آزمون نظام مهندسی برگزار می گردد. اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطلب بخوانید آزمون نظام مهندسی برگزار می گردد. اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطلب بخوانید

آزمون نظام مهندسی برگزار می گردد. اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطلب بخوانید

آزمون نظام مهندسی برگزار می گردد. اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطلب بخوانید ، این آزمون در سه زمینه اجرا، نظارت، و محاسبات برگزار می‌گردد. مدت زمان آزمون برای حوزه‌های نظارت و اجرا ۱۵۰ دقیقه و برای محاسبات ۲۴۰ دقیقه است

کد خبر: 020925004 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ آذر ۰۲ - ۵:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آزمون نظام مهندسی برگزار می گردد. اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطلب بخوانید ، این آزمون در سه زمینه اجرا، نظارت، و محاسبات برگزار می‌گردد. مدت زمان آزمون برای حوزه‌های نظارت و اجرا ۱۵۰ دقیقه و برای محاسبات ۲۴۰ دقیقه است

آزمون نظام مهندسی برگزار می گردد. اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطلب بخوانید

آزمون نظام مهندسی برگزار می گردد. اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطلب بخوانید
آزمون نظام مهندسی برگزار می گردد
آزمون نظام مهندسی برگزار می گردد. اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطلب بخوانید.
اطلاعات تکمیلی برگزاری آزمون نظام مهندسی به شرح زیر است:
آزمون نظام مهندسی برای ۷ رشته، اعم از عمران، معماری، شهرسازی، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی، ترافیک، و تاسیسات برقی، دو بار در سال برگزار می‌گردد. این آزمون از سال ۱۴۰۲ به سه مرحله ارتقا یافته است.
آزمون نظام مهندسی چیست؟
داشتن پروانه نظام مهندسی الزامی برای ورود به بازار کار در زمینه‌های مهندسی نیست؛ ولی بعد از قبولی در آزمون نظام مهندسی، شما به مجوز اشتغال معتبر، ثبت شرکت مهندسی، دریافت سهمیه سالانه کاری، و امکان تاسیس دفاتر طراحی دست پیدا خواهید کرد.
این آزمون در سه زمینه اجرا، نظارت، و محاسبات برگزار می‌گردد. مدت زمان آزمون برای حوزه‌های نظارت و اجرا ۱۵۰ دقیقه و برای محاسبات ۲۴۰ دقیقه است. تعداد سوالات هر بخش ۶۰ عدد است. این آزمون دارای نمره منفی است و هر جواب غلط باعث حذف یک جواب صحیح می‌شود. هم چنین، آزمون نظام مهندسی عمران به صورت کتاب باز (Open Book) است و استفاده از ماشین حساب مهندسی مجاز است.
شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی
برای ثبت نام و شرکت در آزمون نظام مهندسی عمران، حداقل ۳ سال از پایان تحصیلات کارشناسی، دو سال از کارشناسی ارشد، و یک سال از دکتری باید گذشته باشد. پس از این مدت، می‌توانید در آزمون نظام مهندسی شرکت کنید و در صورت قبولی، پروانه نظام مهندسی پایه ۳ را دریافت کنید.
هم چنین، بعد از گذشت چهار سال از کسب پروانه پایه ۳، می‌توانید با شرکت مجدد در آزمون به پایه ۲، پس از ۵ سال از پایه ۲ به پایه ۱، و پس از ۶ سال از پایه ۱ به ارشد رسید.
همان‌طور که گفته شد، آزمون به صورت تستی با ۶۰ سوال برگزار می‌گردد و برای قبولی باید حداقل ۵۰ درصد سوالات (بدون احتساب نمره منفی) پاسخ صحیح داده شود. رتبه‌بندی در این آزمون اهمیتی ندارد و تفاوتی میان فردی که به ۵۰ درصد سوالات پاسخ صحیح داده است و فردی که به ۸۰ درصد پاسخ صحیح داده است، وجود ندارد.
داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای متقاضیان آقا الزامی است.
آزمون نظام مهندسی معمولاً ۲ بار در سال و در بازه‌های شهریور تا دی ماه برگزار می‌گردد. بنابراین، برای قبولی در این آزمون، توصیه می‌شود حداقل شش ماه قبل از شروع مطالعه کرده و آن را به طور مستمر ادامه دهید. هم چنین، برای آشنایی با نمونه سوالات و افزایش تسلط و سرعت عمل در آزمون، حتماً نمونه سوالات آزمون‌های سال‌های قبل را مطالعه و حل نمایید.
زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی مرحله اول
آزمون نظام مهندسی نوبت اول سال ۱۴۰۲ در تاریخ‌های ۱۵، ۲۸ و ۲۹ اردی‌بهشت ماه برگزار گردید.
زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی مرحله دوم
آزمون نظام مهندسی نوبت دوم سال ۱۴۰۲ مهر ماه برگزار می‌شود. این آزمون در دو روز ۲۰ و ۲۱ مهرماه برگزار می‌گردد و دارای دو نوبت صبح و عصر است.
زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی مرحله سوم
آزمون نظام مهندسی در سال ۱۴۰۲ در سه نوبت برگزار خواهد شد. اگر در آزمون‌های نوبت اول یا دوم نتوانستید حد نصاب نمره قبولی را کسب کنید، می‌توانید در نوبت سوم شرکت کنید. زمان دقیق برگزاری آزمون مرحله سوم هنوز مشخص نشده است، اما احتمالاً در هشتم و نهم دی ماه برگزار خواهد شد. اطلاعات بیشتری در مورد زمان برگزاری این آزمون از سوی سازمان نظام مهندسی ارائه خواهد شد.
منبع: نگاه ایرانیان نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آذر ۰۲
630 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0