تفاهم نامه سه جانبه اجرایی صدور شناسنامه فنی و ملکی استان تهران تفاهم نامه سه جانبه اجرایی صدور شناسنامه فنی و ملکی استان تهران

تفاهم نامه سه جانبه اجرایی صدور شناسنامه فنی و ملکی استان تهران

تفاهم نامه سه جانبه اجرایی صدور شناسنامه فنی و ملکی استان تهران ، معاون معماری و شهرسازی شهرداری و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران، امضا و مبادله شد

کد خبر: 990606036 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ شهریور ۹۹ - ۱۰:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم نامه سه جانبه اجرایی صدور شناسنامه فنی و ملکی استان تهران ، معاون معماری و شهرسازی شهرداری و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران، امضا و مبادله شد

تفاهم نامه سه جانبه اجرایی صدور شناسنامه فنی و ملکی استان تهران

تفاهم نامه سه جانبه اجرایی صدور شناسنامه فنی و ملکی استان تهران

تفاهم‌نامه اجرایی صدور شناسنامه فنی و ملکی تهران امضا گردید
تفاهم‌نامه ۳ ‌جانبه با حضور رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، معاون معماری و شهرسازی شهرداری و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران، امضا و مبادله شد.
تفاهم‌نامه ۳ ‌جانبه با حضور سعید سعیدیان، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، محمد سالاری رئیس گروه معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افشین حبیب زاده نائب رئیس گروه عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، در راستای اجرایی کردن شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و الزام حضور سازندگان ذی‌صلاح به ‌منظور افزایش کیفیت ساخت‌وساز و کاهش حوادث ساختمانی منعقد شد.
هم‌چنین اباصلت اصغری عضو هیئت‌مدیره سازمان، احمدی معاونت خدمات مهندسی سازمان، گودرزی مشاور حوزه خدمات مهندسی سازمان و مهدی صالحی مدیرکل معاونت شهرسازی و ساختمان شهرداری از دیگر حاضرین در تبادل تفاهم‌نامه بودند.
سازندگان ذی ‌صلاح در ۲ بخش مهندسی (مهندسان، کاردان‌ ها و معماران تجربی) و استادکاران و کارگران دارای صلاحیت از موارد مطرح و قیدشده در تفاهم‌نامه است که طبق آن حضور سازنده ذی‌ صلاح برای گروه ‌های ج و د ساختمانی در همه مناطق اجباری و در منطقه دو برای همه گروه‌ های ساختمانی الزامی است که این موضوع بعنوان پایلوت و بصورت آزمایشی، بمدت ۱ سال اجرا می‌ گردد تا در صورت حصول نتیجه در همه گروه‌ ها و در همه مناطق اجرا شود. هم‌چنین برحسب ماده چهار قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان و الزام فراگیری آموزش فنی حرفه‌ای برای اشتغال بکار توسط سازندگان ذی ‌صلاح توافق کنندگان متعهد شدند تا یک سال آینده نسبت به پی‌گیری از مراجع مربوطه از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اقدام کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در حاشیه این تفاهم‌نامه با اشاره به الزام مجری ذی ‌صلاح به ‌عنوان خواسته سال ‌های دور اعضای سازمان، عنوان کرد و به جزئیات تفاهم‌نامه مبادله شده پرداخت و گفت: تفاهم کردیم که شروع عملیات ساختمانی تا معرفی و ثبت قرارداد مجری صادر نگردد.
سعیدیان، هم‌چنین پایان عملیات ساختمانی را نیز منوط به امضای مجری و صدور شناسنامه فنی عنوان نمود و گفت: گام‌به‌گام اقدامات مثبت و مؤثری صورت بگیرد و شاهد افزایش کیفیت هرچه بهتر ساخت‌وساز در تهران باشیم.
منبع: خبرگزاری آنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ شهریور ۹۹
476 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0