دومین استارت آپ میت آپ تبریز برگزار شد :

سرانجام رقابت تنگاتنگ ۱۰ استارت آپ شرکت کننده

دومین استارت آپ میت آپ تبریز در حالی پایان یافت که 3 تیم از 10 استارت آپ شرکت کننده در رویداد، بعد از بررسی های داوری انتخاب و موفق به اخذ جایزه نقدی این رقابت شدند.

کد خبر: 960526009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ مرداد ۹۶ - ۹:۰۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی رویداد استارت‌‌آپ میت‌آپ تبریز، که رویدادی کارآفرینی و فناوری همراه با سخنرانی، مسابقه و شبکه‌سازی برای دومین بار در تبریز است امروز در حالی برگزار می شود که ۱۰ استارت آپ حوزه فناوری تبریز به رقابتی تنگاتنگ خواهند پرداخت و در انتهای روز  با نظر داوران بنده انتخاب خواهد شد.سرانجام رقابت تنگاتنگ ۱۰ استارت آپ شرکت کننده

 

سرانجام رقابت تنگاتنگ 10 استارت آپ شرکت کننده

سرانجام رقابت تنگاتنگ ۱۰ استارت آپ شرکت کننده

سرانجام رقابت تنگاتنگ ۱۰ استارت آپ شرکت کننده

بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های موفق و مربیان نامدار کشور که برای به اشتراک گذاری تجربیات خود مهمان این رویداد هستند.این رویداد کارآفرینی بعد از برگزاری موفقیت آمیز و پر اسقبال رویداد اول اکنون امروز با سخنرانی علی جهانگیری، رئیس منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی آغاز شد.

وی در این رویداد اظهار کرد: در برگزاری رویداد ها و ایجاد فن بازارها با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان، دولت یک طرف قضیه و طرف دیگر خود فعالان هستند که سهم زیادی در مطلوبیت نتیجه دارند.

وی با بیان اینکه تبریز با وجود این ظرفیت‌ها می تواند به قطب علم و فناوری کشور تبدیل شود، ادامه داد:  برای بهبود یک جامعه  استارت آپی، با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان  باید هر روز شاهد اتفاقات و رویدادهای جدید با اعضای پویا و فعال باشیم.

جهانگیری با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصاد فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان شرقی تاکید کرد: تبریز با توجه به ظرفیت های موجود و توان شهری اقتصاد خوبی در حوزه آی تی ندارد و از وضع  مناسبی برخوردار نیست که می تواند هشداری برای مسئولان و فعالین این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از آن به  کارهای تکی و جزیره ای بازمی گردد، اذعان داشت: کارهای جزیره‌ای نتیجه رضایت بخشی در حوزه ندارد  و پروژه های مشترک و بزرگ نتایج مطلوب تری خواهند داشت.

وی در انتهای سخنان خود به برگزاری  نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته تبریز در آبان ماه اشاره کرد و گفت:  علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت tabrizcorridor.ir مراجعه کنند و افزود : این نمایشگاه به منظور تعاملات بیشتر با شرکت های حوزه ی مخابرات و مصرف کننده ی صنعت آتی برگزار می شود.

 

در بخش رقابتی رویداد استارت آپ میت آپ تبریز، ۱۰ استارت‌آپ که ممکن است در آینده با یک استراتژی درست به شرکت‌های بزرگی تبدیل شوند به رقابت پرداختند که هرکدام پنج دقیقه برای ارائه فعالیت هایی که  تا بحال برای رسیدن به هدف پروژه خود انجام داده است فرصت داشتند تا شانس  بدست آوردن مقام اول تا سوم و جوایزه نقدی(۳ – ۴– ۶ میلیون تومانی) و مقام انتخاب مردمی را بدست آورد .

ماراتون تنگاتنگ استارت آپی بین ۱۰ تیم با عنوان های ” پارنل” اپلیکیشن خرید آنلاین، “پابلیک” ، ” کافینو ” سفارش و رزرو برای کافی شاپ های بیرون بر، “سرودیتا”، “رایچت”  پلتفرم گفتگوی آنلاین با مشتریان، “همیار”، “لوکوبوک” شبکه اجتماعی با محوریت حمایت از نویسندگان، “مشاره”، “میس وان” دایرکتوری ارائه دهنده خدمات عروسی، “کشت کالا” با امکان ارائه ای ۵ دقیقه ای روی صحنه جهت جلب نظر حضار آغاز و، داوران حاضر در جمع سوالات و نظرات خود را راجب ایده مطرح شده بیان کرده و برای امتیاز دهی  با یادداشت برداری های لازم در جهت انتخاب تیم های برتر به تصمیم نهایی رسیدند.

