الکترونیکی شده خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه الکترونیکی شده خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه

الکترونیکی شده خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه

الکترونیکی شده خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه ، در دستور کار قرار دارد. حضور مهندس ناظر در مراحل مختلف ساخت و ساز از طریق تعریف جی‌.پی.اس با یک لینک ارتباطی بین نظام مهندسی و شهرداری بزودی به مرحله اجرا می ‎رسد

کد خبر: 990509005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ مرداد ۹۹ - ۱:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، الکترونیکی شده خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه ، در دستور کار قرار دارد. حضور مهندس ناظر در مراحل مختلف ساخت و ساز از طریق تعریف جی‌.پی.اس با یک لینک ارتباطی بین نظام مهندسی و شهرداری بزودی به مرحله اجرا می ‎رسد

الکترونیکی شده خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه

الکترونیکی شده خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه

مهندسان ناظر؛ غایبان ساختمان ‌ها/ خدمات نظام مهندسی کرمانشاه الکترونیکی می ‌گردد
رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه بیان کرد: حضور مهندس ناظر در مراحل مختلف ساخت و ساز از طریق تعریف جی‌.پی.اس با یک لینک ارتباطی بین نظام مهندسی و شهرداری بزودی به مرحله اجرا می ‎رسد.
احسان داریوشی عنوان کرد: وقتی مالکی با مراجعه به شهرداری تقاضا به ساخت و ساز می ‌کند با بررسی تقاضا طبق ضوابط و مقررات خاصی، به نظام مهندسی ارجاع داده می ‌شود.
داریوشی، مهم‌ترین وظیفه نظام مهندسی را طراحی و نظارت بر امور ساخت و ساز دانست و اظهار داشت: نظام مهندسی با معرفی نه مهندس به این پروژه؛ ۴ نفر بعنوان طراح و پنج نفر به‌عنوان ناظر در رشته‌ های مختلف با توجه به اهمیت ساختمان به سازنده ذی‌صلاح معرفی می ‌گردند.
وی تصریح کرد: هر کسی که ناظر ساختمان می‌ شود وظایفی را عهده‌دار می ‌گردد که طی صورتجلسه‌ای بین مالک و ناظر در دفترخانه یک سری تعهدات متقابل به هم را به امضا می‌ رسانند.
رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه، با تاکید بر فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات نظام مهندسی با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها، بیان کرد: وظایف قانونی مهندس ناظر در قانون تعریف شده که اگر به آن عمل نکند در شورای انتظامی نظام مهندسی که حکم یک دادگستری را در سازمان نظام مهندسی دارد، بررسی می‌ گردد.
وی ادامه داد: طبق ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی، نظارت عالیه نیز از سوی راه و شهرسازی تخلفات را بررسی و اگر مشکلی در پروژه‌ای باشد آن را به سازمان نظام مهندسی ارجاع و در شورای انتظامی نظام مهندسی بررسی می‌ گردد.
داریوشی گفت: هر جایی که نظام مهندسی در ساخت و ساز وارد شده کیفیت بهتری دیده شده، لذا باید یک اعتماد بین مالک و مهندس ناظر باشد.
رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه، در مورد حضور و نظارت مهندسان در مراحل مختلف ساخت و ساز، افزود: برای بررسی حضور مهندس ناظر در مراحل مختلف ساخت و ساز نرم‌افزای تهیه شده که با یک لینک، ارتباطی بین نظام مهندسی و شهرداری برقرار می ‌کند که حضور مهندس ناظر در محل پروژه با یک اپلیکشن با جی.‌پی.اس. فعال بررسی و گزارشات بصورت آنلاین ارسال می‌ گردد؛ این سامانه بزودی به مرحله اجرا می ‌رسد.
منبع: تابناک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مرداد ۹۹
536 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0