گردهمایی

برگزاری جلسه هماهنگی همایش توسعه صادرات خدمات مهندسی بامهندس رجبی

گردهمایی هماهنگی همایش توسعه و گسترش صادرات خدمات مهندسی رییس اداره نظام مهندسی ساختمان سه‌شنبه تاریخ 95/12/3 برگزار شد

کد خبر: 8713 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵ - ۴:۲۱ ب.ظ

 

 

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی گردهمایی مشترک اعضای دبیرخانه همایش ملی توسعه و گسترش صادرات سرویس ها فنی و مهندسی ساختمان با مهندس رجبی در محل شورای مرکزی برگزارشد . برگزاری جلسه هماهنگی همایش توسعه صادرات خدمات مهندسی

برگزاری جلسه هماهنگی همایش توسعه صادرات خدمات مهندسی

برگزاری جلسه هماهنگی همایش توسعه صادرات خدمات مهندسی

برگزاری جلسه هماهنگی همایش توسعه صادرات خدمات مهندسی

ومحورهای برگزاری این همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

در‌این گردهمایی مهندس مقدم راد , دبیر برگزاری همایش از فرایند برگزاری همایش توضیحاتی ارائه دادو از برگزاری پنج پانل تخصصی در روزهای ۱۰ و۱۱ اسفندماه این سال خبر بخشید .

 

مدیر کمیسیون صادرات خدمات فنی و مهندسی شورای مرکزی در ادامه گفت : پتانسیل بخش خصوصی در حوزه صادرت سرویس ها فنی و مهندسی بیشتراز ۲۰ میلیارد دلار است و در شرایطی‌که که به صورت درست و اصولی هدایت و راهبری شود و نهاد های نظام مهندسی ساختمان استان ها خصوصا استان های مرزی در این خصوص جدی تر کار کنند می توان ازین گنجایش به خوبی استفاده کرد .

 

مهندس سیف زاده به دنبال افزود : رابطه مضاعف خوبی با انجمن ایرانیان خارج از کشور برقرار شده و عهدوپیمان همیاری در شناسایی پروژه ها , مشارکت با اعضای علاقمند به صدور خدمات فنی مهندسی به بیرون از مرزها و شرکت کردن در تامین مالی پروژه ها داده شده و با برگزاری این همایش میتوان امیدوار بود که فضای جدیدی در این باره تولید شود .

 

او محورهای هدف اصلی همایش را تولید باور به انجام شدن این مهم , رایزنی و تولید رابطه , یادگیری فوت‌و‌فن گفتمان و طرح ریزی آموزشی عنوان کرد و اظهار داشت : این فرصتی است که بتواند ۴۰۰ هزار مهندس عضو این اداره را در سراسر مرز و بوم از رکود موجود خارج کرد و بحران را از بین ببرد .

او با تاکید بر وظیفه ای که قانون برای اعضای هیات مدیره های سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه ی تنسیق امور مهندسین ف تولید زیر ساخت و ارائه خدمات به مردم و مهندسین , توسعه و گسترش پایدار و صیانت از منابع و سرمایه های مرزوبوم در سمت کاهش الودگی هوا و بهینه سازی مصرف انرژی و همچنین حمایت از تولیدکنندگان و کمک به تولید بازار کار جدید و انتقال تکنولوژی و اموزش مهندسان نمود .

 

مهندس رجبی در ادامه بیان کرد : درین همایش نیاز است یک برنامه علمی و تخصصی برای توانمندسازی بر اساس مقررات در مورد صادرات انجام شود و منجر به قطعنامه آن گردد .

رییس اداره نظام مهندسی خواست تا از تجارب اشخاص واقعی و حقوقی و تشکلهای فعال برای شناسایی مکانیزم صادرات به کشورهای هدف درین همایش استفاده شود همینطور به حضور روسا و اعضاوجوارح هیات مدیره و متخصصان دستور در سازمانهای نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد و معرفی فعالیت های سازمان نظام مهندسی ساختمان در بهبود دستور ساخت وساز از بیست ساله قبلی تا به امروز را واجب دانست

 

منبع: روابط عمومی شورای مرکزی

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ اسفند ۹۵
1043 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0