برگزاری هشتمین انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران هشتمین انتخابات هیات مدیره

برگزاری هشتمین انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران با حضور و استقبال مسئولان و مقامات دولتی

هشتمین انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران با حضور و استقبال مسئولان و مقامات دولتی در حال برگزاری است.

کد خبر: 970712022 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مهر ۹۷ - ۴:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،هشتمین انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران با حضور و استقبال مسئولان و مقامات دولتی در حال برگزاری است.

برگزاری هشتمین انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران

برگزاری هشتمین انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران

استقبال خوب مهندسان  تهرانی/ حضور افشانی و وزیر راه و شهرسازی

هشتمین انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران که از ساعت نه صبح امروز در سی و شش شعبه اخذ رای شروع شده با استقبال مسئولان و مقامات دولتی و مهندسان این استان در حال برگزاری است.
عباس آخوندی _ وزیر راه و شهرسازی و محمد علی افشانی _ شهردار تهران با حضور در دبیرستان البرز به کاندیداهای منتخب خود رای دادند.
افشانی در حاشیه این انتخابات بیان کرد: جامعه مهندسی نقش مهمی در کیفی سازی و ایمنی ساخت و سازهای کشور دارد و مهندسان با رای خود پشتیبان هیات مدیره منتخب خود باشند.
آخوندی که همراه جمعی از معاونان خود در این انتخابات شرکت کرد، افزود: سازمان نظام مهندسی یکی از بزرگ ترین سازمانهای حرفه ای ایران است و با زندگی مردم بصورت مستقیم سروکار دارد؛ چه در حوزه ساخت و ساز خانه و چه دوام ساختمانهای عمومی؛ لذا همه مردم با آن سر و کار دارند.
وزیر راه و شهرسازی با عنوان این که تاثیرات این سازمان بر محیط زیست، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری، پایداری و مقاومت در مقابل زمین لرزه، سیل، حوادث طبیعی و… کاملا واضح است، گفت: از جهت فرهنگی هم میتوان گفت تمام آن چه روی زمین احداث می گردد توسط مهندسان انجام میشود و همه به نحوی درگیر با این سازمان هستند. معماری و شهرسازی و هر آن چه به ما هویت میبخشد و هویت ما را برای نسل آینده نشان میدهد، مرتبط با این سازمان شکل میگیرد. بنابراین این سازمان یکی از مهم ترین سازمانهای ایران و شاید جزو تاثیرگذارترین سازمانها برای آینده ایران باشد.
وی اظهار داشت: بنده از ابتدا در جریان گرداوری پیش نویس لایحه این قانون بودم در دهه ۷۰ و در چند دوره عضو هیات مدیره و شورای مرکزی بودم و الان هم بعنوان یک مهندس افتخار دارم که در این انتخابات شرکت کنم.
آخوندی در مورد انتخاب زمان برگزاری این انتخابات نیز تصریح کرد: انتخابات در استانهای مختف در یک بازه زمانی مشخصی برگزار می گردد و استانها چون خودشان یک سازمان مستقل را تشکیل دادند زمان برگزاری انتخابات را در این بازه زمانی تعیین کردند. در استانهای مختلف در مجموع سیصد و هفتاد و پنج نفر بعنوان اعضای هیات مدیره انتخاب خواهند شد که در مجموع آن ها از میان خودشان شصت و چهار نفر را به وزیر راه و شهرسازی معرفی میکنند که از این میان باید بیست و پنج نفر بعنوان عضو اصلی شورای مرکزی و هفت نفر بعنوان عضو علی البدل توسط وزیر بعنوان هیات رئیسه شورا انتخاب میشوند و بعد از آن شورای مرکزی سه نفر را از میان خود انتخاب کرده و به ریاست جمهوری معرفی می گردد و یکی از آن سه نفر ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران خواهد شد.
عم چنین احمد خرم _ ریاست فعلی سازمان نظام مهندسی استان تهران بهمراه نایب رئیس خود و دیگر مسئولان این سازمان در همین شعبه در این انتخابات شرکت کردند.

برگزاری هشتمین انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران

وی در حاشیه این انتخابات، عنوان کرد: استقبال بنظر من پرشور تر از قبل است و ترکیب هیات مدیره هم در جهت مثبت تغییراتی خواهد داشت. دوره هشتم یک نقطه عطفی در تاریخ بیست و سه ساله سازمان نظام مهندسی میشود و فکر میکنم دوره پاسخگویی صریح و آشکار به مطالبات اعضا خواهد بود.
هم چنین حامد مظاهریان – معاون ساختمان و مسکن وزارت شهرسازی با حضور در این انتخابات، اظهار امیدواری کرد: امروز با مشارکت بالا هیات مدیره ها را انتخاب کنیم و در ۳ سال آینده با مطالبه گری و نظارت به اصلاحات درون سازمانی بپردازیم.
نادر محمدزاده – مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران هم ضمن بازدید از شعبه رای گیری مدرسه البرز، مشارکت مهندسان در انتخابات نظام مهندسی را سرنوشت ساز دانست.
حضور و مشارکت در انتخابات نظام مهندسی استان تهران تا به حال خوب بوده و میزان مشارکت مهندسان نسبت به سایر استانها فوق العاده بیش تر بوده است.
هم چنین یکی از تخلفاتی که بعضا در محل شعب اخذ رای روی داده ولی ناظران انتخاباتی در حال برخورد با آن هستند، عکس گرفتن از برگه های رای هست. ضمن این که اخباری هم مبنی بر پخش لیستهای انتخاباتی در نزدیکی برخی شعب نیز شنیده میشود مسئولان در تلاش برای جلوگیری یا کاهش آن هستند.
منبع : جی پلاس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۹۷
1038 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0