اخبار انتخابات نظام ‌مهندسی بهترین انتخابات را برگزار می‌ کنیم ریاست اداره توسعه مهندسی و امور مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی لرستان

اخبار انتخابات نظام ‌مهندسی/ بهترین انتخابات را برگزار می‌ کنیم

ریاست اداره توسعه مهندسی و امور مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی لرستان جزئیات برگزاری انتخابات نظام‌ مهندسی ساختمان لرستان را تشریح کرد.

کد خبر: 970509008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ مرداد ۹۷ - ۱:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست اداره توسعه مهندسی و امور مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی لرستان جزئیات برگزاری انتخابات نظام‌ مهندسی ساختمان لرستان را تشریح کرد.

اخبار انتخابات نظام ‌مهندسی بهترین انتخابات را برگزار می‌ کنیم

اخبار انتخابات نظام ‌مهندسی بهترین انتخابات را برگزار می‌ کنیم

اخبار انتخابات نظام ‌مهندسی/  بهترین انتخابات را برگزار می‌ کنیم

عبدالله قوامی، حول برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، عنوان کرد: طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (مصوب اسفندماه هفتاد و چهار) انتخابات اعضای هیئت مدیره سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها، هر ۳ سال یک بار برگزار می گردد و به روال جاری وزارت راه و شهرسازی نظام نامه برگزاری انتخابات را تهیه و قبل از شروع فرآیند انتخابات به استانها ارسال و ابلاغ میکند.
قوامی گفت: پیش نویس این نظام نامه، پیش از گرداوری نهایی در اختیار استانها قرار داده شده و ادارات استانی انتقادات و پیشنهادات خود را با توجه به تجربیات گذشته و شرایط و محدودیتهای استان، عنوان کرده و اصلاحاتی احتمالی در این پیش نویس انجام میشود، نهایتا بعد از بازبینی وزارت متبوع، ویرایش نهایی و واحد، در یک نسخه جمع بندی شده و به استانها ابلاغ می گردد.
تشکیل هیئتهای نظارت و اجرایی انتخابات
قوامی تصریح کرد: به هر روی این نظام نامه یک برنامه زمانبندی دارد و طبق آن باید ۲ دستگاه نظارت و اجرایی در سطح وزارت خانه و ۲ هیئت نظارت و اجرایی در سطح استانها، برای برگزاری انتخابات نظام مهندسی تشکیل گردد.
رئیس اداره توسعه مهندسی و امور مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی لرستان، با اشاره به این که هیئت نظارت شامل کارکنان و مدیران مربوطه در اداره راه و شهرسازی میشود و ریاست هیئت نظارت نیز مدیرکل راه و شهرسازی خواهد بود، ادامه داد: هیئت نظارت از میان مهندسان خوش نام و با تجربه استان به تعداد ۲ برابر مورد نیاز، نیرو انتخاب میکند و این مهندسان هیئت اجرایی را تشکیل میدهند.
قوامی با عنوان این که با توجه به تعداد اعضای سازمان در لرستان که بالغ بر هشت هزار و هشتصد نفر هستند، هفت نیروی هیئت اجرایی نیاز است و هیئت نظارت ۲ برابر این تعداد یعنی چهارده عضو سازمان را انتخاب میکنند، افزود: این مهندسان باید شرایط نظام نامه را احراز کرده و ترجیحا سابقه کار اداری، صنفی و تشکیلاتی مفیدی در پرونده خود داشته باشند؛ در نهایت این چهارده نفر، با رای گیری، از میان خودشان هفت نفر عضو هیئت اجرایی را مشخص کرده، ابلاغ آنها از طرف ریاست هیئت نظارت صادر می گردد.
وی افزود: در لرستان چهارده عضو برای هیئت اجرایی معرفی گردید که در تاریخ بیست و هشت خرداد ماه بعد از رای گیری بلافاصله ابلاغ اعضای نهایی بعنوان عضو هیئت اجرایی صادر گردید.
انتخابات نظام مهندسی در بازه زمانی پنجم تا چهاردهم مهرماه برگزار می گردد
