تلاش در جهت ساماندهی مجریان داربست و نما برای ارتقا کیفیت ساخت و ساز در استان زنجان تلاش در جهت ساماندهی مجریان داربست و نما برای ارتقا کیفیت ساخت و ساز در استان زنجان

تلاش در جهت ساماندهی مجریان داربست و نما برای ارتقا کیفیت ساخت و ساز در استان زنجان

تلاش در جهت ساماندهی مجریان داربست و نما برای ارتقا کیفیت ساخت و ساز در استان زنجان ، صورت گرفت. داربست و نما جزو مواردی است که بیشترین حوادث ساختمانی را دارد

کد خبر: 000517002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ مرداد ۰۰ - ۷:۴۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تلاش در جهت ساماندهی مجریان داربست و نما برای ارتقا کیفیت ساخت و ساز در استان زنجان ، صورت گرفت. داربست و نما جزو مواردی است که بیشترین حوادث ساختمانی را دارد

تلاش در جهت ساماندهی مجریان داربست و نما برای ارتقا کیفیت ساخت و ساز در استان زنجان

تلاش در جهت ساماندهی مجریان داربست و نما برای ارتقا کیفیت ساخت و ساز در استان زنجان
داربست و نما، در صدر حوادث ساختمانی زنجان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان بیان کرد: داربست و نما جزو مواردی است که بیشترین حوادث ساختمانی را داشته و تلاش داریم با ساماندهی مجریان این بخش ‌ها کیفیت ساخت و ساز در استان را ارتقا دهیم.
حسن مجتبی‌زاده، در حاشیه برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کادران ‌های فنی ساختمان، معماران تجربی و کارشناس ماده بیست و هفتم در جمع خبرنگاران زنجانی، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با بهره‌گیری از مهندسان دارای پروانه اشتغال در رشته ‌های ۷‌گانه عمران، معماری، شهرسازی، نقشه‌بردری، تاسیسات الکتریکی، تاسیسات مکانیکی و ترافیک ظرفیت خوبی برای مباحث فنی در استان دارد.
مجتبی زاده با اشاره به اینکه تا سال گذشته کمیسیون ترافیک به علت تعداد کم مهندسان این رشته فعالیت چندانی نداشت، گفت: در ماه‌های اخیر این کمسیون در نظام مهندسی استان تشکیل شده است و امیدوار هستیم از ظرفیت این کمیسیون برای مدیریت شهری استفاده گردد. البته تعداد مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در این رشته هنوز تک‌رقمی است و با توجه به ملاحظاتی که در جامعه به وجود آمده، لازم است تعداد مهندسان این رشته افزایش یابد.
وی ادامه داد: این سازمان تلاش دارد که خدمات فنی و مهندسی را با هدف بهبود کیفیت ساختمان و در راستای رعایت حقوق بهره‌برداران ارتقا دهد و برای این منظور بازتعریف جدیدی در حوزه مسئولیت همه فعالان صنعت ساختمان ارائه خواهد کرد.
مجتبی زاده، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در ارتباط با ساماندهی مجریان تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی را گامی در راستای بازتعریف مسئولیت فعالان صنعت ساختمان برشمرد و گفت: در این حالت با ارائه آموزش، دریافت مجوز و معرفی صاحبان صلاحیت به کارفرمایان، افراد متناسب با کاری که انجام می‌دهند باید مسئولیت آن را نیز بپذیرند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اشاره به اینکه در سال ‌های گذشته ساماندهی مجریان گاز منجر به کاهش چشم گیر تخلفات و حوادث این بخش شده است، افزود: هم‌چنین عمده حوادث ساختمانی به بخش داربست و پس از آن نمای ساختمان مربوط است که بنا داریم با انعقاد تفاهم‌نامه ساماندهی این بخش ‌ها را نیز انجام دهیم که هم شاهد کاهش حوادث و هم شاهد استانداردسازی و ارتقای کیفیت ساخت و ساز باشیم.
وی ترویج مقررات ملی ساختمان در بین آحاد جامعه را از دیگر رویکردهای این سازمان خواند و افزود: برای این منظور در سال گذشته مسابقه پیامکی در بین اعضای سازمان و در مواردی برای همه مردم برگزار شده است. هم‌چنین رونمایی از کتاب «مهندس عماد و دوستان قدیمی» از دیگر برنامه‌های فرهنگی برای ترویج مقررات ملی ساختمان به زبان کودکان است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مرداد ۰۰
417 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0