معاونت امور مسکن وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که نظام مهندسی،نماینده مردم در گفتگو با حاکمیت است، بیان کرد: اگر مردم بدانند نظام مهندسی از حق شهروندی آن ها دفاع و از حق دسترسی آن ها به شهرها دفاع میکنند حرف های ما برنده تر خواهد بود و اثری که باید، در ساخت و ساز و منظر شهری خواهیم گذاشت.

نظام مهندسی،نماینده مردم در گفتگو با حاکمیت است

معاونت امور مسکن وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که نظام مهندسی،نماینده مردم در گفتگو با حاکمیت است، بیان کرد: اگر مردم بدانند نظام مهندسی از حق شهروندی آن ها دفاع و از حق دسترسی آن ها به شهرها دفاع میکنند حرف های ما برنده تر خواهد بود و اثری که باید، در ساخت و ساز و منظر شهری خواهیم گذاشت.

کد خبر: 960421009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶ - ۸:۳۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،معاونت امور مسکن وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که نظام مهندسی،نماینده مردم در گفتگو با حاکمیت است، بیان کرد: اگر مردم بدانند نظام مهندسی از حق شهروندی آن ها دفاع و از حق دسترسی آن ها به شهرها دفاع میکنند حرف های ما برنده تر خواهد بود و اثری که باید، در ساخت و ساز و منظر شهری خواهیم گذاشت.نظام مهندسی،نماینده مردم در گفتگو با حاکمیت

نظام مهندسی،نماینده مردم در گفتگو با حاکمیت

نظام مهندسی،نماینده مردم در گفتگو با حاکمیت

معاونت امور مسکن وزیر راه و شهرسازی از افزایش اعضای بدون پروانه در نظام مهندسی خبر داد.
حامد مظاهریان صبح ۴ شنبه در بیستمین همایش هیئت عمومی نظام مهندسی ساختمان که در هتل آنا در حال برگزاری است، گفت: بیست و دو سال راه رفته نظام مهندسی را امروز شاهد هستیم و اکنون تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی کشور به چهارصد و نود و پنج هزار نفر رسیده، ولی از این تعداد عضو، دویست و چهل و دو هزار نفر فاقد پروانه فعالیت بوده و دویست و هفده هزار نفر نیز دارای پروانه هستند.
مظاهریان ادامه داد: در حالی به دهه سوم نظام مهندسی وارد شده ایم که تعداد مهندسین بدون پروانه افزایش یافته است و این امر به هیچوجه خوشایند نیست.
وی افزود: در دهه سوم نظام مهندسی نیازمند رل گذاری هستیم و باید اصول و رابطه خود را با مردم و دستگاههای اجرایی باز تعریف کنیم چرا که هنوز نتوانسته ایم گفتمان روشن با مردم داشته باشیم و اصول اساسی را به باور قطعی مردم تبدیل نماییم.


معاون امور مسکن وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که رعایت مقررات ملی به مردم باید بخواست عمومی تبدیل گردد نه خواسته دستگاهها اجرایی، تصریح کرد: باید خانوادهها پیش از توجه به متراژ منازلی که خریداری میکنند، به رعایت قوانین ملی بپردازند و اگر بتوانیم این امر با بگفتمان تبدیل کنیم، موفق خواهیم بود.
مظاهریان عنوان کرد: باید در ادامه راه بتوانیم بگفتمانها توجه کنیم و مردم بتوانند بقوانین اعتقاد داشته باشند و در این راه، یکی از فرآیندها این است که بمهندسین نشان دهیم مدافع حقوق آن ها هستیم.
وی با اشاره به این که نظام مهندسی،نماینده مردم در گفتگو با حاکمیت است، تاکید کرد: اگر مردم بدانند نظام مهندسی از حق شهروندی آن ها دفاع و از حق دسترسی آن ها بشهرها دفاع میکنند حرف های ما برنده تر خواهد بود و تاثیری که باید، در ساخت و ساز و منظر شهری خواهیم گذاشت.
معاون امور مسکن وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که در دانشگاهها هم باید ورود یابیم، اظهار داشت: برای دستگاهها هم در دهه سوم باید گفتگو داشته باشیم و فرآیند عظیم در دانشگاه ایجاد کنیم.
مظاهریان یاد آور شد: باید مانند سازمان های حرفه ای جهان مرجعیت علمی داشته باشیم و اقدامات درستی در دفاع از حقوق مردم داشته باشیم گفتگو با دستگاهها را در برنامه داریم تا قوانین را بازنگری کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در دور جدید نظام مهندسی باید با سازمان ها وارد کار شده و زمینه ای فراهم گردد تا خدمات با کیفیت ارائه دهیم.
معاون امور مسکن وزیر راه و شهرسازی بر ایجاد بازار کار جدید تاکید کرد و گفت: با گستردگی مهندسین و توزیع کار دولتی باید بازارهای جدیدی ایجاد کنیم؛ لذا گفتمان جدی با دستگاههای اجرایی ایجاد میکنیم تا از اصول حرفه ای دفاع کنیم.
همایش بیستم صبح ۴ شنبه با برگزاری جلسه هیات عمومی در نوبت صبح ومراسم رسمی و با حضور مقامات کشوری در نوبت بعد از ظهر ادامه خواهد یافت و صبح پنج شنبه هم با برگزاری آئین اختتامیه پرونده همایش بیستم در ارومیه بسته خواهد شد.
منبع : ترابر نیوز

 

بهترین منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۶
974 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0