وجود چهارصد و ده پروانه بهره‌برداری معدن و پایان اکتشاف در استان زنجان وجود چهارصد و ده پروانه بهره‌برداری معدن و پایان اکتشاف در استان زنجان

وجود چهارصد و ده پروانه بهره‌برداری معدن و پایان اکتشاف در استان زنجان

وجود چهارصد و ده پروانه بهره‌برداری معدن و پایان اکتشاف در استان زنجان ، بخش معدن جزو سرمایه‌گذاری های بلند مدت است. به صورت تخمینی بهره‌برداری قطعی ششصد و سی میلیون تن است

کد خبر: 000909004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آذر ۰۰ - ۹:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، وجود چهارصد و ده پروانه بهره‌برداری معدن و پایان اکتشاف در استان زنجان ، بخش معدن جزو سرمایه‌گذاری های بلند مدت است. به صورت تخمینی بهره‌برداری قطعی ششصد و سی میلیون تن است

وجود چهارصد و ده پروانه بهره‌برداری معدن و پایان اکتشاف در استان زنجان

وجود چهارصد و ده پروانه بهره‌برداری معدن و پایان اکتشاف در استان زنجان
وجود چهارصد و ده پروانه بهره‌برداری معدن در زنجان
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان چهارصد و ده پروانه بهره‌برداری و پایان اکتشاف وجود دارد، بیان کرد: بخش معدن جزو سرمایه‌گذاری های بلند مدت است.
امیراعلم طاهریون در نشست خبری با خبرنگاران بیان داشت: در استان زنجان چهارصد و ده پروانه بهره‌برداری و پایان اکتشاف وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه سیصد و سی و یک معدن نیز دارای پروانه بهره‌برداری هستند، افزود: به صورت تخمینی بهره‌برداری قطعی ششصد و سی میلیون تن است.
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به اینکه بخش معدن جزو سرمایه‌گذاری های بلند مدت است و باید روی آن کار شود، گفت: مطالعات فرآوری و مواردی که باید برای استحصال ماده معدنی است باید انجام گردد.
وی افزود: در بخش معدن نیاز است که کارهای آزمایشگاهی انجام گردد و بعد از آن می‌توانیم سرمایه‌گذاری سودآور داشته باشیم.
طاهریان با اشاره به اینکه عدم همراهی ارگان ‌های دولتی موجب جلوگیری از فعالیت معدنی می ‌گردد، گفت: قانون در مورد معادن مشخص است، اما بازهم در زمان بهره‌برداری به علت عدم همراهی دوباره امور معطل می‌ماند.
طاهریان با بیان اینکه مطرح کردن گون و گیاهان نادر موجب معطلی سرمایه‌گذار شده است، ادامه داد: وقتی قانونی تصویب می‌ گردد، ابتدا باید عیوب آن احصا و سپس تصویب گردد تا در نیمه راه عمل کنندگان به قانون به مشکل بر نخورند.
در ادامه نیز قائم‌مقام مدیرعامل شرکت رستاک‌پادویژن بعنوان متولی برگزار کننده نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته در زنجان، با عنوان اینکه این شرکت ده سال سابقه برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه صنایع معدنی و صنایع فولادی دارد، گفت: در نمایشگاهی که از ۹ تا ۱۲ آذر ماه برگزار خواهد شد، برندهای خوبی از استان‌های مختلف و حتی شرکت‌ های خارجی حضور دارد.
حمید رضا گردپور افزود: در این نمایشگاه نود درصد شرکت‌های حاضر از سایر استان ‌ها و حتی استان‌ های غیر معدنی حضور دارند و برنامه‌ریزی انجام‌شده برای این نمایشگاه با اهداف پنج ساله بوده تا استانداردسازی‌های لازم جهت افزایش سطح کیفی نمایشگاه‌ ها و در نهایت معادن و صنایع معدنی اتفاق بیفتد.
گردپور با بیان اینکه تاکنون بخش دولتی استان همکاری خوبی در راستای برگزاری نمایشگاه داشته است، گفت: متاسفانه شرکت‌ های بزرگ استان که برندهای مطرحی در این حوزه هستند، تاکنون تمایلی برای حضور در نمایشگاه ندارند و با استدلال اینکه بازار و فروش مختص خود را دارند، نیازی برای حضور در نمایشگاه نداشته و علاقه‌ای به دریافت خدمات از واحدهای استانی و داخلی ندارند.
وی، برگزاری نشست تعاملی بین شرکت ‌ها و واحدهای تولیدکننده استانی را راهکار حضور شرکت ‌ها و توسعه اقتصاد معدنی استان دانست و افزود: حضور در نمایشگاه برای صنعت‌گر بزرگ یک تکلیف است و متاسفانه در زنجان واحدهای بزرگ به جای تامین نیاز خود از استان، اقدام به واردات می‌کند.
وی گفت: تلاش بر این است که نمایشگاه بتواند همه موارد مورد نیاز را به صورت پکیج ارائه دهد تا بازدیدکننده متخصص بتواند نیازهای خود را برطرف کند.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آذر ۰۰
429 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0