آزمون نظام مهندسی برای ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌ های فنی ساختمان آزمون نظام مهندسی برای ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌ های فنی ساختمان

آزمون نظام مهندسی برای ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌ های فنی ساختمان

آزمون نظام مهندسی برای ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌ های فنی ساختمان ، و تعیین صلاحیت معماران تجربی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه سوم و چهارم مهرماه در دانشگاه کاشان برگزار می ‌گردد

کد خبر: 990702002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ مهر ۹۹ - ۸:۳۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آزمون نظام مهندسی برای ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌ های فنی ساختمان ، و تعیین صلاحیت معماران تجربی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه سوم و چهارم مهرماه در دانشگاه کاشان برگزار می ‌گردد

آزمون نظام مهندسی برای ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌ های فنی ساختمان

آزمون نظام مهندسی برای ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌ های فنی ساختمان

رییس اداره راه و شهرسازی کاشان بیان کرد:
آزمون نظام مهندسی سوم و چهارم مهر برگزار می گردد
رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان بیان کرد: آزمون نظام مهندسی برای ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌ های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه سوم و چهارم مهرماه در دانشگاه کاشان برگزار می ‌گردد.
مجتبی آراسته گفت: آزمون نظام مهندسی در رشته‌های عمران، معماری، تأسیسات برقی و مکانیکی، شهرسازی،‌ نقشه‌برداری و ترافیک در ۲ نوبت صبح و عصر با حضور بیش از یک هزار داوطلب، هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌ گردد.
آراسته تصریح کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌ های بهداشتی، استفاده داوطلبان از ماسک ۳ لایه معمولی در کل فرآیند آزمون اجباری است و توصیه می ‌شود زیرانداز یا محافظ مناسب برای قرار دادن کتاب و جزوه‌ها بر روی آن بهمراه داشته باشند.
وی افزود: با توجه به نقش مؤثر مهندسان، کاردان ‌های فنی و معماران تجربی در صنعت ساختمان، آزمون‌ نظام‌مهندسی بمنظور ارزیابی توان علمی و حرفه‌ای آن‌ ها توسط دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی تهیه و اجرا می‌ گردد.
رییس اداره راه و شهرسازی کاشان، در باره شیوه اجرای این آزمون، عنوان کرد: آزمون نظام‌مهندسی یک آزمون جزوه باز است که معمولاً هر سال در ۲ نوبت برگزار می‌ گردد. این آزمون محدودیت و حدنصابی برای تعداد یا نمره قبولی ندارد و شرط قبولی آن کسب پنجاه درصد نمره است که سؤال ‌ها بصورت تستی بوده و نمره منفی هم دارد.
آراسته در باره رشته‌ های خاص آزمون نظام مهندسی ادامه داد: این آزمون برای رشته ‌های هفت ‌گانه مربوط به ساختمان ‌سازی و شهرسازی است که در هفت رشته و سیزده صلاحیت برگزار می‌ گردد که بعضی رشته‌ها در ۳ صلاحیت و برخی در یک صلاحیت برگزار می‌ گردد.
وی گفت: رشته‌ عمران دارای سه صلاحیت عمران اجرا، عمران نظارت و عمران محاسبات، رشته‌ معماری دارای صلاحیت ‌های معماری نظارت، معماری اجرا و معماری طراحی و رشته تأسیسات مکانیکی نیز دارای ۲ صلاحیت تأسیسات مکانیکی نظارت و تأسیسات مکانیکی طراحی است.
رییس اداره راه و شهرسازی کاشان، افزود: رشته تأسیسات برقی با صلاحیت‌ های تأسیسات برقی نظارت و تأسیسات برقی طراحی با رشته‌ های شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک دارای یک صلاحیت هستند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مهر ۹۹
408 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0