مراسم بزرگداشت روز مهندس باحضور استاندار قم، مدیران استانی و عموم اعضای سازمان مراسم بزرگداشت روز مهندس باحضور استاندار قم، مدیران استانی و عموم اعضای سازمان

مراسم بزرگداشت روز مهندس باحضور استاندار قم، مدیران استانی و عموم اعضای سازمان

مراسم بزرگداشت روز مهندس باحضور استاندار قم، مدیران استانی و عموم اعضای سازمان ، به همت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم برگزار گردید

کد خبر: 021209005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ اسفند ۰۲ - ۹:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مراسم بزرگداشت روز مهندس باحضور استاندار قم، مدیران استانی و عموم اعضای سازمان ، به همت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم برگزار گردید

مراسم بزرگداشت روز مهندس باحضور استاندار قم، مدیران استانی و عموم اعضای سازمان

مراسم بزرگداشت روز مهندس باحضور استاندار قم، مدیران استانی و عموم اعضای سازمان
به همت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم برگزار گردید:
مراسم بزرگداشت روز مهندس باحضور استاندار قم، مدیران استانی و عموم اعضای سازمان
به همت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم مراسم بزرگداشت روز مهندس با حضور استاندار قم، مدیران استانی و عموم اعضای سازمان برگزار گردید.
مراسم گرامی‌داشت روز مهندس همزمان با زادروز دانشمند بزرگ ایرانی حکیم خواجه نصیرالدین طوسی، با حضور استاندار قم، مدیران استانی و عموم اعضای سازمان شب گذشته در محل تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به میمانان با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در دنیای حاضر ادامه داد: مهندسین کشاورزی بیشترین نقش را در تامین امنیت غذایی کشور به عهده دارند و دولتمردان جهت دستیابی به این امر بایستی از ظرفیت کارشناسان این حوزه هرچه بیشتر بهره‌مند شوند.
مهدی کوه پیما بر آمادگی مهندسان کشاورزی در ایفای نقش مطلوبتر جهت رفع مشکلات این بخش تاکید کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی از تمام ظرفیت خود برای اشاعه دانش در عرصه تولید محصولات کشاورزی و افزایش بهره‌وری آب و خاک بهره خواهد برد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این مراسم به پیشرفت‌های چشم‌گیر بخش کشاورزی بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و با تبیین نقش مهندسین کشاورزی در عرصه تولید کشور تصریح کرد: در تمام محصولات کشاورزی و دامی تولید انواع گوشت، شیر، محصولات لبنی و… پیشرفت‌های زیادی رخ داده و امروز باتوجه به محدودیت های اقلیمی اگر می‌خواهیم با همان رشد حرکت کنیم باید الگوی کشت را رعایت کنیم.
در ادامه مراسم استاندار قم با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی باتوجه به تامین غذای جامعه به اقتصادی نبودن حرفه کشاورزی در کشور اشاره کرد و تنها راه حل اقتصادی کردن کشاورزی که موجب هدایت سرمایه های مردمی به بخش می‌شود را پررنگ شدن نقش مهندسان کشاورزی و حضور فعالانه و علمی این قشر در تولید محصولات کشاورزی دانست.
سید محمد آقامیری در ادامه توجه به بخش خصوصی را در اقتصاد کشور ضروری دانست و افزود دولت صرفا بایستی به عنوان سیاست گذار و ناظر فعالیت داشته باشد و بخش خصوصی به عنوان مجری سیاست‌های دولت در بخش اقتصاد دارای نقش پررنگ‌تر و واقعی تر گردد.
استاندار قم هم‌چنین به قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و قانون نظام جامع دامپروری اشاره کرد و توجه بیشتر مسئولین دستگاه‌های اجرایی را به نفوذ دانش و استفاده از مباحث دانش بنیان در بخش کشاورزی را خواستار شد.
در خاتمه مراسم از خانواده مرحوم مهندس امراله زند اولین رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم تجلیل گردید.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۲
398 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0