انتخابات نهمین دوره هیات مدیره ساختمان استان‌های سمنان و آذربایجان شرقی انتخابات نهمین دوره هیات مدیره ساختمان استان‌های سمنان و آذربایجان شرقی

انتخابات نهمین دوره هیات مدیره ساختمان استان‌های سمنان و آذربایجان شرقی

انتخابات نهمین دوره هیات مدیره ساختمان استان‌های سمنان و آذربایجان شرقی ، برگزار شد. توزیع عادلانه کار؛ پیام مهندسان به سازمان است

کد خبر: 000721007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ مهر ۰۰ - ۱۰:۰۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، انتخابات نهمین دوره هیات مدیره ساختمان استان‌های سمنان و آذربایجان شرقی ، برگزار شد. توزیع عادلانه کار؛ پیام مهندسان به سازمان است

انتخابات نهمین دوره هیات مدیره ساختمان استان‌های سمنان و آذربایجان شرقی

انتخابات نهمین دوره هیات مدیره ساختمان استان‌های سمنان و آذربایجان شرقی
توزیع عادلانه کار؛ پیام مهندسان به سازمان
نهمین دوره انتخابات هیات مدیره استانهای سازمان نظام مهندسی که در همه استان‌ها به جز تهران برگزار شده تا کنون بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی با رشد دویست تا چهارصد درصدی مشارکت نسبت به دوره های قبل روبرو شده که به نوعی پیام اول جامعه مهندسی است؛ محمودزاده این را هم اعلام کرد که مهندسان باید از هیات مدیره ‌های جدید، موضوع توزیع عادلانه کار را به عنوان گام دوم پی‌گیری و مطالبه کنند.
با برگزاری انتخابات نهمین دوره هیات مدیره ساختمان استان‌های سمنان و آذربایجان شرقی، پرونده این دو استان نیز بسته شد و حالا به جز تهران، انتخابات در تمامی استان‌ها برگزار شده است. انتخابات تهران نیز تا پایان مهرماه برگزار خواهد شد که دلیل تاخیر، بررسی صلاحیتها، تنوع موضوعات و فراوانی نفرات بوده است.
در مورد ۲ استانی که اخیرا انتخاباتشان به پایان رسیده، بنا به گفته مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، درصد مشارکت در آذربایجان شرقی چهل و شش درصد و در سمنان حدود چهل درصد بوده؛ در حالی که این رقم در دوره هشتم به ترتیب ۱۷.۷ و ۸ درصد بوده است.
میزان مشارکت در دوره نهم از انتخابات نظام مهندسی در کل کشور حدود چهل و پنج درصد عنوان شده؛ در حالی که سال ۱۳۹۷ میزان مشارکت سی و یک درصد بود.
در همین راستا محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ اظهار داشت: شاخصه ویژه انتخابات ۱۴۰۰ نظام مهندسی، برگزاری تمام الکترونیک و استقبال بی نظیر جامعه مهندسی بود. برآوردها مشارکت در استانها بین دویست تا چهارصد درصد نسبت به دوره افزایش داشته که بسیار قابل توجه است و من فکر نمی ‌کنم در هیچ انتخاباتی چنین رشد مشارکتی را تجربه کرده باشیم.
محمودزاده با عنوان اینکه کاندیداها می‌توانند اعتراض خود را به نتایج انتخابات اعلام کنند، افزود: با وجود سنگ‌اندازی ‌هایی که برخی بخش‌های ذی‌مدخل در انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان در سال جاری داشتند نتایج و میزان مشارکت نشان می ‌دهد که عملکرد و اجرای انتخابات، درست بوده است.
وی در پاسخ به این پرسش که سنگ‌اندازی در جریان انتخابات نظام مهندسی از طرف چه کسانی انجام می‌شد، افزود: پیام من در همین جمله نهفته است. وزارت‌خانه خیلی در فشار بود ولی تصمیمی که گرفته شد با جلسات کارشناسی و برآوردهای مختلف بود که تا کنون در سی استان انتخابات با سطح مشارکت بالا با موفقیت جلو رفته و به نظرم می ‌تواند الگویی برای سایر دستگاه‌های که انتخابات برگزار می ‌کنند، باشد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مورد توزیع عادلانه کار بین مهندسان نیز بیان کرد: با برگزاری انتخابات امسال قصد داشتیم جامعه مهندسی را به صحنه بیاوریم و در ادامه باید مطالبه‌گری‌شان بالا برود. وزارت‌خانه نظارت عالیه دارد. یکی از مواردی که ورود کردیم انتخابات الکترونیکی و جدیت در اجرای بحث تعارض منافع بود. بدین ترتیب وزارتخانه پیام خود را ارسال کرد. افرادی هم که بعنوان اعضای هیات مدیره انتخاب می ‌شوند بدانند موضوع تعارض منافع مورد تاکید وزارت‌خانه است و باید از دستگاه متبوع خود استعفا دهند. از طرف دیگر جامعه مهندسی باید موضوع توزیع عادلانه کار را از طریق هیات مدیره‌ها پیگیری و مطالبه کند.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: قبلا یکی از دغدغه‌های ما میزان مشارکت پایین در انتخابات نظام مهندسی بود. این دوره حتی در استان هایی که درصد مشارکت پایین بود تا ۴ برابر افزایش مشارکت داشتیم که نشان‌دهنده اقبال بدنه مهندسی کشور است.
محمودزاده، استان ایلام را دارای بالاترین میزان مشارکت در انتخابات نظام مهندسی دانست و افزود: در کردستان نیز به مشارکت بالای چهل درصد رسیدیم که نشان می‌ دهد سیاست‌های اعلامی و اجرایی وزارت‌خانه بحمدالله مورد اقبال جامعه مهندسی قرار گرفته است. امیدوار هستیم هیات مدیره‌هایی که از این مشارکت انتخاب می ‌شوند بتوانند شرایط را برای فعالیت‌های منهدسی بهتر فراهم کنند.
هم‌چنین انتخابات نهمین دوره اعضای هیات‌مدیره سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان قبل از اتمام مهرماه برگزار خواهد شد.
وی در بیان علل تعویق زمان انتخابات استان تهران، گفت: بررسی صلاحیت ‌ها به علت تنوع موضوعات و هم‌چنین فراوانی تعداد زمان برد که برنامه‌ریزی شده است تا انتخابات استان تهران نیز ظرف اوایل هفته آینده به اتمام برسد.
به گفته علی‌محمد عبدی‌قهرودی، اعتبارنامه‌ های اعضای منتخب سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان استان از طرف وزارت راه و شهرسازی به اعضای منتخب اعطا خواهد شد و ارایه اعتبارنامه ها به اعضای منتخب جدید قبل از پایان مهر، انجام می‌ گردد.
منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ مهر ۰۰
384 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0