تلاش نظام مهندسی معدن معرفی ظرفیت‌ های این حوزه به سرمایه‌گذاران تلاش نظام مهندسی معدن معرفی ظرفیت‌ های این حوزه به سرمایه‌گذاران

تلاش نظام مهندسی معدن معرفی ظرفیت‌ های این حوزه به سرمایه‌گذاران

تلاش نظام مهندسی معدن معرفی ظرفیت‌ های این حوزه به سرمایه‌گذاران ، است. محصولات معدنی با حداقل فرآوری و ارزش افزوده صادر می‌شود و هنوز به جایگاه واقعی کشور در این زمینه نرسیده‌ایم

کد خبر: 991223002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ اسفند ۹۹ - ۸:۱۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تلاش نظام مهندسی معدن معرفی ظرفیت‌ های این حوزه به سرمایه‌گذاران ، است. محصولات معدنی با حداقل فرآوری و ارزش افزوده صادر می‌شود و هنوز به جایگاه واقعی کشور در این زمینه نرسیده‌ایم

تلاش نظام مهندسی معدن معرفی ظرفیت‌ های این حوزه به سرمایه‌گذاران

تلاش نظام مهندسی معدن معرفی ظرفیت‌ های این حوزه به سرمایه‌گذاران
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد:
محصولات معدنی با حداقل فرآوری و ارزش افزوده صادر می‌ گردد
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد: محصولات معدنی با حداقل فرآوری و ارزش افزوده صادر می‌شود و هنوز به جایگاه واقعی کشور در این زمینه نرسیده‌ایم.
«تقی نبئی» رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: امروز دغدغه همه‌ی مسئولان نظام رهایی کشور از اقتصاد نفتی است و تلاش دست اندرکاران حوزه معدن وارد کردن ظرفیت بزرگ معدن به چرخه اقتصادی است.
نبئی با تاکید بر این که تلاش نظام مهندسی معدن معرفی ظرفیت‌ های این حوزه به سرمایه‌گذاران است، ادامه داد: امروز نیاز است تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی به کار گیریم و لازمه تحقق این مهم نیز جذب سرمایه‌گذاران است.
وی تصریح کرد: پانزده ماده معدنی موجود در استان هر کدام ظرفیت‌ های بزرگی برای اشتغال دارند اما متاسفانه محصولات با حداقل فراوری و حداقل ارزش افزوده صادر می‌ شوند و استان ایلام هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن، از گرداوری طرح بررسی فرصت ‌های سرمایه‌گذاری استان ایلام در بخش معدن خبر داد و افزود: این طرح به بهترین شکل می ‌تواند ظرفیت‌ های معدنی استان را فراروی فعالان و سرمایه‌گذاران قرار دهد.
«رضا محمدرحیمی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام هم در این نشست بیان کرد: پنجاه و سه معدن فعال دارای پروانه بهره برداری معتبر در سطح استان وجود دارد که در این واحدها ۶٠۶ نفر مشغول به کار هستند.
محمد رحیمی با عنوان این که امسال در بخش معدن سه پروانه جدید با اشتغال زایی بیست نفر صادر شده و پیگیری برای فعال سازی معادن راکد نیز صورت گرفته است، ادامه داد: هفده مجوز برداشت تمدید و گواهی کشف چهار فقره نیز صادر شده است.
رئیس سازمان صمت ایلام افزود: بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، لاشه و مالون، شیل و مارن، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، مرمریت و نمک از جمله مواد معدنی موجود در استان هستند.
حجت‌الاسلام و المسلمین «الله نور کریمی‌تبار» نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام یز با برشمردن علل عقب ماندگی استان ایلام از توسعه از جمله بی‌توجهی رژیم گذشته، جنگ تحمیلی و اعلام زودهنگام بازسازی، ابراز امیدواری کرد با تحرک بیشتر در حوزه معدن استان و ارتباط هدفمند در این زمینه با عراق و کشورهای منطقه ، این ظرفیت خدادادی در خدمت توسعه استان قرار گیرد.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۹۹
553 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0