همایش تخصصی مهندس بهرام فرهخت

همایش تخصصی “تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان” در تبریز برگزار گردید

"مهندس بهرام فرهخت"، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجانشرقی، در همایش تخصصی "تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان" در تبریز بیان کرد: امروزه صنعت ساختمان در حال دگرگونی است و پیشرفت در حوزه های مختلف بویژه برق نیز صنعت ساختمان را تحت الشعاع قرار داده است.

کد خبر: 960624003 تاریخ انتشار: جمعه ۲۴ شهریور ۹۶ - ۴:۵۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،”مهندس بهرام فرهخت”، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجانشرقی، در همایش تخصصی “تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان” در تبریز بیان کرد: امروزه صنعت ساختمان در حال دگرگونی است و پیشرفت در حوزه های مختلف بویژه برق نیز صنعت ساختمان را تحت الشعاع قرار داده است.همایش تخصصی تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان

همایش تخصصی تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان

همایش تخصصی “تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان” در تبریز برگزار گردید

همایش تخصصی “تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان” در تبریز برگزار گردید

فرهخت گفت: بهبود سیستمها و استانداردها منتج به برگزاری گردهمایی و همایش هایی از این قبیل شده که زمینه ی بالا رفتن سطح دانش فنی و بهبود استانداردها را فراهم آورده و موجب کاهش تلفات جانی و مالی و کاهش هزینه شده است.
“مهندس پوریا ساسان فر”، مدرس “کارگاه طراحی، نظارت و تاسیسات الکتریکی ساختمان” هم در این همایش و با اشاره به مبحث سیزده مقررات ملی ساختمان ادامه داد: در ویرایش جدید چند بخش افزوده شده و چند بخش هم حذف شده و مبحث سه و بیست و یک نیز در سال گذشته ویرایش شده است که حتما باید مورد مطالعه قرار بگیرد.

ساسان فر با اشاره به پیشرفت در حوزه ی ارتینگ افرود: استفاده از الکترود افقی در ساختمانهایی با فضاهای محدود، استفاده از حلقه و شبکه های پنجره ای فنی و ارزانتر، کنترل حریق وچک کردن خطوط انتقال توزیع  برق، بازدید از ساختمان و ملک و کنترل حرارت محور و مسیر خط، حریم هوایی و زمینی از جمله مواردی است که باید مورد توجه کلیه ی طراحان قرار گیرد.

همایش تخصصی تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان

او گفت: در حریم و مسیر زمینی و هوایی عملیات ساختمانی، ایجاد تاسیسات صنعتی، مسکونی  ممنوع است و هم چنین مواردی همچون زراعت فصلی، حفر چاه، راه سازی و اکتشاف و بهره برداری از معادن نیز باید به حدالامکان برسد.

لازم به ذکر است، همایش تخصصی “تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان” در تبریز با هدف آشنایی اعضا با تستهای تحویل تاسیسات الکتریکی ساختمان طبق مقررات ملی ساختمان و مباحث سیزده و بیست و یک و آشنایی با نکات مهم در طراحی و نظارت مطابق با تغییرات جدید در مبحث سیزدهم مقررات ملی ساختمان برگزار  گردید.
قابل ذکر است؛ این همایش با تلاش سازمان نظام مهندسي ساختمان استان  آذربايجانشرقی و با حضور تعداد زیادی از متخصصان برق استان در محل مرکز زلزله شناسی دانشگاه تبريز برگزار گردید.
هم چنین در بخش دوم برنامه هم دکتر شاهرخ شجاعیان در مورد آشنایی با تستهای تحویل الکتریکی ساختمان طبق مقررات ملی ساختمان  سخنرانی کرد.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ شهریور ۹۶
1508 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0