احسان ذبیحیان اظهار داشت: ساختمان‌ های ناایمن در شهر زنجان شناسایی می گردد احسان ذبیحیان اظهار داشت: ساختمان‌ های ناایمن در شهر زنجان شناسایی می گردد

احسان ذبیحیان اظهار داشت: ساختمان‌ های ناایمن در شهر زنجان شناسایی می گردد

احسان ذبیحیان اظهار داشت: ساختمان‌ های ناایمن در شهر زنجان شناسایی می گردد ، و تاکنون شناسایی بیش از هفتاد ساختمان انجام گرفته است

کد خبر: 011112001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ بهمن ۰۱ - ۱۱:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، احسان ذبیحیان اظهار داشت: ساختمان‌ های ناایمن در شهر زنجان شناسایی می گردد ، و تاکنون شناسایی بیش از هفتاد ساختمان انجام گرفته است

احسان ذبیحیان اظهار داشت: ساختمان‌ های ناایمن در شهر زنجان شناسایی می گردد

احسان ذبیحیان اظهار داشت: ساختمان‌ های ناایمن در شهر زنجان شناسایی می گردد
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد:
ساختمان‌ های ناایمن در شهر زنجان شناسایی می گردد
احسان ذبیحیان اظهار داشت: ساختمان‌ های ناایمن در شهر زنجان شناسایی می گردد و تاکنون شناسایی بیش از هفتاد ساختمان انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه بعد از حادثه متروپل حساسیت‌ های زیادی در جامعه و هم نهادهای نظارتی و قضایی ایجاد شده است، ادامه داد: در این راستا و براساس گزارش بازدید بازرسان نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی ساختمانهای ناایمن شناسایی شده به دادستانی و شهرداری زنجان معرفی شدند تا براساس مقررات و قوانین با آنها برخورد گردد و هم چنین سازمان آتش نشانی شهرداری زنجان ساختمانهای ناایمن در برابر حریق را شناسایی و برای اصلاح ایرادات، اخطاریه صادر کرده است.
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان از تشکیل کارگروه پایش ایمنی ساختمان های مهم و بلند مرتبه خبر داد و افزود: این کارگروه به ریاست معاون عمرانی استانداری زنجان و با ده دستگاه اجرایی، نظارتی و قضایی تشکیل می‌شود. اداره کل راه و شهرسازی دبیرخانه این کارگروه است.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان، تصریح کرد: هدف این کارگروه پیشگیری از وقوع حوادث مشابه متروپل برای ساختمان های موجود است.
وی ادامه داد: رعایت کامل مقررات ملی ساختمان، اجرای ساختمان توسط اشخاص ذیصلاح، نظارت دقیق و اقدام جدی در برابر تخلفات ساختمانی، می تواند منجر به احداث ساختمان های ایمن گردد.
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: انجام مطالعات ژئوتکنیک قبل از انجام طراحی ساختمان یکی از مواردی است که می بایست رعایت گردد، به طوری که وقوع برخی حوادث در مناطقی از شهر ضرورت آن را دوچندان کرده است.
ذبیحیان ادامه داد: ساختمان ها در دوحوزه ایمنی دربرابر حریق و زلزله بررسی می گردد.
وی گفت: شناسایی ساختمان‌ های مهم بلندمرتبه از لحاظ مقاومت در برابر حریق و زلزله کارهای انجام شده که شناسایی بیش از هفتاد ساختمان بلندمرتبه در برابر حریق توسط آتش‌نشانی انجام شده است.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ بهمن ۰۱
286 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0