 

بر این اساس تیم ” کشت کالا” مقام اول رویداد را کسب کرد و برنده جایزه ۶ میلیون ریالی بخش رقابتی رویداد شد. این تیم در خصوص ایده استارت آپ خود اظهار کرد: در این طرح تلاش خواهیم کرد تا بزرگترین دغدغه حوزه کشاورزی حل کرده و گام هایی با هدف تولید و توسعه پایدار در راستای کمک به کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی بردارد.

در ادامه گروه “رایچت” که یک پلتفرم گفتگوی آنلاین با مشتریان در فضای وب را راه اندازی کردند تا امکان ارسال پیام های هوشمند به بازدید کنندگان سایت بر اساس رفتار کاربران وب سایت و استراتژی فروش و پشتیبانی را ممکن سازند با کسب مقام دوم ، همزمان با انتخاب به عنوان استارت آپ برتر توسط شرکت کنندگان حاضر، روی صحنه درخشیدند و در انتها تیم “لوکوبوک”که به عنوان  اولین شبکه اجتماعی ایران با محوریت حمایت از نویسندگان و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بحساب می آید، جایگاه سوم و جایزه ۳ میلیون تومانی را به خود اختصاص داد.

پس از افتتاح دومین استارت آپ میت آپ تبریز دو سخرانی آموزنده توسط  “آرش مدرسی”  و “تورج صابری وند”  مربیان با تجربه حوزه رشد استارت آپی در این همایش  صورت گرفت.

راز استارت آپ موفق از یاذگیری فرهنگ کار تیمی می گذرد

“آرش مدرسی” بنیان گذار استارت آپ سیمرغ و مربی تفکر خلاق سخنان خود را با اشاره به اهمیت فرهنگ کار تیمی آغاز کرد و گفت: ارزش های وجودی و فرهنگ یادگیری فرد متقاضی اولین اولویت در جذب امروزه متقاضیان محسوب می شوند.

 

وی چشم انداز، اهداف مشترک، سهیم شدن در ارزش های گروه، مشارکت حداکثری را  از جمله ویژگی های مشترک تیم های موفق و بزرگ دانست و ادامه داد: درجه بالای اطمینان، ترکیب مختلف از مهارت های مختلف، دلسوزی و هم افزایی در بین اعضای گروه نیز از سایر ویژگی های کارگروهی است.

وی با اشاره به مفهوم تیم کالچر یا فرهنگ کار گروهی، اذعان داشت: فرهنگ واژه ای است که افراد مختلف را در جوامع مختلف از هم متمایز می کند و در علم کشاورزی نیز به کشت گیاه پلنت کالچر اطلاق می شود و از این رو در کار گروهی که افراد زمینه ی رشد همدیگر را فراهم می آورند نیز اصطلاح تیم کالچر استفاده می شود. زیرا افراد در یک محیط رشد کرده و زمینه رشد سایرین را نیز فراهم می کنند.

همه چیز را سرنوشت رقم نمی زند!

“تورج صابری وند” دیزاینر و طراح لوگوی رایتل با سخنرانی در خصوص تفکر برای یک طراحی خلاقانه با بیان اینکه انسان ها اکثرا همه چیز را به سرنوشت و مقدرات نسبت می دهند و متاسفانه اندیشه ها و عقاید انسان هایی که در قرن ۲۱ زندگی می کنند، تفاوت چندانی با انسان های قرن هفتمی ندارد، گفت: انسان قرن کنونی باید برای حل مشکل ایده های جدیدی پرورش دهد و منتظر نباشد تا سرنوشت همه چیز را برای او رقم بزند.

وی با اشاره به مفهوم Design thinking اظهار کرد: این مفهوم نوعی اندیشیدن و طرز تفکر به این موضوع است که برای حل تمامی مسائل و مشکلات راه حلی پلکانی وجود دارد که از نظر ساختاری شبیه پله های یک نردبان است و برای حل مسئله باید تمامی پله ها را به تدریج پیمود.

وی با تاکید براینکه ایده پردازی پس از شناخت مسئله است که نمود پیدا می کند، افزود: وقتی اقدام به طراحی یک محصول خلاقانه می شود، نیازهای متقاضی باید در اولویت قرار گیرد و در صورتی که استقبال خوبی از این طرح نشده، بدون شک تولید این محصول نیازی از مردم رفع نکرده است .

شایان ذکر است سازمان نظام صنفی رایانه ای استان نیز، از جمله حامیان برگزاری استارتاپ مذکور بوده وعلاوه بر تلاش های متعدد انجام گرفته در اطلاع رسانی و دعوت از میهمانان کشوری، نماینده ای نیز در ترکیب داوران استارتاپ شرکت داشته است.

 

منبع: سازمان نظام صنفی رایانه ای آذربایجان شرقی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه تلگرامی برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ مرداد ۹۶
1208 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0