نظام مهندسی ساختمان استان قزوین محکوم به پرداخت جزای نقدی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی

نظام مهندسی ساختمان استان قزوین محکوم به پرداخت جزای نقدی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت هشت میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریالی نظام مهندسی ساختمان در قزوین خبر داد.

کد خبر: 971011007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ دی ۹۷ - ۱۰:۳۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت هشت میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریالی نظام مهندسی ساختمان در قزوین خبر داد.

نظام مهندسی ساختمان استان قزوین محکوم به پرداخت جزای نقدی

نظام مهندسی ساختمان استان قزوین محکوم به پرداخت جزای نقدی

نظام مهندسی ساختمان استان  قزوین به  پرداخت جزای نقدی میلیاردی محکوم گردید

سال گذشته گزارشی مبنی بر تخلفات سازمان نظام مهندسی قزوین در حوزه افزایش غیرقانونی تعرفه‌های ساختمانی منتشر گردید که شامل گلایه‌های شهروندان نسبت به این افزایش بی رویه بود.
در این گزارش آمده بود؛ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با درجه بندی شهرها اقدام به افزایش صد درصدی قیمت خدمات مهندسی کرده است که این موضوع زمینه گلایه ‌های زیادی را در میان مردم فراهم کرده است.
این سازمان از تاریخ هشتم آبان نود و پنج به رتبه‌بندی شهرها اقدام کرده است و طبق این مصوبه شهرهای قزوین، محمدیه، تاکستان، الوند و آبیک جزو شهرهای درجه یک قرار گرفته اند.
شهرهایی مانند بوئین زهرا با جمعیت صد و بیست و دو هزار و نهصد و نود و چهار نفر، اقبالیه با چهل و نه هزار نفر، محمودآباد با بیست هزار نفر، نصرت آباد با چهارده هزار نفر و شریفیه با بیست و یک هزار نفر که تا چندی پیش جزء شهرهای درجه چهار بودند طبق مصوبه جدید نظام مهندسی جزو شهرهای درجه دو محسوب می گردند.
شهرهای آوج، آبگرم، اسفرورین، دانسفهان، خاکعلی و نرجه و خرمدشت و ضیاءآباد که دارای جمعیتی کم تر از ده هزارنفر هستند؛ در درجه بندی شهرهای جزو درجه ۳ قرار گرفته اند و طبق مصوبه تصویب شده کاردان ‌های فنی ساختمان مجاز به ارائه خدمات در وزه شهرداری نیستند و پیش بینی می‌گردد این موضوع زمینه ساز بیکاری بسیاری از اعضا خواهد شد.
در حال حاضر، شهرهایی مانند تاکستان و الوند و آبیک که قبلا جزو شهرهای درجه دو با نرخ خدمات هفده هزار و دویست تومان بود که امروز باید بیست و هشت هزار و پانصد تومان محاسبه گردند.
شهرهای درجه دو مانند بوئین زهرا، اقبالیه، محمودآباد، بیدستان و نصرت آباد که شهر درجه ۳ بودند و قبلا با مبلغ سیزده هزار و دویست ارائه خدمات می ‌شد؛ هم اکنون باید با نرخ بیست و یک هزار و چهارصد محاسبه شده و نصرت آباد و شریفیه که در حوزه نظارتی کاردان‌ ها با ملبغ هشت هزار تومان بود باید بیست و یک هزار و چهارصد محاسبه گردد.
در شهرهای درجه ۳ که قبلا جزو شهرهای درجه ۴ بودند و در سازمان نظام کاردانی با نرخ شش هزار و پانصد تومان محاسبه می‌ شد هم اکنون با نرخ پانزده هزار و هفتصد توماند محاسبه می‌ گردد.
مسئولان نظام مهندسی معتقد هستند که تغییر درجه بندی شهرها میزان اشتغال‌زایی مهندسان را افزایش می ‌دهد ولی در حال حاضر موج گلایه‌های مهندسان و مردم که در حوزه ساخت و ساز در حال فعالیت هستند با این درجه بندی ‌ها ایجاد شده و سخن اصلی آن ها اینست که چگونه قشر کم درآمد می ‌تواند از عهده هزینه‌های بالای نقشه و نظارت برآید؟ زیرا این شرایط فضا را به سمتی خواهد برد که زمینه ساز ساخت و سازهای غیر مجاز در حومه شهرها گردد و مالکان پس از ساخت غیرمجاز با جریمه ای نلاچیز به حساب شهرداری پایان کار دریافت می ‌کنند.

نظام مهندسی ساختمان استان قزوین محکوم به پرداخت جزای نقدی

یکی از گلایه‌هایی که در این حوزه عنوان شده این است که چرا باید با شهری همچون قزوین که مرکز استان است و با جمعیت پانصد و نود و شش هزار و نهصد و سی و دو نفر با جمعیتی شهری مانند تاکستان با جمعیت تاکستان صد و هفتاد و دو هزار و ششصد و سی و شش نفر و الوند نود و سه هزارنفر، آبیک نود و چهار هزار و پانصد و سی و شش نفر و محمدیه مقایسه شوند و جزو شهرهای درجه یک بشمار آیند؟
با انتشار این گزارش در سال پیش و پیگیری‌ های صورت گرفته از طریق اداره تعزیرات حکومتی استان قزوین این پرونده برای پیگیری ‌های بیش تر به سازمان تعزیرات حکومتی کشور ارسال گردی.
به تازگی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت هشت میلیارد و پانصد میلیون ریالی نظام مهندسی ساختمان در قزوین خبر داده است.
سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با انتشار خبری در این مورد گفته است: بعد از بررسی شکایات و انجام بازرسی در مورد تخلف گرانفروشی (اخذ وجه مازاد بر تعرفه قانونی) نظام مهندسی ساختمان استان، پرونده ای در شعبه چهارم اداره کل تعزیرات قزوین تشکیل گردید.
رایگانی گفت: این شعبه با احضار نمایندگان نظام مهندسی ساختمان استان و بررسی اسناد و مدارک موجود تخلف انتسابی را محرز تشخیص داده و نظام مهندسی را به پرداخت هشت میلیارد و پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
وی اظهار داشت: این رای بعد از اعتراض در دیوان عدالت اداری به تائید رسید.

منبع: صبح قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ دی ۹۷
795 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0