ساختمان‌ های گران بی‌ کیفیت؛ رهاورد فرهنگ نادرست ساخت و ساز ساختمان‌ های گران بی‌ کیفیت؛ رهاورد فرهنگ نادرست ساخت و ساز

ساختمان‌ های گران بی‌ کیفیت؛ رهاورد فرهنگ نادرست ساخت و ساز

ساختمان‌ های گران بی‌ کیفیت؛ رهاورد فرهنگ نادرست ساخت و ساز ، است. روابط فرهنگی، اجتماعی، معماری و شهرسازی بر یکدیگر تأثیر گذاشته و از هم تأثیر می ‌پذیرند

کد خبر: 990915004 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ آذر ۹۹ - ۱۱:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ساختمان‌ های گران بی‌ کیفیت؛ رهاورد فرهنگ نادرست ساخت و ساز ، است. روابط فرهنگی، اجتماعی، معماری و شهرسازی بر یکدیگر تأثیر گذاشته و از هم تأثیر می ‌پذیرند

ساختمان‌ های گران بی‌ کیفیت؛ رهاورد فرهنگ نادرست ساخت و ساز

ساختمان‌ های گران بی‌ کیفیت؛ رهاورد فرهنگ نادرست ساخت و ساز
یک مسئول در سازمان نظام مهندسی ساختمان زنجان بیان داشت:
ساختمان‌ های گران بی‌کیفیت؛ رهاورد فرهنگ نادرست ساخت و ساز
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان به صنعتی‌سازی فرآیند ساختمان‌سازی تاکید کرد و افزود: ساختمان‌ های گران بی‌کیفیت، رهاورد فرهنگ نادرست ساخت و ساز است.
احد محمدی بیان کرد: روابط فرهنگی، اجتماعی، معماری و شهرسازی بر یکدیگر تأثیر گذاشته و از هم تأثیر می ‌پذیرند، اما آنچه امروز بیش از هر چیز در ابعاد مختلف زندگی دگرگونی ایجاد کرده، موضوع کرونا است و مردم در ارتباطات رومزه خود تغییراتی ایجاد کردند.
محمدی با اشاره به بروز و ظهور تغییرات در فضای فیزیکی مکان‌ های عمومی مثل بانک‌ها، اظهار داشت: متاسفانه سیستم‌ های بانکی و آموزشی در کشور عقب مانده است و شرایط فعلی لزوم توسعه بانکداری الکترونیک و آموزش از راه دور را برجسته می ‌سازد و وقتی روابط فرهنگی و اجتماعی تغییر یابد به تبع آن فعالیت ‌های اقتصادی نیز چهره دیگری به خود می ‌گیرد.
وی تصریح کرد: وقتی مراجعات مردم به مکان ‌های عمومی کاهش یابد و کارمندان امکان دورکاری داشته باشند و فعالیت‌ها به شکل الکترونیکی و غیرحضوری انجام گردد، بطور حتم فضای فیزیکی ساختمان ‌ها هم تغییر می ‌کند و در این شرایط نیاز به بازنگری در استانداردهای ساخت و ساز است.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، به ارتقای بازدهی در ساختمان‌ ها، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سوخت‌ های فسیلی و کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی تاکید کرد و افزود: با تغییر شرایط محیطی، ماهیت معماری و شهرسازی هم تغییر می ‌کند و ساختمان‌ ها نیز برای ارتقای بهره‌وری باید بیشترین تطبیق را با بیماری کرونا داشته باشند.
محمدی، با اشاره به عقب‌ماندگی کشور در استفاده از روش ‌های معماری پایدار و حفظ محیط زیست، اظهار داشت: اگر اولویت‌بندی خود را در حوزه ساخت و ساز، طبق هرم مازلو تنظیم کنیم، مشاهده خواهیم کرد که سرپناه به عنوان نیاز اساسی در قاعده هرم قرار دارد و دیگر امور رفاهی به ترتیب اهمیت به سمت راس هرم جای گرفتند، بنابراین وقتی مردم در تامین یک سرپناه برای زندگی دچار چالش هستند نمی ‌توان انتظار پیاده‌سازی معیارهای معماری پایدار را در ساختمان‌ ها داشت.
وی با عنوان این که پول و تمکن مالی در کیفیت ساخت و ساز و فراهم کردن شرایط بیشتر برای آسایش ساکنان تاثیر دارد، گفت: اما به علت نبود فرهنگ ساخت و ساز، عدم آگاهی مردم از کیفیت واقعی در اجرا، پرداختن به ظواهر زیبا بجای رعایت اصول فنی و به‌کارگیری سازندگان غیرحرفه‌ای بهره‌وری و بازدهی در این صنعت را تحت شعاع قرار گرفته است.
وی ادامه داد: عادت‌های غلط و نبود فرهنگ ساخت و ساز دور باطلی را ایجاد کرده است که ساختمان‌ ها را گران و بی‌کیفیت می ‌سازیم و زباله‌های ساختمانی برای محیط زیست تولید می ‌کنیم؛ در حالی که باید با استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته به سمت صنعتی‌سازی ساختمان رفت تا با سرعت بالای اجرا و استفاده از مصالح استاندارد، قابلیت اسکان افراد بیشتری را داشته باشد.
محمدی در باره فعالیت سازندگان غیرحرفه‌ای ساختمان گفت: وقتی در یک باغچه زدودن علف‌ های هرز فراموش شود پس از مدتی همه باغچه را فرا می‌گیرد و امکان پرورش گیاهان مورد نظر وجود ندارد و اکنون هم با فعالیت سازندگان غیرحرفه‌ای دست افراد متخصص کوتاه شده است و موضوع مهندسی را به فنا دادیم.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آذر ۹۹
795 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0