اکنون در داخل کشور و توسط متخصصهای داخل کشور ساخته میشود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هم اکنون ایران جزو پنج کشوری است که تمام نیروگاههایش در داخل کشور ساخته میشود و این یکی از افتخارات ملی است.

وی با بیان اینکه سال ۹۶ چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور ساخته میشود، افزود: نیروگاههای جدیدی که در کشور احداث میشود نیروگاههای سیکل ترکیبی است که بازدهی بالا دارند و بازدهی نیروگاههای گازی کشور با اجرای بخش بخار از سی و سه درصد بمرز پنجاه درصد افزایش می یابد و هم چنین نیروگاههای جدید از نوع کلاس اف احداث خواهد گردید که بازدهی پنجاه و هشت درصد دارند.

فلاحتیان با اشاره به این که برنامه ای برای افزایش قیمت برق برای امسال پیش بینی نشده است، مطالبات معوقه از مشترکان برق کشور را شش هزار میلیارد تومان عنوان کرد ویادآور شد: هر استانی بتواند مطالبات معوقه خود را دریافت نماید، پنجاه درصد از آنرا میتواند در استان خود استفاده نماید.

او یکی از راه بردهای صنعت توزیع برق برای مشترکین را طراحی فراسامانه خدمات یک پارچه مشترکین بنام فخیم، و طراحی و اجرای طرح متنوع مدیریت مصرف و تعامل فنی با نظام مهندسی نام برد.

بیست و دومین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیروی برق دو روزه است و با حضور مسوولین کشوری، استان سمنان، استادان دانشگاه و چهره های علمی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دانشگاه سمنان در حال برگزاری می باشد و هفتادو هفت مقاله برای ارایه بصورت سخنرانی و هفتاد و سه مقاله برای ارایه بصورت پوستر در این کنفرانس در نظر گرفته شده است.

تلفات شبکه های توزیع نیروی برق، نقش شبکه های هوشمند در توزیع، تولید پراکنده و انرژیهای تجدیدپذیر و کیفیت شبکه های توزیع، بررسی شناسایی چالشها و راه کارهای حقوقی صنعت ، فناوری اطلاعات و جی. آی. اس در سامانه های توزیع، توان مند سازی نیروی انسانی، سلامت و ایمنی محورهای این کنفرانس است.

٩٤،٣ درصد انرژی الکتریکی کشور از سوخت فسیلی تامین میشود و استفاده از سایر روشهای پاک تولید انرژی با کمک از سرمایه گذاری بخش خصوصی، از روی کرهای مهم ایران اسلامی در حوزه انرژی برق است و حدود هفتاد درصد از انرژی برق در استان سمنان صرف بخش تولید میشود که شامل پنجاه درصد در حوزه صنعت و بیست درصد در بخش کشاورزی است و نرخ متوسط مصرف برق در این استان در بخش خانگی حدود سیصد کیلو وات ساعت کم تر از میانگین کشوری است.

منبع:خبرگذاری جمهوری اسلامی

 

دانلود رایگان منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ فروردین ۹۶
1350 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0