آزمون ورود به حرفه مهندسی با حضور سه هزار و هفتصد و شش نفر در زنجان آزمون ورود به حرفه مهندسی با حضور سه هزار و هفتصد و شش نفر در زنجان

آزمون ورود به حرفه مهندسی با حضور سه هزار و هفتصد و شش نفر در زنجان

آزمون ورود به حرفه مهندسی با حضور سه هزار و هفتصد و شش نفر در زنجان ، برگزار گردید. ورود به حرفه مهندسین، کاردانی ‌های فنی، معماری تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ برگزار می ‌گردد

کد خبر: 000517001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ مرداد ۰۰ - ۷:۴۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آزمون ورود به حرفه مهندسی با حضور سه هزار و هفتصد و شش نفر در زنجان ، برگزار گردید. ورود به حرفه مهندسین، کاردانی ‌های فنی، معماری تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ برگزار می ‌گردد

آزمون ورود به حرفه مهندسی با حضور سه هزار و هفتصد و شش نفر در زنجان

آزمون ورود به حرفه مهندسی با حضور سه هزار و هفتصد و شش نفر در زنجان
برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در زنجان
مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسی با حضور سه هزار و هفتصد و شش نفر در زنجان برگزار گردید.
طی جمعه پانزدهم مرداد‌ماه آزمون ورود به حرفه مهندسی کاردانی و معمار تجربی و ماده بیست و هفتم قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در زنجان برگزار گردید.
مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان، در حاشیه این آزمون در جمع خبرنگاران، با عنوان این که هر سال یک یا دو دوره آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان برگزار می گردد، افزود: امسال به علت شرایط کرونا فاصله زیادی بین برگزاری آزمون ‌های نظام مهندسی ساختمان افتاد.
مسعود بیات منش با عنوان این که این آزمون در چهار سر فصل برگزار می گردد، ادامه داد: ورود به حرفه مهندسین، کاردانی ‌های فنی، معماری تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ برگزار می ‌گردد.
بیات منش با اشاره به اینکه که در مجموع سه هزار و هفتصد و شش نفر در این آزمون شرکت کردند، اظهار داشت: از این تعداد دو هزار و نهصد و پنجاه و نه نفر آقایان و ۷۴۷ نفر خانم‌ها هستند.
وی با اشاره به اینکه در رشته کارشناسی ماده بیست و هفتم هم ۴۸ نفر حضور داشتند، افزود: در کاردانی یازده نفر و در معماران تجربی هم هشت نفر در آزمون شرکت کردند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی گردد که حرفه مهندسی به سمت عمومی و تخصص برود، گفت: در این آزمون این مهم مد نظر قرار گرفته و در حرفه مهندسی مباحث عمومی و تخصصی تاکید شده است.
وی با اشاره به اینکه بحث مهندسان تا یک حدودی می ‌توانند بصورت عمومی ورود داشته باشند، گفت: در بحث تخصصی هم باید افراد متخصص ورود کنند.
بیات منش با اشاره به اینکه در ۳ رشته معماری، برق و تاسیسات طراحی، نظارت و اجرای آزمون برگزار شده است، ادامه داد: در بحث عمران طراحی، نظارت و اجرا و در بحث گودبرداری طراحی و اجرا و همچنین برای اولین بار طراحی و اجرای بهسازی ساختمان برگزار شده است.
وی افزود: در رشتهد‌های نقشه برداری، ترافیک و شهرسازی مباحث مربوط به طراحی و نظارت برگزار کرده است.
بیات منش با اشاره به اینکه حرفه مهندسی باید تمام وقت شود، ادامه داد: هفت هزار نفر عضو نظام مهندسی استان هستند که از این تعداد سه هزار و دویست نفر پروانه دارند و سه هزار و هفتصد و شش نفر مهندسین جوان که شغل ندارند و می‌ خواهند پروانه شصت و شش را کسب کرده و شاغل شوند.
وی گفت: در اجرا و نظارت نظام مهندسی مشکلاتی وجود دارد اما باید در راستای کیفیت بخشی به حرفه مهندسی گام‌های مثبتی برداشته شود.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مرداد ۰۰
406 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0