مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند معاونت عمرانی استاندار گلستان خبر داد:

تاسیسات برق ساختمان‌ های استان گلستان استاندارد می‌ گردد

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان بیان کرد: تفاهم ‌نامه شیوه ‌نامه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات برق در ساختمان‌ های استان گلستان از مهرماه سال جاری اجرا می ‌گردد.

کد خبر: 960630010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ شهریور ۹۶ - ۴:۴۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان بیان کرد: تفاهم ‌نامه شیوه ‌نامه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات برق در ساختمان‌ های استان گلستان از مهرماه سال جاری اجرا می ‌گردد.تاسیسات برق ساختمان‌ های استان گلستان استاندارد می‌ گردد

تاسیسات برق ساختمان‌ های استان گلستان استاندارد می‌ گردد

تاسیسات برق ساختمان‌ های استان گلستان استاندارد می‌ گردد

تاسیسات برق ساختمان‌ های  استان گلستان استاندارد می‌ گردد

رضا مروتی در آئین افتتاحیه اجرای شیوه‌ نامه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات برق در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با ابراز خوشحالی از افزایش کیفیت خدمات مهندسی به مردم گفت: یکی از علل موفقیت اجرای این تفاهم‌ نامه همکاری بسیار مناسب ارگان‌ های مرتبط است که باید این تعامل‌ ها ادامه داشته باشد.
مروتی با اشاره با تخصصی بودن امور مربوط به ساخت و ساز ادامه داد: اجرای چنین شیوه ‌نامه ‌هایی موجب اعتلای کیفیت خدمات مهندسی و در پی آن بالابردن عمر ساختمان می‌ گردد و دقت نظر در اجرایی کرد تفاهم ‌نامه‌ ها خیلی مهم است.
وی فعالیت‌ های اخیر هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان مانند تفاهم ‌نامه‌ ها و برنامه‌ های آموزشی و نظارتی را خیلی خوب ارزیابی کرد و افزود: تغییرات در نوع فعالیت ‌ها و عملکرد سازمان محسوس است.
وی گفت: ایمنی در ساختمان از ضروریات اساسی است و گام بعدی باید در این جهت یعنی ایمن ‌سازی کارگاه‌ ها، شهرک ‌ها و واحدهای صنعتی برداشته شود.
معاون عمرانی استاندار گلستان در این رابطه با اشاره به ورود خدمات مهندسی در بخش اماکن صنعتی تصریح کرد: مهم ‌ترین مزیت این کار ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

تاسیسات برق ساختمان‌ های استان گلستان استاندارد می‌ گردد


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان هم در این نشست عنوان کرد: مطابق برنامه زمان ‌بندی کمیته راهبری این تفاهم‌ نامه همه کارهای مورد نیاز و زیرساخت ‌های مناسب در جهت اجرای شیوه ‌نامه برق صورت پذیرفته است.
احمد تجری با اشاره به برگزاری دوره ‌های آموزشی خیلی مفید برای مهندسین گفت: علاوه بر مهندسین، آموزش ‌های لازم به پرسنل دفاتر سطح استان نیز داده شده و در تلاش هستیم با همکاری ارگان‌ های مرتبط این شیوه‌ نامه به بهترین صورت ممکن اجرایی گردد.
وی تصریح کرد: ارتقای سرعت خدمات ‌رسانی در همه لایه‌های سازمان یک اصل است و در اجرای این تفاهم ‌نامه نیز مورد نظر قرار دارد.
نصیری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان نیز در این جلسه بیان کرد: عدم اجرای مناسب مبحث سیزده مقررات ملی ساختمان به کیفیت خدمات ‌رسانی برق آسیب جدی زده است.
نصیری ضمن تاکید بر ضرورت اجرای این شیوه نامه، بر بررسی چگونگی اجرا تا بر طرف کردن نقاط ضعف و هم تداوم دوره های آموزشی تاکید کرد.
ایوب پسرکلی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان نیز در این آئین اظهار داشت: با اجرای این تفاهم ‌نامه شاهد افزایش کیفیت خدمات مهندسین به مردم خواهیم بود و ایرادات گذشته مرتفع می‌ گردد.
وی گفت: برنامه ‌ریزی اجرایی شیوه‌ نامه موجب نظارت بر مهندسین و کنترل عملکرد آن ها خواهد گردید.
منبع : مرور نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

 

کانال تلگرام اخبار نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ شهریور ۹۶
1088 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0