رئیس اداره توسعه مهندسی و امور مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی لرستان، در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به این که در دوره های گذشته انتخابات نظام مهندسی در یک روز ثابت و معین برای کل کشور برگزار میشد ولی سال جاری تصمیم بر اینست تا در یک بازه زمانی مشخص هر استان یک روز را تعیین و انتخابات نظام مهندسی استان را در آن روز برگزار کند، خاطر نشان کرد: این بازه زمانی از پنجم تا چهاردهم مهرماه است که هر استان میتواند انتخابات خود را تنها در یک روز و در این بازه زمانی برگزار کند. این روز در لرستان هنوز مشخص نشده است.
قوامی با عنوان این که در مورد ثبت نام کاندیداها در انتخابات نظام مهندسی نیز با درج آگهی در روزنامه، نصب بنر، مصاحبه خبری و … اطلاع رسانی و سایر اقدامات لازم، انجام شده است تا افراد برای ثبت نام اقدام کنند، گفت: افراد تا بیستم تیرماه برای ثبت نام در انتخابات فرصت داشتند؛ طی آخرین اطلاعات واصله این مهلت یک بار تا بیست و پنجم تیرماه، بار دیگر تا سوم مرداد و برای آخرین بار تا نهم مرداد تمدید شده است.
فریز پروانه اشتغال بکار اعضای هیئت مدیره
قوامی تصریح کرد: باتوجه به بخش نامه تعارض منافع که طبق آن فردی که میخواهد در سیستمی مانند نظام مهندسی مسئولیت داشته باشد، نباید در دستگاه دیگری مسئولیت داشته باشد؛ بسیاری از افراد از ثبت نام در انتخابات نظام مهندسی صرف نظر کردند. هم چنین در نظام نامه ابلاغی بر ممنوعیت عضویت در هیئتهای مدیره، برای ابواب جمعی دوازده دستگاه اجرایی کشور تصریح شده است.
رئیس اداره توسعه مهندسی و امور مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی لرستان، با تاکید بر این که پروانه اشتغال کسی که میخواهد در هیئت مدیره نظام مهندسی حضور داشته باشد، فریز میشود و دیگر نمیتواند به جز در نظام مهندسی در بخشهای دیگر فعالیت داشته باشد، تصریح کرد: بهمین علت بسیاری از افرادی که تصمیم به شرکت در انتخابات نظام مهندسی بعنوان کاندیدا داشتند، منصرف شدند.
هیئت مدیره نظام مهندسی لرستان یازده نفر عضو دارد و باید سه برابر این تعداد در هفت رشته کاندید شوند
قوامی با اشاره به این که هیئت مدیره نظام مهندسی لرستان یازده نفر عضو دارد و باید سه برابر این تعداد در هفت رشته کاندید شوند، افزود: بنابراین باید سی وسه نفر برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کنند که طبق آخرین اطلاعات واصله سی نفر ثبت نام کرده اند. ولی با همین تعداد ثبت نامی نیز میتوانیم انتخابات را برگزار کنیم.
وی یادآور شد: باتوجه به کم بودن تعداد کاندیداها، زمان ثبت نام در انتخابات برای سومین بار و تا نهم مرداد ماه تمدید شد. این در حالیست که در دوره های گذشته استقبال از انتخابات نظام مهندسی خیلی بیش تر بود.
رئیس اداره توسعه مهندسی و امور مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: البته این وضعیت در دیگر استانها از جمله استانهای همجوار لرستان نیز وجود دارد و استقبال چندانی از انتخابات نظام مهندسی صورت نگرفته و تعداد کاندیداها کم تر از دوره های گذشته است.
فرآیند بررسی صلاحیت کاندیداها در هیئتهای اجرایی و نظارت
قوامی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع بررسی صلاحیت کاندیداها پرداخت و افزود: تمام مهندسان عضو سازمان، در اداره کل راه و شهرسازی یک پرونده حرفه ای دارند که پرونده کاندیداهای نظام مهندسی برای بررسی صلاحیت آن ها، تحویل هیئت اجرایی می گردد.
وی با عنوان این که هم چنین استعلامهای مورد نیاز در این حوزه از دستگاههای انتظامی، قضایی و امنیتی استان گرفته میشود و مراجع مذکور باید ظرف مدت زمان مشخصی مثلا هفت تا ده روز، پاسخ این استعلامها را ارسال کنند، گفت: در صورتیکه استعلام افراد مثبت باشد، کاندیداها به هیئت نظارت ارجاع داده میشوند و لیست اصلی کاندیداها بعد از بررسیهای لازم هیئت نظارت، اعلام خواهد شد؛ البته امکان این که فردی در هیئت نظارت رد صلاحیت گردد نیز وجود دارد.

