معدن کاری سبز آسیب ‌های زیست‌ محیطی را کاهش می ‌دهد محمدرضا رستم خانی

افتتاح دفتر های استاندارد سازی در راستای استاندارد سازی فرآیندهای درون سازمانی است

محمدرضا رستم خانی بیان کرد: بسترسازی سازی مناسب برای اجرایی شدن استاندارد های ملی در ساختار اجرایی و عملیاتی دستگاههای اجرایی، نهادها عمومی دولتی و غیر دولتی و شفافسازی امور داخلی این سازمانها با گرداوری استانداردهای درون سازمانی است.

کد خبر: 960320002 تاریخ انتشار: جمعه ۱۹ خرداد ۹۶ - ۹:۴۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،محمدرضا رستم خانی بیان کرد: بسترسازی سازی مناسب برای اجرایی شدن استاندارد های ملی در ساختار اجرایی و عملیاتی دستگاههای اجرایی، نهادها عمومی دولتی و غیر دولتی و شفافسازی امور داخلی این سازمانها با گرداوری استانداردهای درون سازمانی است.افتتاح دفتر های استاندارد سازی در راستای استاندارد سازی

افتتاح دفتر های استاندارد سازی در راستای استاندارد سازی

افتتاح دفتر های استاندارد سازی در راستای استاندارد سازی

افتتاح دفتر های استاندارد سازی در راستای استاندارد سازی

 

رستم خانی، هدف از راه اندازی دفاتر استاندارد سازی را صرفه جویی اقتصادی، کاهش زمان طراحی فرآیند، بهبود و کارآیی خدمات ارائه گردیده ذکر نمود.

وی گفت: افزایش آگاهی در زمینه مشارکت در گرداوری استانداردهای بین المللی، با این روی کرد که اعلام نظر در حوزه استانداردهای بین المللی بعنوان یک دغدغه ملی در راستای منافع و مصالح کشور و هم راستای مقتضیات دستگاه ذیربط انجام گیرد.

رستم خانی ادامه داد: افزایش دانش و فناوری با دسترسی آسان به دانش و تجریه بین المللی از طریق مشارکت در گرداوری استانداردهای بین المللی و جهتدهی پایان نامه های دانشجویی در مقطع دکترا، کارشناسی ارشد و تحقیقات سازمانها در راستای بهبود استاندارد سازی ملی از جمله اهداف تاسیس این دفاتر در استان است.

به گفته ایشان، استفاده از قابلیت استانداردهای بین المللی در معرفی نوآوریهای دارای مزیت ملی در سطح بین المللی از طریق دفترهای استاندارد سازی در سطح کشور از دیگر اهداف تاسیس دفاتر استانداردسازی سازمان بشمار میرود.

رستم خانی، افزود: ایجاد ارتباط با گروههای کاری متفاوت در سازمان بمنظور افزایش بهبود ارتباطات، فراهم کردن اطلاعات بمنظور به روز کردن خدمات بر اساس استانداردهای مشخص شده بوسیله قوانین با قراردادها، حصول اطمینان از این که مقاصد و اهداف سازمان هنگام تهیه استانداردهای درون سازمانی مورد ملاحظه قرار میگیرد.

رئیس استاندار سازی آموزش و ترویج اداره کل استاندار سازی استان  زنجان تصریح کرد: برنامه ریزی و اداره کردن فعالیتهای گرداوری استانداردهای درون سازمانی از طریق تشکیل کمیته های مختلف استاندارد در زمینه های مختلف انجام میشود.

وی ابراز کرد: ترویج و بکار گیری استاندارد در سازمانها، بازنگری و تغییر استانداردها، فعالیت کمیته های استاندارد، سهیم کردن کلیه کارکنان در فعالیت استاندارد و انجام فعالیت در زمینه استاندارد برون سازمانی از دیگر شرح وظیفه های تعریف شده در این بخش است.

دو دفتر استانداردسازی در شرکت آب و فاضلاب روستایی و سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان افتتاح گردید.

سال پیش هم نه دفتر استانداردسازی در دستگاهها و دانشگاههای استان زنجان ایجاد شد.

امسال هم بر اساس برنامه ریزی انجام شده تاسیس حداقل ده دفتر استانداردسازی در موسسه ها، نهادهای دولتی و غیر دولتی و دستگاههای اجرایی استان پیش بینی گردیده است.

منبع: جماران

 

سوالات آزمون نظام مهندسی برق نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ خرداد ۹۶
1055 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0