سمينار آموزشي ايمني در برابر زلزله، بلاياي طبيعي و حوادث ساختماني از دريچه تصاوير سمينار آموزشي ايمني در برابر زلزله، بلاياي طبيعي و حوادث ساختماني از دريچه تصاوير

سمينار آموزشي ايمني در برابر زلزله، بلاياي طبيعي و حوادث ساختماني از دريچه تصاوير

سمينار آموزشي ايمني در برابر زلزله، بلاياي طبيعي و حوادث ساختماني از دريچه تصاوير ، برگزار گردید. در بخش پاياني سمينار، رحيم باخدا، رئيس کميسيون تخصصي مکانيک، از نقش تاسيسات مکانيکي در هنگام زلزله گفت

کد خبر: 011014007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ دی ۰۱ - ۵:۲۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سمينار آموزشي ايمني در برابر زلزله، بلاياي طبيعي و حوادث ساختماني از دريچه تصاوير ، برگزار گردید. در بخش پاياني سمينار، رحيم باخدا، رئيس کميسيون تخصصي مکانيک، از نقش تاسيسات مکانيکي در هنگام زلزله گفت

سمينار آموزشي ايمني در برابر زلزله، بلاياي طبيعي و حوادث ساختماني از دريچه تصاوير

سمينار آموزشي ايمني در برابر زلزله، بلاياي طبيعي و حوادث ساختماني از دريچه تصاوير
سمينار آموزشي ايمني در برابر زلزله، بلاياي طبيعي و حوادث ساختماني از دريچه تصاوير برگزار گردید
سمينار آموزشي ايمني در برابر زلزله، بلاياي طبيعي و حوادث ساختماني از دريچه تصاوير که ويژه مهندسين رشته هاي عمران، معماري، برق و مکانيک بود، روز ۲ شنبه دوازدهم دي ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان برگزار شد.
در ابتداي اين سمينار، سيد پيام شاعف، دبير کميسيون روابط عمومي و نظام پيشنهادات سازمان با خوش آمد گويي به شرکت کنندگان در سمينار به بيان نکاتي از بيمه کيفيت اجراي ساختمان، الزامات عمومي ساختمان و ايمني و حفاظت در حين اجرا (برگرفته از مباحث دوم، ۴ و ۱۲ مقررات ملي ساختمان) پرداخت و ضمن پخش تصاويري از نکات اجرايي ساختمان، توصيه ها و پيشنهادات اجرايي در جهت افزايش ضريب ايمني و کاهش مخاطرات را داشت.
سخنران دوم، مهدي شعباني، دبير کميسيون تخصصي برق سازمان، با پخش تصاوير به موضوعات ايمني در برابر برق گرفتگي و آتش سوزي و صاعقه پرداخت و جزئياتي از روشهاي اجرايي حفاظت در برابر شوکهاي الکتريکي، حفاظت در برابر تماس مستقيم و غيرمستقيم، موقعيتهاي با خطر آتش سوزي بالا و اقدامات حفاظتي و توصيه هاي ايمني در برابر صاعقه بيان کرد.
سپس حميدرضا شعباني، رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان، ضمن خيرمقدم و خوش آمدگويي از اهميت ترويج مقررات ملي ساختمان گفت و برپايي هر چه بيشتر اين گونه سمينارها و همايشها را براي بالا بردن دانش حرفه اي مهندسان مفيد دانست.
در ادامه، محمدرضا شيرينکام، رئيس کميسيون تخصصي عمران، مروري بر رفتار ساختمانها در زلزله هاي گذشته داشت و عوامل خرابي ساختمانهاي بتن آرمه، اجزاي غير سازه اي، بررسي روشهاي کنترل غيرفعال سازه اي و فلسفه طراحي سازه ها را با پخش فيلم و تصاوير شرح داد.
در بخش پاياني سمينار، رحيم باخدا، رئيس کميسيون تخصصي مکانيک، از نقش تاسيسات مکانيکي در هنگام زلزله گفت و به مواردي در مورد آمادگي قبل از زلزله و تمهيدات بعد از آن اشاره کرد. تجهيزات ايمني گاز، تاسيسات مکانيکي و نکات اجرايي براي افزايش ايمني دودکشها از جمله موضوعات ديگري بود که مهندس باخدا ارائه نمود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ دی ۰۱
293 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0