ادامه مجمع عمومی نوبت دوم استاندار اصفهان خبر داد:

نظام مهندسی ساختمان میتواند بازوی فنی و تخصصی قوی برای دولت و صنعت ساختمان باشد

دکتر رسول زرگرپور بیان کرد: نظام مهندسی میتواند بازوی فنی و تخصصی قوی برای دولت و صنعت ساختمان و مکمل خوبی برای شهرداری ها باشد.

کد خبر: 960321017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ خرداد ۹۶ - ۱:۲۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، دکتر رسول زرگرپور بیان کرد: نظام مهندسی میتواند بازوی فنی و تخصصی قوی برای دولت و صنعت ساختمان و مکمل خوبی برای شهرداری ها باشد.نظام مهندسی ساختمان بازوی فنی و تخصصی برای دولت و ساختمان

نظام مهندسی ساختمان بازوی فنی و تخصصی برای دولت و ساختمان

سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان

نظام مهندسی ساختمان بازوی فنی و تخصصی برای دولت و ساختمان

وی در دیدار مهندس رجبی، رئیس نظام مهندسی کشور با ایشان، گفت: معتقد هستم نظام مهندسی میتواند بازوی فنی و تخصصی قوی برای دولت و صنعت ساختمان و مکمل خوبی برای شهرداری ها و کمک کننده ی عالی برای مردم باشد.
زرگرپور با اشاره به این که در مجموعه ی نظامها، نظام مهندسی ساختمان جلوتر و پیشرفته تر فعالیت میکند، عنوان کرد: این سازمان میتواند الگویی برای دیگر نظامها باشد.
زرگرپور رسالت نظام مهندسی را خیلی بالا خواند و ادامه داد: بسیاری از دستورالعملها توسط خود نظام مهندسی نوشته میشود.
استاندار اصفهان تصریح کرد: مدیریت استان تلاش میکند که ارتباط شهرداریها و نظام مهندسی را قویتر کند و شهرداریها باید قبول کنند که کارهای تخصصی باید ازطرف نظام مهندسی صورت پذیرد و نظام مهندسی هم باید قانون شهرداریها را محترم شمارد.
وی افزود: مردم باید بپذیرند که نظام مهندسی یک کمک کننده است و نه تنها رقیب شهرداری نیست بلکه مکمل یک دیگر میباشند.
ایشان افزودند: مدیریت استان بیست و چهار ساعت بعد از وقوع حادثه پلاسکو جلسه ی استانی خود را برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در ساختمانهای بلند مرتبه استان تشکیل داد.
رئیس نظام مهندسی کشور هم در این دیدار گفت: نظام مهندسی ساختمان سرمایه ای است که مورد غفلت مانده و باید از این وضعیت درون گرا بیرون آید.
رجبی ادامه داد: این سازمان باید بازوی فنی، تخصصی برای دستگاههای اجرایی باشد و باید بسمتی حرکت کند که دادوستد فنی و تخصصی داشته باشد و قوانین و مقررات را نوشته و سپس دولت این قوانین را ابلاغ کند.

وی با اشاره به این که این سازمان کاملا غیر سیاسی است و افرادیکه در آن حضور دارند فعالیتهای فنی و تخصصی انجام میدهند، اذعان کرد: افرادی هم که به این سازمان ورود میکنند باید تواناییهای تخصصی و فنی داشته باشند.
رجبی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی اصفهان همواره جزو سازمانهای برتر بوده است ولی سطح انتظارات و توقعات از این سازمان بالاتر است و برای تحقق اهداف کلان ملی و گرداوری مقررات باید به نظام مهندسی ساختمان کشور کمک کند.
وی اظهار کرد: بعد از حادثه ی پلاسکو شهرداریها پذیرفتند که رعایت قوانین نظام صنفی مهندسی امری لازم و ضروری است و مقررات تعطیل بردار نیست، بلکه چنان چه یک مجری یا ناظر، تخلف کرده باید تنبیه و مجازات گردد.
منبع: استانداری اصفهان

 

جزوه نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ خرداد ۹۶
1219 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0