دوش الکتریکی معرفی دوش الکتریکی

دوش الکتریکی

دوش های الکتریکی با گرم کردن آب سرد در همان لحظه استفاده خیلی از مشکلات را حل کرده اند. آن ها هیچ وقت بدون آب داغ نیستند، بنابراین اگر خانواده پر جمعیتی هستید که همیشه از آب گرم استفاده می کنید این دوش ها می توانند نیاز شما را تامین کنند. دوش های الکتریکی مانند دیگر لوازم خانگی برقی کار می کنند، مانند تستر برقی یا سشوار. آنها جریان الکتریکی را به یک قطعه فلز که المنت حرارتی نامیده می شود ارسال می کنند. این قطعه مقاومت الکتریکی متوسطی دارد در نتیجه وقتی جریان از آن عبور می کند بسیار داغ می شود. آبی که در کنار المنت جاری می شود حرارت آن را گرفته و به صورت گرم از دهانه شیر در جایی که شما هستید خارج می شود.

کد خبر: 190623010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ تیر ۹۸ - ۱۲:۰۹ ب.ظ

آیا شما فردی هستید که زیر دوش حمام می کند یا کسی که به حمام کردن در وان خیلی علاقه مند است؟آیا دوست دارید ضربات فواره های آب پوست کثیف شما را تمیز کند؟ یا ترجیح می دهید به صورت لاکچری در وان آب لم بدهید تا زمانی که آب سرد شود؟ اگر شستشوی شما کمتر از ۵ دقیقه طول می کشد و سردوش شما مدرن وکم جریان است شما حدود ۵۰ گالن آب و مقدار زیادی انرژی را درمقایسهبایکحمامکاملذخیره می کنید.ذخیره سازی آب داغ در هنگام استحمام به کم شدن صورت حساب های شما کمک می کند و این یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید به وسیله‌ی آن با گرمایش کره زمین مبارزه کنید. به نظر خوب می رسد؟ پس بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه کارکرد دوش ها بکنیم.

دوش الکتریکی

دوش های ترکیبی چگونه کار می کنند؟

ساده ترین نوع دوش،دوش ترکیبی است که همانگونه که از اسمش پیداست آب داغ و سرد که از دو لوله متفاوت می آید را ترکیب می کند و آب گرمی با دمایی بینابین می سازد.ساده ترین شکل دوش ترکیبی یک لوله پلاستیکی Y شکل است که می توانید آن را بر روی شیر های آب گرم و سرد در حمام ببندید. با تنظیم شیرهای آب می توانید یک جریان آب با همان دمایی که می خواهید داشته باشید.

آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

پاسخ تشریحی آزمون مهندسی تاسیسات برقی طراحی

مشکل دوش های ترکیبی این است که دما به سختی کنترل می شود.اگر یک نفر در هر جای خانه آب سرد را باز کند یا سیفون توالت را بزند ناگهان منبع آب سرد کاهش پیدا می کند. در نتیجه به همان نسبت آب داغ بیشتری وارد دوش می شود و اگر آب خیلی داغ شود می تواند باعث سوختن شما شود. خلاف این هم ممکن است اتفاق بیفتند، اگر یک نفر آب داغ را باز کند آب دوش خیلی سرد می شود. دوش های ترکیبی که به دیوار نصب شده اند با استفاده از ترموستات داخلی این مشکل را حل کرده اند. این دوش ها به طور پیوسته دمای آب را تنظیم می کنند تا اطمینانحاصل شود که در اثر آب داغ یا سرد مثل لابستر نپزید یا مثل یک پنگوئن یخ نمی زنید. بیشتر این دوش های ترکیبی یک قطع جریان ایمنی دارند تا از افزایش دمای آب به طرز خطرناک جلوگیری کنندکه مزیت خوبی است اگر توسط افراد مسن ضعیف یا بچه های کوچک استفاده شود.

اما هنوز دوش های ترکیبی یک مشکل اساسی دارند: آنهامعمولاازآب داغ مخزن استفاده میکنند. هنگامی که مخزن خالی است،هیچ آب داغی وجودنداردوش ماقبل از استحمام بایدمنتظربمانیدتادوباره مخزن پرشود.

دوش الکتریکی

دوش الکتریکی

عکس ۱) معمولا دوش ترکیبی با ترموستات کنترل می شود. آب داغ و آب سرد در دو لوله درون دیوار جریان دارند(یا بر روی دیوار).در شیر فلکه که در مرکز قرار دارد ترکیب می شوند و در شلنگ خرطومی که به سردوش متصل است جاری می شوند. این واقعا یک دوش ساده است. شمافقط دستگیره رابچرخانیدتاآب رابه حالت سردتغییردهید،سپس چرخش آنرادرجهت عقربه های ساعت انجام دهیدتاآب به همان اندازه گرم شود.

دوش الکتریکی

دوش الکتریکی

عکس ۲) از هم جدایش کنید تا داخل آن را ببینید.قطعه جادویی درون آن سیلندر کوچک سیاهی در وسط شیر است که ترموستات مومی نام دارد. این قطعه شامل یک کپسول است که منبسط و منقبض می شود در نتیجه با باز و بسته کردن شیر آب داغ، دمای ثابت آب ترکیب شده را حفظ می کند.

 

دوش های الکتریکی چگونه کار می کنند؟

دوش های الکتریکی با گرم کردن آب سرد بر این مشکل غلبه کرده اند. آن ها هیچ وقت بدون آب داغ نیستند،بنابراین اگر شما افراد زیادی در یک خانه اید که دوست دارید یکی پس از دیگری استحمام کنید،این دوش ها راه حل بسیار خوبی هستند.

دوش های الکتریکی مانند دیگر لوازم خانگی برقی کار می کنند، مانند تستر برقی یا سشوار. آنها جریان الکتریکی را به یک قطعه فلز که المنت حرارتی نامیده می شود ارسال می کنند. این قطعه مقاومت الکتریکی متوسطی دارد در نتیجه وقتی جریان از آن عبور می کند بسیار داغ می شود. آبی که در کنار المنت جاری می شود حرارت آن را گرفته و به صورت گرم از دهانه شیر در جایی که شما هستید خارج می شود.

 

 

احتمالا شما می دانید که ترکیب آب و الکتریسیته بسیار خطرناک است، اما دوش های الکتریکی اگر به درستی نصب شده باشند کاملا بی خطر هستند. به این دلیل که المنت یک قطعه کاملا عایق شده است. جریان الکتریکی از طریق المنت جریان می یابد، اما نه به صورتی که بتواند به شما شوک وارد کند. هیچ الکتریسیتیه ای وارد آبی که با شما تماس پیدا می کند نمی شود.

دوش های الکتریکی یکی از بهترین وسایل خانگی هستند که هر کسی باید از آنها استفاده کند.

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ تیر ۹۸
6099 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0