گودبرداری ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی در مساحت 24 هزار متر مربع گودبرداری ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی در مساحت 24 هزار متر مربع

گودبرداری ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی در مساحت ۲۴ هزار متر مربع

کد خبر: 991105002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ بهمن ۹۹ - ۹:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گودبرداری ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی در مساحت ۲۴ هزار متر مربع ،

گودبرداری ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی در مساحت ۲۴ هزار متر مربع

گودبرداری ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی در مساحت 24 هزار متر مربع
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد:
سازمان نظام مهندسی صاحب ساختمان جدید می گردد
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی با حسن نیت کامل با ساخت پروژه بزرگ در زمین سازمان نظام مهندسی تهران موافقت کرد، بیان کرد: گودبرداری این پروژه بزرگ و ارزشمند برای جامعه مهندسی به زودی در مساحت بیست و چهار هزار متر مربع شروع می گردد.
سال‌ها بود که زمین متعلق به سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران به مساحت بیست و چهار هزار متر مربع خالی و بدون استفاده باقی مانده بود به همین جهت اخیرا و به گفته احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، محمد اسلامی موافقت خود را با ساخت پروژه تجاری، اداری و مسکونی در این زمین را اعلام و صادر کرده است.
احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در این مورد، بیان کرد: یکی از پروژه هایی که قرار است از محل صندوق در سازمان نظام مهندسی احداث و اجرایی گردد ساختمان ادارای، تجاری و مسکونی در زمینی به مساحت بیست و چهار هزار متر مربع است.
*سازمان نظام مهندسی ساختمان حق ندارد فعالیت اقتصادی داشته باشد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان حق ندارد فعالیت اقتصادی داشته باشد، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با تشکیل صندوق و به علت اینکه قانون نظام مهندسی تنها مرجع فعالیت اقتصادی و تامین منابع مالی را تشکیل و راه اندازی صندوق دانسته است این مهم را عملیاتی کرد اما بنا به عللی با مشکلاتی روبرو گردید. پس برای احیای این صندوق پروژه هایی را طراحی و تعریف کرد که برای سازمان نظام مهندسی ساختمان خروجی داشته و به نفع سازمان باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: این صندوق نه تنها تاکنون درآمدی نداشته بلکه بیش از یک میلیارد تومان پول از سازمانهای استان‌ها دریافت و صرف امور جاری کرده است بهمین منظور در تلاش بودیم تا برای این صندوق درآمدزایی کنیم. پس برای درآمدزایی صندوق یاد شده پروژه ای را تعریف کردیم تا تامین منابع مالی سازمان های نظام مهندسی ساختمان از این طریق صورت گیرد.
وی ادامه داد: ما سال‌ها بود که به دنبال پروژه ای بودیم که برای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور مفید باشد. زمینی که سازمان نظام مهندسی تهران در شهرک غرب دارد بیست و چهار هزار متر مربع مساحت دارد. این زمین به قدری مناسب و در جای مناسبی قرار دارد که میتواند ارزش افزوده خوبی برای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور داشته باشد و به صندوق هم کمک کند.
خرم ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ده سال بود دنبال این بود که وزارت راه و شهرسازی در این پروژه مشارکت کند و آن را احداث کند تا منبع درآمد خوبی برای سازمان نظام مهندسی باشد. خوشبختانه ۲ ماه پیش با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صحبت کردیم و در کمال حسن نیت وزیر راه و شهرسازی موافقت و آن را امضاء کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در پاسخ به این پرسش که قرار است در این محل و زمین چه پروژه ای احداث گردد؟ بیان کرد: به زودی گودبرداری این پروژه انجام خواهد شد و دستگاه اجرایی آن صندوق مشترک است و قطعا یک پیمان‌کار آن را احداث خواهد کرد و قرار است ساختمانی جدید با چند کاربری احداث گردد.
خرم افزود: این پروژه دارای ساختمان اداری، تجاری و مسکونی. یک ساختمان آن سازمان نظام مهندسی کشور، سازمان نظام مهندسی تهران و دفاتر سازمانهای نظام مهندسی استانها خواهد بود. مابقی ساختمانها هم تجاری و اداری و مسکونی خواهد بود.
خرن با تاکید بر اینکه این پروژه یک پروژه درآمدزا برای صندوق و سازمان نظام مهندسی ساختمان خواهد بود، تصریح کرد: البته تلاش خواهیم کرد تا نوسازی ساختمان کنونی سازمان نظام مهندسی ساختمان را که حدودا هزار متر است را نیز انجام دهیم.
منبع: هیبنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ بهمن ۹۹
500 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0