به جز یک پاساژ، نود درصد مجتمع ‌های تجاری تربت ‌حیدریه فاقد ایمنی به جز یک پاساژ، نود درصد مجتمع ‌های تجاری تربت ‌حیدریه فاقد ایمنی

به جز یک پاساژ، نود درصد مجتمع ‌های تجاری تربت ‌حیدریه فاقد ایمنی

به جز یک پاساژ، نود درصد مجتمع ‌های تجاری تربت ‌حیدریه فاقد ایمنی ، است. برخی ساختمان‌ ها به علت عمر زیاد و برخی ساختمان ‌های جدیدالاحداث به علت کم‌توجهی به مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان، فاقد استحکام مورد قبول نظام مهندسی ساختمان هستند

کد خبر: 990606020 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ شهریور ۹۹ - ۱۰:۱۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، به جز یک پاساژ، نود درصد مجتمع ‌های تجاری تربت ‌حیدریه فاقد ایمنی ، است. برخی ساختمان‌ ها به علت عمر زیاد و برخی ساختمان ‌های جدیدالاحداث به علت کم‌توجهی به مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان، فاقد استحکام مورد قبول نظام مهندسی ساختمان هستند

به جز یک پاساژ، نود درصد مجتمع ‌های تجاری تربت ‌حیدریه فاقد ایمنی

به جز یک پاساژ، نود درصد مجتمع ‌های تجاری تربت ‌حیدریه فاقد ایمنی

نود درصد مجتمع ‌های تجاری تربت ‌حیدریه فاقد ایمنی هستند
رئیس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان تربت‌ حیدریه بیان کرد: به جز یک باب پاساژ، بطور متوسط تا نود درصد مجتمع ‌های تجاری این شهرستان فاقد اصول ایمنی هستند.
احمد آزمون در جلسه بررسی چالش‌ های ساخت‌وساز تربت حیدریه که در رباط تهمینه برگزار گردید، گفت: بجز یک باب پاساژ، بطور متوسط تا نود درصد مجتمع‌ های تجاری این شهرستان فاقد اصول ایمنی هستند.
وی ادامه داد: برخی ساختمان‌ ها به علت عمر زیاد و برخی ساختمان ‌های جدیدالاحداث به علت کم‌توجهی به مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان، فاقد استحکام مورد قبول نظام مهندسی ساختمان هستند.
رئیس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان تربت‌ حیدریه افزود: البته این مشکل محدود به تربت ‌حیدریه نیست، زیرا به علت فقدان یا کمبود نیروهای متخصص در کشور این مشکل وجود دارد که البته در سال‌ های اخیر بین هشتاد تا نود درصد نیروهای متخصص وارد کار شده‌اند.
وی تصریح کرد: معتقد هستیم هر قدر سطح آگاهی‌های عمومی بالاتر برود، نتایج بهتری در حوزه ساخت‌وساز حاصل می‌ شود و افراد متخصص را پاسخگوتر می ‌کند.
آزمون با انتقاد از انتشار اخبار غیرموثق در فضای مجازی در حوزه ساخت‌وساز، افزود: در پیوند با این مهم، رسانه‌های جمعی بهترین کمک ما برای معرفی سره از ناسره و خبر موثق از خبر جعلی هستند.
رئیس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان تربت‌ حیدریه، ضمن بیان این که شیوه ساخت‌وساز و نظارت ضعیف توسط اجرائیات شهرداری به حالت فاجعه درآمده ‌است، گفت: اینجاست که موضوع پیش‌گیری مطرح و مسؤولان فرادستی باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج دهند.
وی افزود: گواه این ادعا پی‌گیری جدی ما در حوزه آسانسور از سال نود و شش به این سوی است که به جد دنبال می ‌شود و این در حالی است که شیوه صدور پایان‌کار توسط شهرداری بیانگر آن است که ساخت آسانسور را آن قدر جدی نگرفته‌اند.
عضو دیگر سازمان نظام مهندسی تربت ‌حیدریه نیز در ادامه با عنوان این که میزان ساخت‌وساز صدور پروانه از سال نود و شش به این سو نزدیک به پانصد هزار مترمربع می‌رسد، گفت: این رقم معادل ساخت‌وساز و صدور پروانه بین سال ‌های نود تا نود و پنج است و بر این اساس معتقد هستیم در سال ‌های اخیر سطح ساخت‌وساز در این خطه با رشد صعودی همراه بوده ‌است.
زهید زارعی گفت: البته دغدغه اصلی ما این است که پنجاه درصد این پانصد هزار متر شامل ساختمان ‌های ۴، ۵، ۶ و ۷ سقف است و این بیانگر آن است که در این حوزه اتفاقاتی می ‌افتد و آن ندیده گرفتن اصول استانداردسازی است، زیرا متأسفانه در نگاه مردم رعایت اصول ایمنی و استاندارد یک پدیده لوکس تلقی می‌گردد.
زارعی ادامه داد: کار اصلی ما در حوزه معماری نظارت بر رعایت اصول ایمنی و استانداردسازی بنا است و نمی‌توانیم طرح و مدل کلی برای شهرسازی ارائه کنیم.
وی تصریح کرد: تغییر معماری سنتی به شیوه‌های جدید از وظایف ما نیست مگر آنکه حوزه مدیریت شهری از ما طرح و مدل پیشنهادی بخواهند.
این عضو سازمان نظام مهندسی تربت ‌حیدریه با عنوان این که متأسفانه ما قدرت اجرایی نداریم، عنوان کرد: هر چند از دی ماه سال گذشته استفاده از بخاری در اتاق خواب ممنوع شده، اما در عمل هنوز رعایت نمی‌گردد.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ شهریور ۹۹
409 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0