اخبار انتخابات نظام ‌مهندسی بهترین انتخابات را برگزار می‌ کنیم

رئیس اداره توسعه مهندسی و امور مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی لرستان، اظهار داشت: افرادی که در هیئت اجرایی رد صلاحیت شده اند میتوانند در مدت زمان مقرر در برنامه زمان یندی ابلاغ گردیده، اعتراض خود را نیز اعلام کرده و بررسیهای این حوزه نیز انجام خواهد شد.
قوامی گفت: فهرست اسامی کاندیداهای نهایی، علاوه بر نصب در حوزه برگزاری انتخابات، در ادارات دولتی، حوزه های پر رفت و آمد مهندسی و … بمنظور آشنایی اعضای واجد شرایط شرکت در رای گیری، نصب می گردد.
کاندیداها باید از سمت رسمی خود در ادارات استعفا دهند
قوامی با اشاره به این که کسیکه در دستگاه یا نهاد عمومی کارمند است بایستی از سمت خود استعفا داده و سپس در انتخابات نظام مهندسی شرکت کند، ادامه داد: این اقدام باید ۱ روز قبل از ثبت نام در انتخابات انجام گردد؛ حتی در این رابطه مرخصی بدون حقوق افراد نیز قابل قبول نیست و حتما باید استعفای خود را تسلیم کنند.
رئیس اداره توسعه مهندسی و امور مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی لرستان، اظهار کرد: البته طی آخرین اطلاعات واصله، این بخش از نظام نامه طی شکایت یکی از اعضای استانها، توسط دیوان عدالت اداری موقتاً متوقف گردیده است.
انتخابات نظام مهندسی سال جاری هم بصورت الکترونیک برگزار می گردد و هیچکس نمیتواند مجددا در مکان دیگری رای بدهد
رئیس اداره توسعه مهندسی و امور مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی لرستان با عنوان این که انتخابات نظام مهندسی سال جاری بصورت الکترونیک برگزار می گردد و سرور مرکزی این سیستم نیز در اداره کل راه و شهرسازی لرستان است و روند انتخابات کنترل می گردد، افزود: در این سیستم فقط کسی میتواند در انتخابات رای بدهد که کارت عضویت معتبر نظام مهندسی داشته باشد. در حین شرکت در رای گیری این کارت عضویت از ایشان دریافت شده و پس از یک تا دو روز بعد از برگزاری انتخابات به شخص عودت داده خواهد شد.
قوامی تاکید کرد: مشخصات رای دهندگان ثبت می گردد و هیچکس نمیتواند در شهرستانهای مختلف مجددا رای بدهد.
وی با تاکید بر این که همه تمهیدات لازم برای برگزاری مناسب و مطلوب انتخابات نظام مهندسی اندیشیده شده است، افزود: قول میدهیم سال جاری بهترین انتخابات نظام مهندسی را در استان برگزار کنیم.
برخی همواره بدنبال دستاویزی برای زیر سوال بردن سلامت انتخابات هستند
رئیس اداره توسعه مهندسی و امور مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به برخی شائبه افکنیها در مورد سلامت انتخابات، ضمن تاکید بر این که برخی همواره بدنبال دستاویزی برای زیر سوال بردن این نوع فعالیتها هستند، خاطر نشان ساخت: من قول میدهم این دوره بهترین انتخابات نظام مهندسی را از این حیث شاهد باشیم، بگونه ای که مهندسین و متولیان از آن به نیکی یاد کنند.
قوامی با یادآوری این که هیئت اجرایی با وسواس و دقت فراوان انتخاب شده اند، افزود: هیئت اجرایی علاوه بر این که کارکشته و باسابقه بوده، از بی حب و بغض ترین افراد هستند.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مرداد ۹۷
911 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0