2 میلیون متر از ساخت‌ و ساز شهری با تخلف ساخته شده است ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران خبر داد:

تشکیل کارگروه ارتقا خدمات مهندسی و اخلاق حرفه ‌ای در مازندران

مهران فرصت با تاکید بر رعایت اصول ساخت و سازها در مهندسین، بیان کرد: کارگروه ارتقا خدمات مهندسی و اخلاق حرفه ای در مازندران تشکیل گردد.

کد خبر: 960921008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ آذر ۹۶ - ۹:۰۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،مهران فرصت با تاکید بر رعایت اصول ساخت و سازها در مهندسین، بیان کرد: کارگروه ارتقا خدمات مهندسی و اخلاق حرفه ای در مازندران تشکیل گردد.تشکیل کارگروه ارتقا خدمات مهندسی و اخلاق حرفه ‌ای در مازندران

تشکیل کارگروه ارتقا خدمات مهندسی و اخلاق حرفه ‌ای در مازندران

تشکیل کارگروه ارتقا خدمات مهندسی و اخلاق حرفه ‌ای در مازندران

تشکیل کارگروه ارتقا خدمات مهندسی و اخلاق  حرفه ‌ای در مازندران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در نشست استانداردسازی ساخت و سازهای شهری مرکز استان با تاکید بر اهمیت ساخت بناهای مهندسی‌ ساز و استفاده بهینه از تخصص مهندسین، ادامه داد: رعایت کامل قوانین در حوزه ساختمان طبق اصول مهندسی، موجب آسایش و امنیت روانی شهروندان در هنگام بروز حوادث طبیعی خواهد شد.
فرصت گفت: ارتقا خدمات مهندسی و رعایت اخلاق حرفه ای، اولویت اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان است.
وی افزود: خواسته ‌های مهندسین عضو سازمان، تنها بر پایه شغل و درآمد استوار نیست و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران آمادگی هرگونه همکاری با کارگروه پیشنهادی مشترک با شهرداری ساری را خواهد داشت.
برخورد قاطع کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری با متخلفان ساختمانی
عبدالحمید فرزانه، معاونت شهرسازی و امور مناطق شهرداری ساری هم در این جلسه به رعایت اصول و قوانین موجود در مورد شهرسازی و ساختمان اشاره کرد و افزود: بی شک رعایت قوانین ساختمان و مهندسی ‌سازی یکی از مهمترین راه‌ های پیش گیری از تبعات سنگین در هنگام بروز حوادث خواهد بود.
فرزانه ادامه داد: برخورد قاطع کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری با متخلفان ساختمانی عملاً سعی برخی مالکان برای گریز از این مقررات و ضوابط را به حداقل می‌ رساند.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت ‌های مهندسین شهر توسط شهرداری، پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک میان شهرداری ساری و نظام مهندسی ساختمان را ارائه کرد.
معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری ساری خاطر نشان کرد: تشکیل این کارگروه ضمن زمینه ‌سازی استفاده مفید از تخصص مهندسین، بناهای ایمن و مطمئن با رعایت اصول زیبایی سیما و منظر شهری را به دنبال دارد و تاثیر بسزایی در جهت افزایش کیفیت ساخت و ساز و کاهش تخلفات در این حوزه خواهد گذاشت.

تشکیل کارگروه ارتقا خدمات مهندسی و اخلاق حرفه ‌ای در مازندران


وی یاد آور شد: ایجاد ارتباط و تعامل با دستگاه‌ های متولی در حوزه‌ های ساختمان نه تنها می ‌تواند سبب ارتقا شأن و منزلت مهندسین باشد بلکه در این بین با ایجاد تسهیلاتی که بین ادارات متولی و سازمان نظام مهندسی فراهم می‌ سازد، می ‌تواند منجر به رفع نقایص عملکردی دستگاه‌ های متولی خدمت رسان شهری و شهرسازی گردد.
امید ذاکری، شهردار منطقه یک هم با بیان این که رویکرد شهروندان برای ساخت و ساز افزایش یافته است، اظهار داشت: مهم‌ ترین وظیفه متولیان امر، هموارکردن ساز و کارهای فنی و تخصصی شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان است تا ضمن عدم اتلاف وقت و جلوگیری از بروز مشکل برای شهروندان، ساختمان‌ های ایمن و مهندسی‌ ساز با حفظ سیما و منظر شهری را نظاره‌ گر باشیم.
منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نشریه ۱۱۰ برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آذر ۹۶
894 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0