ارتباط موثر بین اجزا و بخش‌ های مختلف و ذی نفعان صنعت ساختمان ارتباط موثر بین اجزا و بخش‌ های مختلف و ذی نفعان صنعت ساختمان

ارتباط موثر بین اجزا و بخش‌ های مختلف و ذی نفعان صنعت ساختمان

ارتباط موثر بین اجزا و بخش‌ های مختلف و ذی نفعان صنعت ساختمان ،برقرار گردد تا از طریق تفکیک وظایف، فرآیندهای مناسبی ایجاد گردد که بتواند ارتباط خوبی بین اجزا در راستای یک‌پارچه سازی اجزا بعنوان نخستین گام برقرار کند

کد خبر: 990319006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۹ - ۸:۲۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ارتباط موثر بین اجزا و بخش‌ های مختلف و ذی نفعان صنعت ساختمان ،برقرار گردد تا از طریق تفکیک وظایف، فرآیندهای مناسبی ایجاد گردد که بتواند ارتباط خوبی بین اجزا در راستای یک‌پارچه سازی اجزا بعنوان نخستین گام برقرار کند

ارتباط موثر بین اجزا و بخش‌ های مختلف و ذی نفعان صنعت ساختمان

ارتباط موثر بین اجزا و بخش‌ های مختلف و ذی نفعان صنعت ساختمان

افزایش صدور پروانه های ساختمانی در سال گذشته

تشکیل کمیته پیش‌گیری از تخلفات باعث شد که بین اجزا و بخش‌ های مختلف و ذی نفعان صنعت ساختمان ارتباط موثری برقرار گردد تا از طریق تفکیک وظایف، فرآیندهای مناسبی ایجاد گردد که بتواند ارتباط خوبی بین اجزا در راستای یک‌پارچه سازی اجزا بعنوان نخستین گام برقرار کند. به این ترتیب یکپارچگی ایجاد شده بین شهرداری‌ ها، نظام مهنرسی ساختمان، راه و شهرسازی و استانداری و هم‌چنین بخش ‌های قضایی طی ماه‌ های اخیر ایجاد گردید. این مهم سبب هماهنگی منسجمی بین کلیه بخش ‌ها برای ورود به بحث تخلفات ساختمانی و عزم جدی برای پیش‌گیری از تخلفات در این حوزه گردید. تاثیر ابلاغها در افزایش صدور پروانه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به افزایش صدور پروانه ساختمانی در سال گذشته بدنبال ابلاغهای صورت گرفته برای تسهیل صدور پروانه ساختمانی می گوید: ساخت و سازها با تشکیل کمیته پیش‌گیری از تخلفت ساخت و ساز و برگزاری نشست های مختلف با حلقه هایی که در امر ساخت وساز مشارکت داشتند برگزار و به شناسایی موضوعات مرتبط با تخلفات ساخت و ساز منجر گردید.

«محسن صادقیان» گفت: یکی از موضوعات اساسی زمین بود که سال گذشته به آن پرداختیم و موفق شدیم برای مردمی که دارای زمینهای قولنامه‎ای و مشاع هستند با شرط این که مالکیت دولتی نداشته باشند، حتی با توجه به سنددار نبودن، پروانه صادر گردد تا تخلفات ساخت و ساز کم شود.

صادقیان افزود: در کنار آن اقداماتی در شهرداری‌ ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام گردد تا مردم به گرفتن پروانه ساختمانی تشویق شوند و از طرف دیگر اجراییات شهرداری‌ها را برون سپاری کردیم تا با تخلفات برخورد جدی‌تری صورت گیرد. استقرار سامانه شهرسازی در تمام شهرداریهای استان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از استقرار سامانه شهرسازی در تمام شهرداری‌ های استان خبر داد و گفت: صدور پروانه الکترونیکی ساخت و ساز نیز از طرف شهرداری یزد بجای خوبی رسیده است و در حال حاضر به سمتی می‌ رویم که شهراری بتواند خدمات را در حوزه ساخت و ساز و ارتباط با مردم الکترونیکی کند.

وی تصریح کرد: امسال قصد است که ارتباط بیشتری بین دستگاه‌ ها ایجاد کنیم و با کمک هم، بخشی از مشکلاتی که در ارجاع دستور کار تهیه نقشه در شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان است و در ادامه ارجاع برای تعیین نظارت در سازمان نظام مهندسی که شاید ناشی از توزیع ناعادلانه و وجود برخی ذی‌ نفعان در شهرداری و نظام مهندسی باشد را مرتفع سازیم.

صادقیان در همین راستا تلاش نظام مهندسی در زمینه راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی برای ارائه خدمات مورد نیاز مهندسان و مردم بصورت الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی را را قابل تقدیر و ارزنده بیان می‌کند.

صادقیان افزود: شهرداری و نظام مهندسی باید در زمینه طراحی و نقشه ساختمان نیز برای شفاف سازی بیشتر تلاش کنند و در این رابطه نیاز به ایجاد سامانه‌ای است که امیدوار هستیم در این رابطه نیز اقدام شود. لزوم تبادل اطلاعات و داده معاون عمرانی استاندار از جمله اقدامات در دستور کار امسال را تبادل اطلاعات و داده بین راه و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری ذکر کرد و ادامه داد: هر کدام از این مجموعه‌ها وظایفی را به عهده دارند که تبادل اطلاعات بین آنها می ‌تواند بسیاری از مشکلات را در جهت شفاف سازی و کاهش هزینه‌ها و حضور ارباب رجوع به این دستگاه ‌ها مرتفع و بهره برداری بهینه‌تر از فرصت‌ها را فراهم آورد.

صادقیان با عنوان اینکه، آمارها بیانگر رشد صدور پروانه ساختمانی در شهرها از دوازده تا چهارصد درصد است، اظهار می‌کند: البته با توجه به ابلاغ ‎های سال گذشته انتظار می‎ رفت شاهد تاثیرات بیشتری در این حوزه طی ۳ ماهه آخر سال باشیم که در همین راستا تلاش خواهد شد که هر سه ماه در این مورد، اطلاع‌رسانی داشته باشیم.

معاون استاندار، موضوع دیگر قابل اشاره را بحث کمیسیون ماده صد و نود و نه که نیازمند به بازنگری اساسی در ارجاع پرونده‌های کارشناسی به آنهاست را قید کرد و گفت: به نظر مشکلاتی در زمینه ارجاع پرونده‎های کارشناسی به سیستم ‎های عضو این کمیسیون ‎ها مانند شهرداری ‌ها، وزارت کشور، استانداری و دستگاه قضایی وجود دارد که تلاش داریم در سال جاری یکسری اصلاحات نیز در این رابطه داشته باشیم.

وی از دیگر اقدامات قابل تامل در استان را SDI یا داده‌های مکانی در استان عنوان و در این مورد، گفت: این سیستم کمک می ‌کند تا در حوزه شهرسازی به بانک اطلاعاتی جامعی از تاسیسات مختلف و خدمات شهری در قالب یک سامانه دسترسی داشته باشیم و با تحلیل این داده‌ها در زمینه‌ی تصمیمگیری مسئولان در امر ساخت و ساز و هم‌چنین برخورد با تخلفات و اقدامات قانونی قدم بزرگی برداشته شود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ خرداد ۹۹
377 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0