تأکید بر برخورد موثر با تخلفات اعضای نظام مهندسی و هیأت‌مدیره سازمان ‌های استانی تأکید بر برخورد موثر با تخلفات اعضای نظام مهندسی و هیأت‌مدیره سازمان ‌های استانی

تأکید بر برخورد موثر با تخلفات اعضای نظام مهندسی و هیأت‌مدیره سازمان ‌های استانی

تأکید بر برخورد موثر با تخلفات اعضای نظام مهندسی و هیأت‌مدیره سازمان ‌های استانی ،از طرف سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان صورت گرفت. آرای شورای انتظامی قطعی است

کد خبر: 990326002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ خرداد ۹۹ - ۹:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تأکید بر برخورد موثر با تخلفات اعضای نظام مهندسی و هیأت‌مدیره سازمان ‌های استانی ،از طرف سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان صورت گرفت. آرای شورای انتظامی قطعی است

تأکید بر برخورد موثر با تخلفات اعضای نظام مهندسی و هیأت‌مدیره سازمان ‌های استانی

تأکید بر برخورد موثر با تخلفات اعضای نظام مهندسی و هیأت‌مدیره سازمان ‌های استانی

سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان بیان داشت:
برخورد با سازمان ‌های نظام مهندسی متخلف/آرای شورای انتظامی قطعی است
سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان ضمن اعلام برخورد با سازمان‌ های نظام مهندسی متخلف، تصریح کرد: آرای “شورای انتظامی نظام مهندسی کشور” قطعی و قابل تجدیدنظرخواهی و ‌تغییر نیست.
على محمد عبدى قهرودى سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان، ضمن تاکید بر قطعیت آرای شورای انتظامی، بیان کرد: با تخلفاتی که در برخی از سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان استان‌ ها وجود داشته و دارد، برخورد انتظامی خواهد شد.

تأکید بر برخورد موثر با تخلفات اعضای نظام مهندسی و هیأت‌مدیره سازمان ‌های استانی

عبدی قهرودی با بیان این که در دی‌ماه سال نود و هشت، قطعیت آرای صادره از “شورای انتظامی نظام مهندسی ساختان کشور” در قالب رأی وحدت رویه هیأت عمومی دیوان‌عالی کشور صادر گردید، توضیح داد: جدا از صراحت ماده بیست و چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مبنی بر قطعی بودن آرای شورای انتظامی کشور، از آن ‌جا که رأی وحدت رویه هیأت‌عمومی دیوان عالی کشور صریح و برای کلیه مراجع قضایی و غیر آن لازم‌الاتباع است، ابهامات موجود در این زمینه که منجر به توقف اجرای برخی آرای قطعی شورای انتظامی نظام مهندسی کشور شده بود، رفع شد و با تأکید وزیر راه و شهرسازی، بزودی همه آرای قطعی متوقف از قبل در این مورد، به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی با اشاره به این مطلب که آرای “شورای انتظامی نظام مهندسی کشور” قطعی و قابل تجدیدنظرخواهی و ‌تغییر نیست، ادامه داد: با شدت بیشتری با تخلفات مهندسان و هم‌چنین تخلفات اعضای هیات‌مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی استان ‌ها برخورد خواهد شد.

دستورالعمل ‌ها و آیین‌نامه‌های مهندسی بازنگری می‌ گردند

سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان، بازنگری دستورالعمل ‌ها و آیین‌نامه ‌ها را از دیگر برنامه‌های دفتر توسعه‌مهندسی ساختمان برشمرد و افزود: بازنگری دستورالعمل اشخاص حقوقی طراح و ناظر در دست بازنگری قراردارد که مراحل پایانی خود را طی می‌کند. دستورالعمل ارجاع کار

و هم‌چنین شیوه‌نامه ظرفیت اشتغال مهندسان نیز در حال بررسی و نهایی‌شدن است. معتقد هستیم با بازنگری و ابلاغ این دستورالعمل‌ ها، شرایط مناسبی برای جامعه مهندسی فراهم می‌ گردد.

وی ادامه داد: در مورد علمکرد سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ ها، مسائل مالی،انتصابات و ارجاع کار نظارت بدنبال شفافیت هستیم که بخش عمده‌ای از این شفافیت با راه‌اندازی سامانه یکپارچه حرفه ای مهندسان و بخشی با اصلاح دستورالعمل ‌ها و مساعدت و همراهی جامعه مهندسی محقق می‌ گردد.

عبدی قهرودی در مورد نحوه تعامل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با اعضای جامعه مهندسی و کاردان‌ های فنی کشور، تصریح کرد: این دفتر، از نظرات و پیشنهادات اصلاحی جامعه مهندسی و کاردان ‌های فنی کشور استقبال کرده و به این منظور، بزودی سامانه مشخصی جهت دسترسی آسان و طرح نقطه‌نظرات جامعه هدف راه‌اندازی خواهد شد که هم‌زمان با راه‌اندازی سامانه مذکور، طلاع‌رسانی لازم در این مورد، انجام می‌ شود.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ خرداد ۹۹
337 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0