واگذاری انحصاری اجرای تمامی پروژه های ساخت و ساز شهری به مجریان ذی صلاح واگذاری انحصاری اجرای تمامی پروژه های ساخت و ساز شهری به مجریان ذی صلاح

واگذاری انحصاری اجرای تمامی پروژه های ساخت و ساز شهری به مجریان ذی صلاح

واگذاری انحصاری اجرای تمامی پروژه های ساخت و ساز شهری به مجریان ذی صلاح ، تاکید شد. بخشی از مسئولیت سنگین تضمین کیفیت ساخت و ساز که تا پیش از آن صرفا بر دوش مهندسان ناظر بود، بر عهده مجریان ذی‌صلاح گذاشته شد

کد خبر: 990418003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ تیر ۹۹ - ۱۱:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، واگذاری انحصاری اجرای تمامی پروژه های ساخت و ساز شهری به مجریان ذی صلاح ، تاکید شد. بخشی از مسئولیت سنگین تضمین کیفیت ساخت و ساز که تا پیش از آن صرفا بر دوش مهندسان ناظر بود، بر عهده مجریان ذی‌صلاح گذاشته شد

واگذاری انحصاری اجرای تمامی پروژه های ساخت و ساز شهری به مجریان ذی صلاح

واگذاری انحصاری اجرای تمامی پروژه های ساخت و ساز شهری به مجریان ذی صلاح

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان خواستار شد؛

واگذاری انحصاری اجرای تمامی پروژه های ساخت و ساز شهری به مجریان ذی صلاح
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان بر ضرورت واگذاری انحصاری اجرای کلیه پروژه های ساخت و ساز شهری به مجریان ذی‌صلاح تاکید نمود.
کمال دویده تصریح کرد: طبق فصل چهارم آیین‌نامه اجرایی ماده سی و سوم قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از ماده نه الی بیست، تمام عملیات اجرایی ساختمان باید توسط اشخاص حقوقی و دفاتر مهندسی اجرای ساختمان بعنوان مجری انجام گردد و مالکان برای انجام امور پروژه‌های ساختمانی خود مکلف هستند از این مجریان دارای صلاحیت استفاده کنند.
دویده افزود: همچنین به استناد فصل سوم مجموعه شیوه‌نامه‌های آیین‌نامه اجرایی و آیین‌نامه اجرایی ماده سی و سوم (مبحث دوم مقررات ملی ساختمان)، بسیاری از الزامات اجرایی و تضمین کیفیت ساختمان توسط مجریان ذی‌صلاح به انجام می ‌رسد، بنابراین بخشی از مسئولیت سنگین تضمین کیفیت ساخت و ساز که تا پیش از آن صرفا بر دوش مهندسان ناظر بود، بر عهده مجریان ذی‌صلاح گذاشته شد.
وی گفت: اجرایی شدن طرح مجریان ذی‌صلاح و صدور شناسنامه فنی و ملکی بخش بزرگی از ایرادات وارده به پیکره‌ی ساخت و ساز را برطرف کرده و از بروز برخی تخلفات و اشتباهات در ساخت و ساز ممانعت بعمل می آورد؛ بدین معنا که هر شخصی مجاز نخواهد بود مسئولیت ساخت و ساز را بر عهده بگیرد و در صورت تحقق این هدف، شاهد ساخت ساختمانهایی بدون سازندگان ذی‌صلاح نخواهیم بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خاطر نشان کرد: مجری ذی‌صلاح می تواند با صرف وقت منطقی، طراحی بهینه سازه، استفاده از تکنولوژیهای نوین و نظارت مستقیم در کاهش هزینه ها و صرفه جویی اقتصادی و بالا بردن بازدهی و کیفیت وافزایش عمر مفید ساختمان، نقش بسزایی داشته باشد و با توجه به این که قسمت اعظم مسئولیت ساخت و ساز بعهده آنها خواهد بود، تمام تلاش خود را برای اجرای یک پروژه کیفی انجام دهند.
کلنگ زنی ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی خوزستان
گزارش دیگری از استان خوزستان حاکی از آن است که مراسم کلنگ زنی ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کوی پیروزی انجام شد.
سامانه مکاتبات اداری بصورت متمرکز شد
خبر دیگر این که طبق مصوبات هیات مدیره و هم‌چنین تاکید مکرر ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان مبنی بر توسعه خدمات مکانیزه با نگاه رعایت وحدت رویه عملکرد سازمان در سراسر استان، سامانه مکاتبات اداری (اتوماسیون برید) بصورت متمرکز در سطح استان راه اندازی گردید.
سامانه موصوف پیش از این تنها بصورت کامل در مرکز استان فعال و قابل بهره برداری بود که با تلاش مدیران واحدهای دفاتر نمایندگی، دبیرخانه و انفورماتیک سازمان، شرایط اتصال تمامی دفاتر نمایندگی به اتوماسیون اداری فراهم آمده است تا ضمن رعایت اصول ابلاغی به کاربران دفاتر شهرستان، امکان رصد کلیه مکاتبات در مرکز استان، تسریع در ارجاع و پی‌گیری مکاتبات اداری و… مقدور و میسر گردد.
همچنین، راه اندازی و استفاده از این سامانه سبب صرفه جویی در زمان، افزایش سرعت در مکاتبات اداری، کاهش مصرف کاغذ و نیز افزایش دقت در مکاتبات سازمانی خواهد شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ تیر ۹۹
484 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0