اختصاص سهم 1 درصدی صندوق حمایت از بخش کشاورزی به عضوهای نظام مهندسی کشاورزی استان کردستان در دانشگاه استان کردستان رخ داد:

میزگرد تخصصی موانع و راه کارهای اشتغال دانش آموختگان محیط زیست برگزار گردید

میزگرد تخصصی موانع و راه کارهای اشتغال دانش آموختگان محیط زیست با حضور مدیرکل محیط زیست استان کردستان، اساتید و دانشجویان این رشته در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان برگزار گردید.

کد خبر: 11530 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۶ - ۸:۵۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،میزگرد تخصصی موانع و راه کارهای اشتغال دانش آموختگان محیط زیست با حضور مدیرکل محیط زیست استان کردستان، اساتید و دانشجویان این رشته در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان برگزار گردید.میزگرد تخصصی موانع و راه کارهای اشتغال دانش آموختگان

میزگرد تخصصی موانع و راه کارهای اشتغال دانش آموختگان

میزگرد تخصصی موانع و راه کارهای اشتغال دانش آموختگان

 

میزگرد تخصصی موانع و راه کارهای اشتغال دانش آموختگان

در این میزگرد ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان بیان کرد: دانش آموختگان محیط زیست نباید منتظر دولت باشند تا برای آن ها اشتغال زایی نماید بلکه خود نیز در کنار دولت باید بفکر کارآفرینی باشند.
عبدالوحید ریاضی فر گفت: چارت محیط زیست استان کردستان شامل چهارصد و بیست نفر میشود ولی اکنون نیمی از چارت خالی است.
ریاضی فر با اعلام این که قول داده شده که چارت بمرور تکمیل گردد، افزود: اگر تمام چارت نیز با بهره گیری از دانش آموختگان محیط زیست پرگردد بازهم افرادی در این رشته بیکار خواهند بود.
وی به فعالیتهای سازمان محیط زیست برای جذب دانش آموختگان این رشته در دستگاههای دیگر اشاره کرد و ادامه داد: مجوز استقرار صنایع از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی کردستان  انجام میشود.
وی عنوان داشت: شهرداریهای استان ملزم شده اند که کارشناس محیط زیست را بعنوان کارشناس پسماند جذب نمایند.
مدیر کی حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: ظرفیتهای اشتغال زایی بالایی در واحدهای بازیافت وجود دارد که باید برای گسترش این واحدها تلاش نمود.
همچنین رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان در این میزگرد بیان داشت: محیط زیست نه تنها در ایران بلکه در جهان بموضوعی برای جلب رای در انتخابات تبدیل شده است اما در زمان عمل به آن بی توجهی میشود.
شهرام کبودوند پور گفت: یکی از دلایل بیکاری بسیاری از دانش آموختگان به ویژه رشته محیط زیست، عدم تجانس نیروهای متخصص تربیت شده متناسب با بازار کار است.
کبودوند پور افزود: اولین اشتباه را آموزش عالی کشور با توسعه بی رویه موسسات آموزش عالی و پذیرشهای بی حد و حصر دانشجو مرتکب شد.
ایشان با بیان این که به ماهیت شغل و ظرفیتهای پذیرش جنسیتی نیز توجه نشد،ادامه داد: بانوان در تحصیلات دانشگاهی حضور گسترده تری داشته اند اما شغلهای متناسب با جنسیت آن ها ایجاد نشد.
وی تصریح کرد: سرفصلهای رشته محیط زیست ناکارآمد بوده است و با وجود تغییراتی در این سرفصلها اما باز هم این ناکارآمدی مشاهده میشود.


رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان تاکید کرد: در سرفصلها و دروس مطالبی تئوریک بدون توجه به ساختار و شرایط بومی کشور ارائه میشود که ایجاد کارآفرینی نمیکند.
کبودوند پور عنوان کرد: همه تاثیرگذاران در این بین مقصر هستند و نمیتوان تنها آموزش عالی را مقصر دانست.
وی اظهار داشت: برخی از مشکل بیکاری دانش آموختگان بفرهنگ ما برمیگردد زیرا که فکر میکنیم که چون مهندس و یا دکتر شدیم باید پشت میزی بنشینیم و بدیگران مشاوره بدهیم.
او با اعلام این که جهت گیریهای توسعه در کشور باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: بیکاری در کشور یک شبه به وجود نیامده و یک شبه نیز رفع نمیشود.
ایشان ضمن گله از عدم حضور نماینده مجلس شورای اسلامی که به این میزگرد دعوت شده بود، این اتفاق را نشانه یکی از موانع موجود نام برد.
وی خواستار اجرای دقیق قوانین کنونی شد وافزود: هیچ برنامه توسعه ای نباید بدون کارشناسین محیط زیست تصویب گردد.
این استاد هم چنین از وزارت آموزش و پرورش خواست در تدریس دروس محیط زیست در مدارس از دانش آموختگان این بخش بهره گیرد.
منبع: قطره

 

 

کانال تلگرام برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اردیبهشت ۹۶
1356 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0