اسکن و آرشیو الکترونیک بیش از 1 ميليون و هفتصد هزار برگ از اسناد نظام مهندسی ساختمان یزد اسکن و آرشیو الکترونیک بیش از 1 ميليون و هفتصد هزار برگ از اسناد نظام مهندسی ساختمان یزد

اسکن و آرشیو الکترونیک بیش از ۱ ميليون و هفتصد هزار برگ از اسناد نظام مهندسی ساختمان یزد

اسکن و آرشیو الکترونیک بیش از 1 ميليون و هفتصد هزار برگ از اسناد نظام مهندسی ساختمان یزد ، صورت گرفت. این پروژه با هدف دسترسی سریع به اسناد و افزایش بهره وری عملیاتی شده است

کد خبر: 990712008 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ مهر ۹۹ - ۹:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اسکن و آرشیو الکترونیک بیش از ۱ ميليون و هفتصد هزار برگ از اسناد نظام مهندسی ساختمان یزد ، صورت گرفت. این پروژه با هدف دسترسی سریع به اسناد و افزایش بهره وری عملیاتی شده است


اسکن و آرشیو الکترونیک بیش از ۱ ميليون و هفتصد هزار برگ از اسناد نظام مهندسی

اسکن و آرشیو الکترونیک بیش از 1 ميليون و هفتصد هزار برگ از اسناد نظام مهندسی ساختمان یزد
مسئول آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، از الکترونیکی شدن بیش از ۱ ميليون و هفتصد هزار برگ از اسناد سازمان خبر داد.
مجتبی تجملیان با عنوان این که این پروژه با هدف دسترسی سریع به اسناد و افزایش بهره وری عملیاتی شده است، بیان داشت: ساماندهی فیزیکی پرونده ها، دسترسی امن، کاهش هزینه ها، ارتقاء و تنظیم پایگاه داده، اشتراک گذاری ساده تر و پشتیبان گیری بهتر و بازیابی اسناد از دیگر اهداف این پروژه است.
تجملیان با تشریح نحوه اجرای پروژه اسکن و آرشیو اسناد سازمان گفت: این پروژه در دو بخش اسکن اسناد و ساماندهی فیزیکی پرونده ها و آرشیو الکترونیک فایل های اسکن شده در نرم افزار مدیریت اسناد میروفایلر صورت گرفته است.
وی با اشاره به این که واحدهای خدمات مهندسی، توسعه تکنولوژی ساختمان و امور مالی در این پروژه مشارکت داشته اند، اظهار داشت: در بخش خدمات مهندسی در مجموع قريب دوازده هزار پرونده اسکن شده است که در نهایت بیش از پانصد و ده هزار فایل الکترونیک به دست آمده است.
مسئول آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: بخشهاي خدمات مهندسی، نظارت مضاعف سازمان، مهندسین ناظر، شورای انتظامی و نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی میتوانند از این فایلها بهره برداری کنند.
تجملیان ادامه داد: در بخش توسعه تکنولوژی ساختمان، پرونده های کنترل و نظارت گاز استان به آرشیو الکترونیکی اضافه شده است.
وی تصریح کرد: در فاز اول این پروژه بالغ بر صد و هشتاد هزار پرونده شامل پانصد و چهل هزار برگ اسکن و بایگانی فیزیکی شد. هم‌چنین در فاز دوم نیز تاکنون صد و سی و یک هزار و هفتصد و شصت و شش پرونده شامل سیصد و هفتاد و شش هزار برگ اسکن و ساماندهی شده است.
وی، بخش کنترل و نظارت گاز و بازرسین گاز ازطریق سامانه دفتر کنترل و نظارت گاز را بهره برداران این اسناد دانست.
تجملیان، اقدامات انجام شده در حوزه مالی را معادل اسکن بیست و چهار هزار و ششصد و چهل و پنج سند عنوان کرد و افزود: دویست و پنجاه و سه هزار برگ در این بخش اسکن و ساماندهی شده است.
وی، برنامه های در دست اقدام این واحد را برنامه ریزی در جهت به روز نگه داری اطلاعات پرونده های خدمات مهندسی در مرکز استان، راه اندازی بخش آرشیو اسناد خدمات مهندسی برای تمامی دفاتر شهرستان ها، برنامه ریزی در جهت اسکن پرونده های نظارت گاز در مرکز استان و دفاتر شهرستان‌ها و تجهیز دفاتر شهرستان و مركز استان به امکانات سخت افزاری مناسب در جهت برنامه هاي فوق عنوان کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۹۹
497 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0