راه اندازی مرکز توسعه مراودات بین المللی در استان آذربایجان‌غربی راه اندازی مرکز توسعه مراودات بین المللی در استان آذربایجان‌غربی

راه اندازی مرکز توسعه مراودات بین المللی در استان آذربایجان‌غربی

راه اندازی مرکز توسعه مراودات بین المللی در استان آذربایجان‌غربی ، صورت می گیرد. این استان علاوه بر ظرفیت ‌های معدنی قابل توجه، جایگاه جغرافیایی منحصر به فردی نیز دارد

کد خبر: 991102010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ بهمن ۹۹ - ۹:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، راه اندازی مرکز توسعه مراودات بین المللی در استان آذربایجان‌غربی ، صورت می گیرد. این استان علاوه بر ظرفیت ‌های معدنی قابل توجه، جایگاه جغرافیایی منحصر به فردی نیز دارد

راه اندازی مرکز توسعه مراودات بین المللی در استان آذربایجان‌غربی

راه اندازی مرکز توسعه مراودات بین المللی در استان آذربایجان‌غربی
رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور بیان کرد:
آذربایجان‌غربی صاحب مرکز توسعه مراودات بین‌المللی معدنی می ‌گردد
تقی نبئی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ های معدنی آذربایجان‌غربی، مرکز توسعه مراودات بین المللی این بخش در این استان راه‌اندازی می ‌گردد.
وی در دیدار با محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی گفت: این استان علاوه بر ظرفیت ‌های معدنی قابل توجه، جایگاه جغرافیایی منحصر به فردی نیز دارد که بسیار با اهمیت است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور افزود: قابلیت ‌های معدنی آذربایجان‌غربی بسیار قابل توجه است و باید از همه ظرفیت ملی و بین‌المللی برای شکوفاشدن این ظرفیت و توسعه صادرات با ارزش افزوده بالا در حوزه معدن تلاش گردد.
استاندار آذربایجان‌غربی هم در این دیدار با اشاره به اینکه با وجود بهره‌مندی استان از ظرفیت‌ های مختلف معدنی، این پتانسیل‌ ها به علل مختلف به درستی شناسایی و مورد بهره‌برداری قرار نمی‌ گیرد، گفت: مشکلات قانونی، ورود افراد غیر متخصص و کارنابلد و نبود نظارت باعث شده تا معدن نقش مهمی ‌در اقتصاد استان نداشته باشد.
محمدمهدی شهریاری یکی از راه‌کارهای شکوفایی معدنی و فعال‌سازی معادن راکد را فراهم‌سازی بستر برای ورود متخصصان این حوزه دانست و اظهار داشت: به علت ورود افراد غیرمرتبط و نیز نبود سرمایه و دانش لازم علاوه بر اینکه در برخی مناطق طبیعت تخریب شده، بهره‌وری لازم نیز بدست نیامده است.
شهریاری افزود: نظام مهندسی معدن به جهت بهره‌مندی از کارشناسان تحصیل کرده و متخصص باید بیش از این در شکوفایی معدنی نقش‌آفرین باشد.
وی با انتقاد از نبود یک رویه قاعده‌مند مبتنی بر قانون در شناسایی و بهره‌برداری از معادن، افزود: با رویه ‌های فعلی هیچ‌گاه بهره‌وری درست و اشتغال واقعی در حوزه معدنی تحقق نمی ‌یابد.
وی، ظرفیت اشتغال معدنی در استان را بالا دانست و گفت: در حال حاضر، ۵ هزار نفر در بخش معدنی استان فعالیت دارند که متاسفانه متناسب با ظرفیت ‌های معدنی نیست.
آذربایجان‌غربی از وضعیت مناسبی در زمینه ذخایر معدنی برخوردار است اما هنوز تا بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های بخش معدن و صنایع معدنی راهی طولانی در پیش دارد.
محدوده آذربایجان‌غربی تحت پوشش سه زون از زون ‌های ۲۰ گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل ‘ اشنویه – خوی’، ‘مریوان – مهاباد’ و شاهین دژ – ماهنشان’ قرار گرفته است.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ بهمن ۹۹
630 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0