تجهیز 2.1 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی

تجهیز ۲٫۱ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: تا به حال 2.1 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است

کد خبر: 971107002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ بهمن ۹۷ - ۷:۱۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: تا به حال ۲٫۱ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است

تجهیز 2.1 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری

تجهیز ۲٫۱ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری

تجهیز ۲٫۱ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری

علیمراد اکبری _ معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در اولین همایش مشترک روسای سازمان‌های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان‌ها با مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، بیان داشت: مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی در اجرای نظام ‌های بهره برداری از تاسیسات آب و خاک کشور الزامی است.
اکبری با اشاره به این که طبق مصوبه کارگروه سازگاری با کم آبی تا ۳ سال آینده محدودیت و ممنوعیت کشت برنج بغیر از استان ‌های گیلان و مازندران اعمال می گردد، ادانه داد: گیاهان آب بر باید به گلخانه‌ها منتقل یا در مزارع دارای سیستم ‌های نوین آبیاری تولید گردد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت نقش آفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در تحویل حجمی آب به کشاورزان تاکید کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور لازم است به موضوع پیوست ‌های اجتماعی و زیست محیطی پروژه‌های بخش کشاورزی ورود پیدا کند.

تجهیز ۲٫۱ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری

اکبری با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید با سازمان مرکزی تعاون روستایی برای مدیریت تعاونی‌ های تولید تعامل داشته باشد، گفت: ارتباط سازمان نظام مهندسی با مراکز بین المللی تحقیقات بمنظور آشنایی با آخرین یافته ‌ها و تکنولوژی‌ های روز ضروری است.
وی در خاتمه یاد آور شد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید در گرداوری نظام‌ های فنی و اجرایی کشور در زمینه کشاورزی و آب مشارکت داشته باشد.

منبع: فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۹۷
666 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0