آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان قزوین با حضور چهار هزار و سیصد و دو نفر آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان قزوین با حضور چهار هزار و سیصد و دو نفر

آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان قزوین با حضور چهار هزار و سیصد و دو نفر

آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان قزوین با حضور چهار هزار و سیصد و دو نفر ، برگزار شد. از مجموع چهار هزار و سیصد و دو نفر داوطلب، 1147 نفر شرکت کننده خانم و 3155 نفر شرکت کننده آقا بودند

کد خبر: 000522006 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ مرداد ۰۰ - ۹:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان قزوین با حضور چهار هزار و سیصد و دو نفر ، برگزار شد. از مجموع چهار هزار و سیصد و دو نفر داوطلب، ۱۱۴۷ نفر شرکت کننده خانم و ۳۱۵۵ نفر شرکت کننده آقا بودند

آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان قزوین با حضور چهار هزار و سیصد و دو نفر

آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان قزوین با حضور چهار هزار و سیصد و دو نفر
آزمون ورود به حرفه مهندسان برگزار گردید
آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان با حضور چهار هزار و سیصد و دو نفر برگزار گردید.
مجابی رئیس سازمان گفت: در اجرای آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته ‌های عمران، معماری، تاسیسات مکانیکی و برقی، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک همزمان با سراسر کشور طی سه روز، سیزدهم. لغایت . پانزدهم مردادماه برگزار شد.
مجابی در مورد تعداد شرکت کنندگان در این آزمون افزود: از مجموع چهار هزار و سیصد و دو نفر داوطلب، ۱۱۴۷ نفر شرکت کننده خانم و ۳۱۵۵ نفر شرکت کننده آقا بودند.
رئیس سازمان استان ادامه داد: برای حفظ پروتکلهای بهداشتی تعداد حوزه های امتحانی را افزایش دادیم و آزمون در ۴ حوزه در شهر قزوین شامل دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی شهید بابایی، دانشگاه دهخدا و دانشکده فنی خواهران بقیه الله با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.
وی گفت: آزمون کارشناسی ماده ۲۷ نیز با حضور ۵۴ نفر از اعضا و کارشناسان واجد شرایط و خبره سازمان به منظور ورود به عرصه حرفه ای ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی ساختمان و هم‌زمان با سراسر کشور توسط سازمان سنجش و وزارت راه و شهرسازی انجامشد و قبول شدگان این آزمون می ‌توانند با دریافت پروانه کارشناسی حرفه ای با توجه به صلاحیتهای موجود به امر کارشناسی با توجه به درخواست مراجع گوناگون بپردازند.
مجابی گفت: امسال برای نخستین بار آزمون کارشناسی ماده ۲۷ همزمان با آزمون ورود به حرفه‌ برگزار می گردد و مهندسانی که دارای هر ۳ صلاحیت طراحی، نظارت و اجرا در پایه یک مهندسی هستند، امکان شرکت در آزمون فوق را دارند.
معاون عمرانی استاندار قزوین با حضور در محل برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، از نحوه برگزاری این آزمون بازدید و تاکید کرد: نظم و انضباط در برقرای آزمون نسبت به دهه های گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشته و منسجم تر شده است.
فرخ زاد با اشاره به جمعیت آماری مهندسان قزوین، گفت: علاوه براین با توجه به آمار یازده هزار نفری مهندسان در قزوین و افزایش تعداد شرکت کنندگان نیاز است تا برنامه‌ریزی و بازنگری مجدد در قانون نظام مهندسی و آیین نامه ها صورت گیرد و زمینه های جدید برای استفاده از این ظرفیتهای فنی و مهندسی در راستای ارتقای کیفیت ساخت و سازها و عمر ساختمانها فراهم گردد تا سرمایه اصلی مردم که ساختمان است حفظ گردد.
عباسپور، نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان گفت: اصل سازمان نظام مهندسی فعل انفعالات در حوزه ساختمان را قاعده مند میکند و با توجه به اینکه ما جزو کشورهای حادثه خیز هستیم.
برای حفظ جان و سلامت و امنیت مردم ضرورت دارد که ساخت و سازها در حوزه اجرا و در حوزه نظارت کاملاً علمی کارشناسی شده و با محاسبات دقیق انجام گردد.
هم در سطح کشور و هم در سطح استان قزوین نظام مهندسی در دوره های مختلف اقدامت شایسته ای داشته است و به علت اینکه نظام مهندسی در حوزه ساختمان کارآمد بوده، الگوی حوزه های دیگر از جمله دامپزشکی و کشاورزی نیز قرار گرفته است.
وی گفت: بعد از تشکیل سازمان نظام مهندسی ساخت و سازها بالاخص دقیق تر و با معیارها و مولفه های مهندسی با مقاومت مناسب انجام میگیرد و اگر نظام مهندسی نباشد امیدی به عدم انجام تخلف در حوزه ساخت و ساز نیست.
عبدالرزاقی، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین هم در حاشیه بازدید از آزمون ورود به حرفه مهندسی گفت: برخلاف روال سابق که این آزمون طی دو روز برگزار میشد امسال با توجه به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به علت رعایت فاصله گذاری های اجتماعی، در ۳ روز و روزی یک نوبت آزمون برگزار گردید.
وی گفت: با توجه به شرایط کرونا، تلاش کردیم با رعایت کلیه پروتکل ها و کسب مجوزات قانونی از نهادهای مربوطه این آزمون را برگزار کنیم و شرایط سختی را در برگزرای آن داشتیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ مرداد ۰۰
720 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0