برگزاری الکترونیکی انتخابات هیات ‌مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان برگزاری الکترونیکی انتخابات هیات ‌مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان

برگزاری الکترونیکی انتخابات هیات ‌مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان

برگزاری الکترونیکی انتخابات هیات ‌مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان ، صورت می گیرد. طبق زمان‌بندی مقرر شد تا انتخابات از دوم مهر بمدت 1 هفته به شکل الکترونیکی برگزار گردد

کد خبر: 000704005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ مهر ۰۰ - ۸:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برگزاری الکترونیکی انتخابات هیات ‌مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان ، صورت می گیرد. طبق زمان‌بندی مقرر شد تا انتخابات از دوم مهر بمدت ۱ هفته به شکل الکترونیکی برگزار گردد

برگزاری الکترونیکی انتخابات هیات ‌مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان

برگزاری الکترونیکی انتخابات هیات ‌مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان بیان کرد:
انتخابات هیات ‌مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان الکترونیکی برگزار می ‌گردد
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با بیان این مطلب که از دوم مهرماه انتخابات هیات‌مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان در حال برگزاری است از افزایش میزان مشارکت در نهمین دوره انتخابات خبر داد.
علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان، با اعلام آغاز نهمین دوره انتخابات هیات‌مدیره‌ های سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از برگزاری این دوره از انتخابات به شکل کاملا الکترونیکی خبر داد.
عبدی‌قهرودی با تاکید بر این که یکی از اهداف برگزاری الکترونیکی و غیرحضوری این دوره از انتخابات هیات‌مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان، افزایش میزان مشارکت بود، توضیح داد: طبق آمار، میزان‌ مشارکت اعضا در انتخابات هیات مدیره و بازرسان سازمان نطام کاردانی که هفته گذشته برگزار گردید، نزدیک به ۳ برابر آمار مشارکت در دوره قبل بوده است.
عبدی قهرودی ادامه داد: طبق زمان‌بندی مقرر شد تا انتخابات از دوم مهر بمدت ۱ هفته به شکل الکترونیکی برگزار گردد. از روز گذشته اولین انتخابات در استان خراسان شمالی با پنج هزار عضو انجام شد که حدود چهل و چهار درصد مشارکت ثبت شد که این میزان مشارکت در انتخابات بیش ار دو برابر دوره گذشته بود. روز ۴ شنبه در هشت استان و پنج‌شنبه در یازده استان انتخابات برگزار می گردد و برای سایر استان‌ ها، هفته بعد، انتخابات برگزار خواهد شد.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان گفت: در دوره قبل میزان مشارکت در انتخابات اعضای هیات‌مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی در سطح کشوری حدود سی و پنج درصد بود که امسال باتجربه ای که در انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان ‌های نظام کاردانی ایجاد گردید، انتظار می ‌رود درصد مشارکت حداقل به بالای پنجاه درصد افزایش یابد که این میزان مشارکت در انتخابات رشد خوب و قابل دفاعی است.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان در مورد پی‌گیری تعارض منافع نیز ادامه داد: همزمان با پی‌گیری برگزای انتخابات، پی‌گیری تعارض منافع در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است. در برگزاری این دوره از انتخابات تمامی افرادی که دارای تعارض منافع بودند صلاحیتشان احراز نشد.
عبدی قهرودی در بیان همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در موضوع انتخابات توضیح داد: مقرر بود تا شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از ابتدای برگزاری انتخابات به نمایندگی از سوی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها در موضوع انتخابات با وزارت راه و شهرسازی بعنوان دستگاه ناظر بر انتخابات، همکاری و مشارکت داشته باشد تا کارها با سرعت و کیفیت بهتر انجام شود که اینکار عملا انجام نشد. سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مخالفت با فرآیند انتخابات و بعدا موضوع تعارض منافع عملا کار را رها کرد و بخش عمده ای از بار اجرایی انتخابات که ربطی به وزارت‌خانه نداشت به ناچار به دوش وزارت‌خانه افتاد.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان گفت: هم‌اکنون ادارات کل و مدیران کل راه و شهرسازی استان ‌ها در موضوع برگزاری انتخابات فعالانه مشارکت دارند و هماهنگی های مناسبی در جریان است.
وی گفت: انتخابات هیات‌مدیره و بازرسان سازمان‌های نظام کاردانی هفته گذشته در سیزده استان به شکل همزمان با همکاری سازمان نظام کاردانی ساختمان به شکل مناسب و کاملا الکترونیکی برگزار شد. انتخابات میان‌دوره ای اعضای هیات مدیره سازمان‌ های نظام کاردانی استان‌هایی که برگزار نگردید تا قبل از اتمام امسال برگزار خواهد شد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ مهر ۰۰
363 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0