آزمون نظام مهندسی در نیمه نخست سال آینده با کم‌ترین تغییرات در منابع آزمون پیشین آزمون نظام مهندسی در نیمه نخست سال آینده با کم‌ترین تغییرات در منابع آزمون پیشین

آزمون نظام مهندسی در نیمه نخست سال آینده با کم‌ترین تغییرات در منابع آزمون پیشین

آزمون نظام مهندسی در نیمه نخست سال آینده با کم‌ترین تغییرات در منابع آزمون پیشین ، برگزار می گردد. در چند وقت اخیر آزمون مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی در همه رشته‌ های موضوع قانون برگزار شد

کد خبر: 001209015 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۰۰ - ۱۰:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آزمون نظام مهندسی در نیمه نخست سال آینده با کم‌ترین تغییرات در منابع آزمون پیشین ، برگزار می گردد. در چند وقت اخیر آزمون مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی در همه رشته‌ های موضوع قانون برگزار شد

آزمون نظام مهندسی در نیمه نخست سال آینده با کم‌ترین تغییرات در منابع آزمون پیشین

آزمون نظام مهندسی در نیمه نخست سال آینده با کم‌ترین تغییرات در منابع آزمون پیشین
آزمون نظام مهندسی در نیمه نخست سال آینده برگزار می گردد
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: تلاش می ‌شود آزمون آتی با کم‌ترین تغییرات در منابع آزمون پیشین و با تعریف صلاحیت‌های جدید در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ برگزار گردد.
حامد مانی‌فر با تبریک روز مهندس به همه مهندسان به‌ ویژه پذیرفته‌شدگان آزمون ۱۴۰۰ در همه رشته – صلاحیت‌ ها، بر ارتقای ایمنی ساختمان ‌ها با رعایت کامل مقررات ملی و کنترل ساختمان تاکید کرد.
مانی فر با اشاره به اینکه در چند وقت اخیر آزمون مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی در همه رشته‌ های موضوع قانون برگزار شد و نتایج آن به اطلاع کلیه شرکت‌کنندگان رسید، تصریح کرد: در این آزمون نیز همانند تمامی آزمون ‌ها، تعداد قابل توجهی از داوطلبان با تلاش و ممارست توانستند امتیاز لازم را برای ارائه خدمات مهندسی کسب کنند.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: این گروه از مهندسان افراد منتخب جامعه مهندسی هستند که موفق به اخذ صلاحیت حرفه‌ای شده‌اند و امیدوار هستیم در انجام وظایف حرفه‌ای آتی خود نیز موفق باشند و بتوانند با به کار بستن اصول اخلاق مهندسی، سرآمدی خود را بیش از پیش به اثبات برسانند و به جامعه خدمت‌رسانی کنند.
وی ادامه داد: به ‌طور قطع ارتقای ایمنی ساختمان‌ های کشور یکی از مهم‌ترین وظایف مهندسان بشمار می‌رود و پذیرفته‌شدگان باید در عمل به این وظیفه، متعهد باشند.
مانی فر ادامه داد: مقررات ملی ساختمان مجموعه‌ای از اصول و قواعد فنی است که به منظور حصول اطمینان از بسیاری موارد از جمله ایمنی، صرفه اقتصادی و بهداشت عملیاتی می ‌گردد.
وی ابراز امیدواری کرد که مهندسان با به‌کارگیری کامل این مقررات نه تنها حصول اطمینان از ایمنی ساختمان ‌ها را به عموم جامعه ایرانی هدیه کنند، بلکه بتوانند دانش و توان فنی و مهندسی خود را در عرصه بین‌المللی نیز به منصه ظهور برسانند.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در همه سال ‌های برگزاری این آزمون ‌ها در تأمین شرایط استاندارد کامل همت گماشته است. به‌ طوری‌ که در اغلب رشته‌ها بسیاری از پذیرفته‌شدگان توانسته‌اند به درصد بالایی از سوالات پاسخ درست بدهند و امتیاز لازم را کسب کنند و این بدان مفهوم است که سطح عمومی سوالات طراحی شده در توان جامعه مهندسی کشور بوده است. بنابراین دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها می ‌توانند با کمی ممارست بیشتر در این آزمون ‌ها موفق گردند.
وی بیان داشت: دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در طول سال‌ های برگزاری آزمون ورود به حرفه تلاش کرده تا از طریق طراحی سوالات متناسب، زمینه حضور بهترین دانش آموختگان مهندسی را برای حرفه مهندسی فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه حرفه مهندسی از دو جنبه فردی و اجتماعی حائز اهمیت است، افزود: جنبه عمومی حرفه مهندسی به حقوق آحاد جامعه مرتبط است و مهندسان موظفند تا در طراحی، نظارت و اجرای ساختمان‌ها به نحوی عمل کنند تا حقوق مردم در آن رعایت گردد و این جنبه برای وزارت راه و شهرسازی بسیار حائز اهمیت است.
مانی فر ضمن تاکید بر هرچه تخصصی‌تر شدن خدمات مهندسی گفت: تلاش می ‌شود آزمون آتی با کم‌ترین تغییرات در منابع آزمون پیشین و با تعریف صلاحیت ‌های جدید در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ برگزار گردد که زمان دقیق آن پس از هماهنگی‌ های لازم با مراجع ذی‌ربط اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: این آزمون ‌ها رقابتی نیست و شرکت‌کنندگان هم می ‌توانند در همه صلاحیت‌ ها با کسب امتیاز لازم جزو پذیرفته‌شدگان باشند.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۰
273 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0