هر دهیاری یک گل‌خانه‌  مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان بیان کرد:

هر دهیاری یک گل‌خانه‌ 

علی رحمانی بیان داشت: براساس تفاهم نامه‌ای که بین شرکت ‌های تعاونی، دهیاری ‌های استان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و دفتر امور روستایی منعقد شده است این دستگاه‌ ها به دهیاری‌ ها برای ایجاد گل‌خانه‌ مساعدت‌ های لازم را ارائه می ‌دهند.

کد خبر: 191028009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ آبان ۹۸ - ۴:۴۲ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،علی رحمانی بیان داشت: براساس تفاهم نامه‌ای که بین شرکت ‌های تعاونی، دهیاری ‌های استان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و دفتر امور روستایی منعقد شده است این دستگاه‌ ها به دهیاری‌ ها برای ایجاد گل‌خانه‌ مساعدت‌ های لازم را ارائه می ‌دهند.

هر دهیاری یک گل‌خانه‌ 

هر دهیاری یک گل‌خانه‌

طرح “هر  دهیاری یک گل‌خانه‌ ” اجرا می‌گردد

وی در مورد طرح ‌های اشتغال ‌زایی روستاها، گفت: برای طرح ‌های آماده به اجرای اشتغال‌ زایی در روستاها صد و چهل میلیارد تومان تقاضا و درخواست تسهیلات داشته‌ایم.

رحمانی با عنوان این که طرح ‌های اشتغال ‌زایی در حوزه‌های مختلف صنعت، گردشگری، خدمات و کشاورزی است، تصریح کرد: هزینه اجرای این طرح‌ ها رقمی بیش از صد و چهل میلیارد است که مبلغ تقاضا شده مجموع درخواست تسهیلات روستاییان بوده است و بخش دیگر هزینه طرح‌ ها بصورت آورده اشخاص تامین می گردد.

وی در مورد چگونگی تامین این تسهیلات افزود: بخش‌داری‌ها و فرمانداری‌ ها درخواست تسهیلات روستائیان را به این دفتر ابلاغ می ‌کنند و این درخواست ‌ها از حوزه توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به بانک سینا معرفی شده و با معرفی دفتر امور روستایی تسهیلات لازم به آن ها پرداخت می‌گردد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان در مورد مهم‌ترین مشکلات روستاهای استان، گفت: کمبود اعتبارات در روستاها از بزرگ‌ترین مشکلات است ده‌ها پروژه عمرانی، اشتغال‌ زایی در روستاها داریم ولی کمبود بودجه و اعتبار اجازه اجرای این طرح ‌ها را نمی ‌دهد.

وی با عنوان این که هشتصد و پنجاه و دو روستا در استان اصفهان دارای دهیاری هستند، افزود: این روستاها همگی بالای بیست خانوار ساکن دارد و منظور از روستا همین روستاهای دارای دهیاری است هرچند براساس آمار یک هزار و چهارصد و پنج روستا در استان داریم که تعدادی از آن ها خالی از سکنه یا زیر بیست خانوار است.

رحمانی با تاکید بر این که توانمندسازی روستائیان از الزامات امروز است، تصریح کرد: اگر روستائیان توانمند شوند و به اقتصاد روستاها توجه شود و سرمایه‌گذاران در روستاها سرمایه‌گذاری کنند و مشاغل مکمل را برای روستاها تعریف کنیم قطعا از مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرها جلوگیری و حتی مهاجرت معکوس ایجاد می‌گردد.

چند شهرستان استان اصفهان دارای مهاجرت معکوس هستند.

رحمانی با عنوان این که در چند شهرستان استان مهاجرت معکوس ایجاد شده است، گفت: در شهرستان‌ های نجف‌آباد، آران و بیدگل، تیران و کرون و سمیرم مهاجرت معکوس ایجاد شده است و حتی در این شهرستان‌ ها در حوزه صنایع و کشاورزی با کمبود نیروی کار روبرو هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان با تاکید بر ضرورت ایجاد رونق اقتصادی در روستاها، گفت: اگر رونق اقتصادی اتفاق بیفتد حتی زیرساخت ‌های لازم هم خودبخود ایجاد می‌گردد و خود مردم برای ایجاد آن ها داوطلب می‌گردند هرچند دفتر امور روستایی بشدت بدنبال ایجاد یا اصلاح زیرساخت‌های روستایی است.

وی با اشاره به این که ایجاد رونق اقتصادی در روستاها از سطح مشکلات روستائیان می‌ کاهد، گفت: باید به وضعیت اقتصادی و معیشتی روستاها هم رسیدگی کرد و با ایجاد زمینه‌های اشتغال و مسکن روستایی قطعا تحولات خوبی در روستاها ایجاد می‌گردد.

رحمانی در مورد مشکلات پیش روی دهیاری‌ها بیان داشت: بدنبال تعریف ساختار مناسبی از دهیاری ‌ها هستیم هم‌چنین آموزش شوراهای روستایی و کارکنان دهیاری‌ ها را از ضروریات می‌ دانیم تا بتوانند روستاها را بخوبی اداره کنند.

وی در تشریح این موضوع گفت: ایجاد امنیت شغلی دهیاران جزء درخواست ‌های این قشر است چرا که دهیار با رای اعضای شورای روستا برای مدت ۴ سال انتخاب می‌ شود و وزارت کشور هم بدنبال ایجاد امنیت شغلی برای دهیاران است تا انگیزه لازم برای اداره روستاها را داشته باشند.

هر دهیاری یک گل‌خانه‌ 

رحمانی با اشاره به این که مهم‌ترین وظیفه دفتر امور روستایی اداره روستاها از طریق دهیاری و بخشداری‌هاست، گفت: استان اصفهان دارای پنجاه و دو بخش است و دهیاری‌ ها زیر نظر بخشدار اداره می ‌شوند که هشتصد و پنجاه و دو دهیاری زیر نظر این بخشداری‌ها اداره می‌شود.

وی با اشاره به وجود ششصد و چهل و شش دهیار در استان اصفهان تصریح کرد: دهیاری‌ ها برای وجود استقلال مالی و کمک به رفع نیازهای روستاها می ‌توانند طرح ‌های اقتصادی خود را به دفتر امور روستایی ارائه دهند تا زمینه دریافت تسهیلات هشت درصدی از طریق پست بانک برای آنها فراهم می‌گردد تا دهیاری ‌ها درآمدزا شوند.

رحمانی در مورد طرح “هر دهیاری یک گل‌خانه‌” بیان کرد: در این طرح دهیاری‌ ها می ‌توانند تقاضای ایجاد گل‌خانه‌ داشته باشند و براساس تفاهم نامه‌ای که بین شرکت ‌های تعاونی، دهیاری ‌های استان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و دفتر امور روستایی منعقد شده است این دستگاه‌ ها به دهیاری ‌ها برای ایجاد گلخانه مساعدت‌ های لازم را ارائه می ‌دهند تا از طریق ایجاد درآمد پایدار دهیاری‌ ها اداره شوند و علاوه بر این هر طرح اقتصادی که از طرف دهیاران ارائه گردد، کمک ‌های لازم به آن ها داده می‌ شود.

منبع: ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ آبان ۹۸
1102 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0